ÚTIKRITIKA.HU / Tenerife

Tenerife

Repülés és repülőjegy | Szállás és szállásválasztási tanácsok | Ajánlott hotelek Tenerifén | Fotóegyveleg

Repülés és repülőjegy

• 2015 óta a Wizz Air közvetlen járatot működtet Tenerifére.
  • A fapados légitársaság egyelőre hetente két járatot üzemel: hétfőnként és péntekenként.
  • A menetidő kb. 5- 5 és fél óra.
  • Árakról ezen az oldalon tájékozódhat.

,, A légitársaságot még mindenképpen meg kell említenem, hiszen ha valaki ebben az évben utazik majd, akkor szinte biztos, hogy a Wizzair járatain talál majd helyet. A szolgáltatás színvonala annyira alacsony, hogy azt szavakkal nem lehet kifejezni. Tenerifére mindenképpen visszautazunk, de úgy gondolom, hogy még mindig jobban meg fogja érni Bécsből, egy másik légitársasággal utazni, mint Budapestről. Kicsit bővebben a fentiekről, hogy késik a gép szinte minden esetben, fagyoskodtunk a -10 fokban 1 órát az ég alatt, a repülőúton visszafelé (ugyanaz a gép viszi az utasokat, mely Tenerifére hozta) már szinte csak üdítőt lehetett venni a gépen, étel odafelé úton elfogyott.... és még sorolhatnám." (Ny. M., 2016)

Ha valaki nem a Wizzair közvetlen járatát választja, akkor két fapados járat kombinációjával lehet a legolcsóbban eljutni Tenerifére. Jellemző, hogy ez a megoldás csak két különböző légitársasággal oldható meg, ami azt jelenti, hogy az átszállásokat nagyon okosan kell megszervezni. Például ha valaki Budapestről Milánóba repül Wizzairrel, akkor onnan Ryanairrel repül tovább Tenerifére, és ez esetben előfordulhat, hogy éjszakázni kell Olaszországban. A szállásköltséget tehát bele kell kalkulálni a repülés árába. A turisták kétharmada a két tenerifei repülőtér közül a sziget déli részén lévő Reina Sofia repülőtérre érkeznek, jelzése: TFS. Ide járnak hagyományos és fapados légitársaságok vegyesen. A kisebb repülőtér, a sziget északi részén lévő Los Rodeos inkább a szigetek közötti forgalomban aktív.

Ha valaki a bécsi indulás mellett dönt, bele kell kalkulálnia pluszöltségként a benzint, matricákat és a parkolás díját is a reptéren.  Ha nem a repülőtéren parkolunk, a díj lényegesen barátságosabb lesz. A jegyárak sokszor Bécsből alacsonyabbak, mint Pestről, érdemes kutakodni.

,, A repülőjegy lefoglalásakor előre megnéztük, hogy várhatóan milyen irányból fog leszállni a gépünk a Tenerife Sur (TFS) reptéren, és átfoglaltuk az ülőhelyünket a jobb oldalra, hogy leszálláskor a szigetet láthassuk. Így sikerült lencsevégre kapnunk azt a világítótornyot (Faro de Abona) a repcsiről, ahova másnap készültünk ellátogatni. :) De ennél is hatalmasabb élmény volt, amikor a repülőről először megpillantottuk a Teide (Spanyolország legmagasabb pontja, 3718 m) csúcsát a levegőből!" forrás

Szállás

Persze az európai iskolai szünetek idejére a legnehezebb szállást találni, főleg kedvező áron. Aki nagyon mozgalmas környékhez közel akar hotelt, annak persze a Playa-t érdemes választania. Nyugisabb a környék, ha a hotel a Los Gigantes, vagy Los Cristianos térségében található. Választható a sziget északi részén Puerto de la Cruz, de annak vannak éghajlati hátrányai. A főváros, Santa Cruz de Tenerife  inkább városlakóknak ajánlott. Nagy előnye, hogy könnyen bérelhető lakásokkal van tele, nyüzsgő belvárosa pedig igazi városi élettel.

Tenerifén szinte mindig nyár van, de a változatos mikroklíma miatt nem mindegy, hova foglal szállást az ember. Az utazásunk első felében a nyugati parton egy apartmant béreltünk (Los Gigantes), itt mindig meleg volt, 22-28 fok, és alig láttunk felhőt az égen. Az utunk második felében pedig a sziget észak-keleti csücskében az Anaga-hegység lábánál laktunk egy igazi kanárió kőházban. Egy egész hacienda a miénk volt, a banán- és szőlőültetvények közepén! Itt sokkal hűvösebb, csapadékosabb az időjárás, a hegyekben sokszor szinte úszik a köd. Nem kell megijedni, hosszú nadrágot csak egyszer vettem fel: amikor éjszaka felmentem a Teidére éjszakai égboltot fotózni. (2021)

Köztudott, hogy Tenerifének, mint az itteni szigetcsoport legnagyobbikának a hotelei főleg a déli részre tömörültek a kedvezőbb klíma miatt. (Konkrétan tizedannyi csapadék esik, mint az északi részen.) Mi Costa Adejetől északra, egy kevésbé zsúfolt, ámde jóval kedvezőbb árú, partszakaszon találtunk egy szerény, visszafogott szálláshelyet. (2022) forrás

Punta Brava Puerto de la Cruz szélén - itt foglaltam életem egyik legpocsékabb AirbNbjét 2 éjszakára (ezért foglalok mindig csak 2-re először!), mely amúgy 9 pontos reviewval és Superhost-tal rendelkezett. A Playa Jardin-től 20 lépésre volt, egyetlen jó pontja. De... Punta Brava-t nagyon ajánlom! Már nem város, hanem kis falu igazából a várossal egybenőve, sokkal autentikusabb, kedvesebb, színes házak, helyiek, nagyon jó kis vendéglők. Én nem szeretem a nagy szállodákkal övezett partokat, ez itt nem olyan. Fantasztikus étterem a Restaurante Punta Brava. Majdnem mellette van egy Michelin csillagos steakhouse, a Brunelli. (Egyébként Punta Brava a Loro Parknál van, ha beindul a normál szezon - ha lesz még ilyen... - akkor azért óvatosan ezzel a résszel, fogalmam sincs milyen lehet. De a Playa Jardinon napozva imádtam a papagájok és különböző madarak koncertjét.

A sziget ugyan nem nagy, de hogy még kevesebbet autózzunk ezért a sziget két oldalán foglaltunk szállást. Első szállásunk Valle de Guerra közelében volt. Tökéletes bázis az Anaga-hegység és az északi-part felfedezéséhez. Ez a rész jellemzően hűvösebb, ezért ide 5 éjszakát foglaltunk. Másik szállásunk pedig a sziget nyugati-oldalán Los Gigantesnél volt, ahol 9 éjszakát töltöttünk el. (2024)