ÚTIKRITIKA.HU / Fülöp-szigetek






Fülöp-szigetek

Általános tanácsok | Manila | Vigan | Luzon | Mindanao | Negros Island | Samar Island | Mindoro | Panay-sziget | Davao City | Quezon City | Egyéb látnivalók | Fotóegyveleg

Általános tanácsok a Fülöp-szigetek felfedezéséhez

Jön!

Manila

,, A Fülöp-szigetek fővárosa, Manila majdnem 10.000 km-re fekszik Budapesttől. Két napot töltöttem ebben a távoli városban és – nem szoktam ilyesmit mondani – de annyi bőven elég is volt. Ahhoz, hogy a tengerparti nyaralóhelyekre, például Boracay szigetére eljussunk, muszáj belekalkulálni Manilát az útitervbe, miután nincs túl sok opció az odajutásra. Gondoltam, ha már amúgy átutazunk a fővároson, akkor érdemes megállni egy pár napra és körbenézni kicsit.
Már a reptértől a szállodába vezető út is órákig tartott, mert a dugóban csak lépésben lehetett haladni, és szembetűnő volt a kosz és a szegénység. Sok ázsiai országban jártam már, de ilyet még nem láttam. Meg is kérdeztem a taxist, hogy milyen a városban a közbiztonság- becsületükre legyen mondva, hogy angolul a legtöbb ember jól beszél a hajdani amerikai megszállás következtében, bár az akcentusukat egy kicsit nehezen érteni. Mondta a sofőr, hogy jó.. de ha kimegyek a szállodából annyira nem jó! Gondoltam ez nagyon biztató információ, úgy tűnik, hogy két napig a hotelben fogok üldögélni. Ami végülis nem lett volna nagy baj, mert a szálló az üzleti negyed közepén volt, bevásárlóközponttal, és egy éttermekkel teli szórakoztatóközponttal körbevéve. De persze másnapra meggondoltam magam, közbiztonság ide vagy oda, indulás várost nézni." forrás

fotó by Elter

Tetszett & Nem tetszett

Tetszett

  1. Izgalmas az éjszakai élet
  2. Jókat lehet vásárolni (pl. Greenbelt 3)
  3. Jó néhány műemlék érdekes történelmi hátterekkel, külső kulturális hatásokkal (spanyol, maláj, kínai, arab, amerikai) és néhány mutatós modern építmény
  4. A sok érdekes ember látványa, a színes forgatagok, az energiákkal teli élet
  5. Szinte minden nyitva van a nap 24 órájában
  6. A manilai emberek életkedve
  7. A 16. századi Intramuros
  8. A halo-halo nevű itókájuk
  9. A Mall of Asia közelében lévő, 1,5 kilométeres sétányról nézni a naplementét
  10. A világ egyik legrégebbi kínai negyede

Nem tetszett

  1. A szennyezett levegő, a szmog, a kosz, a zsúfoltság
  2. A borzasztó, kaotikus közlekedési helyzet, hangzavar
  3. A nyomornegyedek látványa, a gazdagság és a szegénység kontrasztjai
  4. Az emberek fegyelmezetlensége, túlzott hanyagsága
  5. Sok mellékutca szörnyű lepukkantsága
  6. Néhány simlis pénzváltó
  7. A koldusgyerekek sokasága
  8. A taximéterrel manipuláló szemét taxisok
  9. A turistáknak való tájékozódó jelzések hiánya
  10. A turistákra szakosodott csalók

"Metro Manila nagyon zsúfolt. A város maga nem szép, sok a bádogház és a gettós rész - az elmúlt pár 100 évben az építészeik nem nagyon erőltették meg magukat ezért nincs sok történelmi negyed -, de ettől eltekintve ügyesek, mert óriási felhőkarcolókat, bevásárlóközpontokat és autópályákat húztak fel. Az infrastruktúra itt megrekedt a fogalom szintjén. Tömegközlekedni a városban lehet magasvasúttal – van kb. 5 vonal, elég zsúfolt tud lenni, előfordult, hogy elengedtem 2 vonatot mire a 3-ra felfurakodtam – jeepneyvel, triciklivel, pedicabel, FX-el szóval elég sok mindennel, de legjobb ha saját kocsid van, mert néha a kalandból is megárt a sok, pláne ha flip-flopban mászkálsz és elered az eső." forrás

"A manilai taxisok még a világ taxisai közül is kiemelkednek aljasságukkal. A taxiórát csak a legritkább esetben hajlandóak használni, néha nagy kegyesen belemennek abba, hogy oké, elindítják, de a végeredményhez majd adjunk még hozzá ötven vagy száz pesót. Esténként felárat kérnek, valamint bizonyos kerületekbe eleve nem hajlandóak elvinni, mert az messze van, és nincs esélyük visszafelé is fuvart szerezni." forrás


"A forgalom egyszerűen szörnyű, Budapest ehhez képest semmi – hát Manilában aztán lehetne panaszkodni. Órákba telik amíg eljut az ember bárhová, úgyhogy tényleg érdemes meggondolni, hogy hátha gyalog a legjobb. A személyautókon kívül sok az ún. „jeepney” – ez egy nyitott kisbusz, amire 10-15 ember fér fel. Általában rengeteg színben pompázik és nincs két egyforma, de az oldalára mindig fel van festve hogy milyen útvonalon közlekedik, és elég olcsón lehet utazni. Láttam néhány „triciklit” is, ami egy motorra rászerelt fémdoboz, melynek segítségével a motoros 3-4-5 főt tud szállítani (vannak azért extrém esetek is!!) Az emberek nagyon tiszták és csinosak (átlagmagasság 150 cm :-) ), senkit nem láttam, sem férfit sem pedig nőt, aki ne lett volna kifogástalanul felöltözve. Az utcákon szinte mindig sok a járókelő, de leginkább délben van tömeg, amikor is mindenki kitódul az épületekből és megy ebédelni! Itt pontosan 12.00-kor ebédelnek, és akármi történik, ez biztosan így van, ha törik, ha szakad. Ha ezért esetleg félbe kell hagyni valamit, az sem baj. :-)" forrás

Vigan

"Vigan is csak kicsit hasonlít az építésekor mintául szolgáló spanyol városokra, és sokkal inkább azokra a latin-amerikai testvéreire, amelyekben szintén a dél-európai hatásokat adaptálták melegre, párára, csótányokra és irtózatos felhőszakadásokra. És akárcsak az első bekezdésben felsorolt Szentendrék esetében, ide is egy komplett ország középosztálya jár megtapogatni a rég elveszített gyökereit, lovaskocsin ülve fényképezkedni, ízléstelen szuveníreket vásárolni, és nem csak megkóstolni a helyi specialitást, hanem annyi dobozzal is vinni belőle az otthoniaknak, amennyi képes felférni egy turistabusz csomagtartójába. Ettől baja senkinek nem lesz, az a kétszer három utca a város közepén pedig tényleg hangulatos, esti szürkületben, felette viharfelhőkkel pedig kifejezetten szép." forrás

Luzon

"A Cordillera rizsteraszai azért is különlegesek, mert nagyon régiek. Rizsterasz-éveket nem lehet könnyű számolni, úgyhogy a különböző források háromezer és ezer év közé teszik az itteni teraszok életkorát. Az építők minden bizonnyal a ma is itt élő ifugao népcsoport ősei voltak, akik kétféle teraszt építettek. A gyakoribb fajta az, amelynek falait kőből emelték (ez a típus a legjobban e bejegyzés utolsó képén látszik), a ritkábbat pedig sárból tapasztották (ahogy az a negyedik képen figyelhető meg kiválóan). Mindkét típus egészen elképesztően jól néz ki. A Fülöp-szigeteki rizsteraszok csak abban maradtak el a Kínában látottaktól, hogy az itt élők már mind farmerben és trikóban járnak, hagyományos viseletnek nyoma sincs, valamint hogy a szabályozatlanságnak és a nyomornak köszönhetően a Cordillera legszebb pontjaira is lehet nagyon csúnya épületeket emelni." forrás

Mindanao

Negros Island

Samar Island

Mindoro

Panay-sziget

Davao City

Quezon City

Egyéb látnivalók

"Mindazoknak, akik ellátogatnak Banaue-ra nem kell attól tartaniuk, hogy majd céltalanul fognak vándorolni a rizsültetvényeken. Turistabuszok segítségével közelíthetjük meg az ültetvényeket, valamint a helyiek falvait. Az út azonban nem nevezhető egyszerűnek, még akkor sem, ha idegenvezetővel tesszük meg, mivel sziklák alkotta lépcsőkön, néhol mocsaras talajon át vezet az út. A vállalkozó szelleműeknek azonban határozottan ajánljuk, az összkép ugyanis lélegzetelállító tud lenni." forrás

Fotóegyveleg

Manila - lungomare

Manila - intramuros

Vissza az elejére


Kommentek

Még nem érkezett hozzászólás.


Új hozzászólás beküldése

Név:
E-mail cím:*
Hozzászólás:


* az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon