ÚTIKRITIKA.HU / Karintia régiói / Mölltal






hirdetes


útikritikák


Karintia régiói / Mölltal

Mölltalról mondták | Pályák | Bérletek | Felszerelés | Síoktatás | Vélemények | Hol? | Szálláshelyzet | Vendéglátás | Vásárlás | Programok

Karintia legmagasabb sírégiója két részből áll, a szinte egész évben síelhető Mölltal-gleccserből és a szomszédos völgyben található Ankogelből. A két pályarendszer nincs összekötve, de a Top-Kärnten bérlettel mindkettő besíelhető. Autóval, vagy síbusszal egyaránt gyorsan áthidalható a két terep közötti távolság.

Jó időben nagy élmény itt síelni, de a síterep adottságaiból adódóan rossz időben nem sok minden segíti a tájékozódást, még egy szál fa sem. Ha itt vihar van, akkor nem érdemes még egy utolsó csúszás erejéig felugrani az egyik liftre, mert percek alatt nagyot változhatnak a körülmények: hirtelen óriási szél támadhat, vagy nagy köd akadályozhat, sőt lavinaveszély felmerülése esetén is azonnal lezárnak pályákat. Köd esetén nagyon rosszak a látási viszonyok, ez veszélyes lehet.

Sajnos, az, hogy a lift jár még, nem feltétlenül jelenti, hogy biztonságos is felmenni, a liftkezelők nem veszik a fáradtságot, hogy figyelmeztessék az embert, hogy 300 méterrel magasabban már semmit nem lehet látni. Erre a pályarendszerre nagyon igaz, hogy meg kell nézni az időjárás-előrejelzést minden nap.

Aki viszont ennek ellenére mégis Mölltal mellett dönt, a pályákban nem fog csalódni. Változatos a pályarendszer, jól karbantartottak a pályák, és a szabadság élménye itt tényleg elfogja az embert. Az sem elhanyagolható, hogy hóbiztos. A téli szezon itt május közepéig tart, utána is van még hó, de nagy meleg esetén síelésre már nem alkalmas.

Mölltalról mondták

"3 napot síeltünk Mölltalon, ebből fél napot sütött a nap, egyébként ítéletidő volt. Érkezéskor, bár fújt a szél és köd volt, jártak a liftek. Nem jártunk még itt, nem tudtuk, hogy mire vállalkozunk és mi vár a liftállomás tetején. A kissé ködös, enyhén szeles időben ültünk fel a négyes ülőliftre, amely 3 100 méterre visz fel. Itt a tejszerű ködben egymást sem láttuk, ráadásul az erős szembeszél miatt nem tudtunk lecsúszni, gyakorlatilag visszafújt a szél. Egyikünk arcán már fagyási sérülések nyomai látszottak, mikor úgy döntöttünk, hogy lecsatolunk és gyalog folytatjuk. Szerencsére találtunk egy éttermet, ahol már a székeket pakolták fel, ide mentünk be melegedni. Az erőgyűjtés után végül visszajutottunk a völgybe. Másnap már jobb idő volt és a harmadik napsütéses nap pedig megkoronázta az élményt. Az első nap megpróbáltatásai nem vették el a kedvünket a sítereptől, mert tényleg nagyon jók a pályák, viszont nem hiszünk többé a liftkezelők pókerarcának. Ha lent köd van és fúj a szél, nem szabad feljebb menni." (Eszter)

Pályák

Általánosságban elmondható, hogy a mölltali pályák jelzésüknek megfelelő erősségűek teljes hosszukban, ha mégsem, akkor inkább gyengébbnek érzik őket a síelők, mint erősebbnek és mindenhol megvan a megfelelő szélességük is. Bemelegítésre a 9-es pályát javasolják többen.

Az új alteck-i pályák keskenyebbek a többinél és itt a fekete pályákat érte már kritika, hogy inkább piros besorolást érdemelnének. A lifteknél minimális a várakozóidő, még a legnagyobb szezonban is. A gleccser expressz mindössze 8 perc alatt él fel a középső állomásra, amely 2 200 méteres magasságban található.

Kezdőknek

A kezdőknek elsősorban azért tetszhet a mölltali pályarendszer, mert tényleg elég szellős, jól eloszlik a feláramló tömeg. Összesen 24 km-nyi kék pálya van, mindez az Eisseebahn kabinos felvonóval felérve érhető el. A nagyon kezdők a nap végén inkább ezzel a kabinos felvonóval menjenek vissza a pályarendszer aljára, a piros pálya helyett. Kezdő síelők szempontjából a pálya az ötös skálán négyes osztályzatot kapott egy német fórum értékelése szerint, az elégséges számú kezdő pálya, a pályák megfelelő szélessége, valamint az ingyenes gyakorlópályáknak és a lifteknek köszönhetően.

Haladóknak

Összesen 20 km fekete pálya várja a kihívásra vágyókat, köztük a 4-es, a 4a a Gletscher Jet felvonó mellett. A 10-es a híres FIS pálya, amely 7 km hosszú és 1 000 méteres szintkülönbséget szel át és Karintia legnehezebb fekete pályái közé tartozik.

Profiknak

A profi síelők szempontjából szintén „jó” osztályzatot kapott a mölltali síterep, a fekete pályák száma, a szűzhóhavas, valamint a buckapályák száma alapján. A tréningpályákat a pályaüzemeltetőknél, írásban kell előzetesen lefoglalni.

Deszkások

A snowboardosoknak elsősorban a schareck-i 1-es és a 3-as pálya ajánlható, de a Hochwurzenspeicher pályái is megfelelőek a deszkások számára.A 3-as, kék pálya mellett található egy funpark egy boardercross és két jumper elemmel (Kicker és Wellenbahn). A halfpipe-ot hiányolják még sokan, reméljük, hamarosan pótolják a hiányt.

Freeriderek

Friss hó és a lavinaveszély kizárhatósága esetén Mölltal optimális feltételeket biztosít a freeridereknek. A 4-es fekete pálya mellett van egy erre alkalmas rész Scharecknél, valamint a középállomás 9-es és 10-es számú kezelt pályái mellett 3 kezeletlen pálya is várja az alpin sport szerelmeseit. 2011 őszén az Alteck ülőliftnél két nehéz, a 13-es és a 13a pályákkal, gazdagodott a síterep.

Bérletek

A Top Ski – egész Karintiára érvényes síbérlet mellett a Ski Hit síbérletet is meg lehet venni, amely csak Mölltalra, Ankogelre és Kelet- Tirol pályáira érvényes.

Felszerelés

A síterepen, a Stollenbahn felső állomásán található egy Intersport síkölcsönző, gyors és kedves a kiszolgálás. Ezen kívül még Flattachban található egy Intersport kölcsönző, hasonló kínálattal.

Síoktatás

Előkészületben!

Vélemények

Előkészületben!

Hol?

Az A10-es Tauern autópályán juthatunk el leggyorsabban Flattachba a Spittal/Millstätter See autópálya csomópont – Lienz – Lendorf kijáratánál, tovább a Drautal-főúton Flattach - Mölltal Gletscher felé. Flattachból egy 8 km hosszú kiépített hegyi út vezet a gleccser expressz völgyállomásához. A völgyállomásnál egy nagy parkolóban tehetjük le az autót, közvetlenül a felvonó mellett.

Szálláshelyzet

Gleccser lévén Mölltalon nem lehet igazi pályaszállást foglalni, kivéve, ha a pálya közepén egy hüttében foglalunk szobát, ebben az esetben persze számolni kell azzal, hogy délután 17 órakor kiürül a terep teljesen és leállnak a felvonók is. A legközelebbi szálloda az Alpenhotel Badmeister, amely 500 méterre van a gleccser expressz völgyállomásától.

Vendéglátás

Az Eissee panorámaéttermet általában dicsérik és eléggé tele is van általában. Egy különlegessége az étteremnek, hogy a felső szinten van egy hatalmas terem asztalokkal, ahol a saját ételt, italt el lehet fogyasztani és vásárlás nélkül lehet melegedni. Maga az étterem nem okoz csalódást, ha felkészül az ember a tömegre és a kicsit menzajellegű önkiszolgáló tálcákra. Ha valaki nem erre vágyik, érdemes felmenni a hüttékbe inkább. A Weissensee vendéglő árai meglehetősen magasak, a kiszolgálás pedig ennek ellenére nem a legjobb.

Duisburger Hütte: érdemes itt akár megszállni is és kipróbálni a pályazárás utáni nyugalmat.

Vásárlás

Előkészületben!

Programok

3 szánkópálya (éjszakai kivilágítással is), szánkókölcsönzés, snow tubing, korcsolyapálya, lovas szánkózás, téli kirándulóutak.

Vissza az elejére


Kommentek

Még nem érkezett hozzászólás.


Új hozzászólás beküldése

Név:
E-mail cím:*
Hozzászólás:


* az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon