ÚTIKRITIKA.HU / Malajzia

Malajzia

Batu barlangok | Melaka | Genting Highlands | Taman Negara esőerdő | Pangkor szigete | Perhentian-szigetek | Fotóegyveleg

Batu barlangok

"A szobortól 272 lépcsőfok vezet fel a barlanghoz, de szerencsére a lépcsőn futkosó majmok elvonják a figyelmet a fárasztó lépcsőzésről." forrás

Melaka

"A mesterséges, ám szórakoztató portugál és holland giccs mellett Melaka babanyonya része azért is olyan élvezhető, mert kínaiak még ma is élnek itt bőven. Övék a boltok és a jó éttermek, a mellékutcákban pedig legalább kétszáz éves kínai öregemberek ücsörögnek papucsban és atlétatrikóban." forrás

"Minden nemzet itt hagyta a nyomát, így a város magán viseli a gyarmattartók stílusjeleit, azaz rendkívül sokszínűvé vált Melaka. Több arca van, több nemzet leszármazottjai élnek is, több vallás és szokás van egy helyen. Ezt úgy képzeljétek el, hogy megálltunk egy sarkon, és előttünk egy kínai, mögöttünk egy hindu, bal oldalt pedig egy muszlim mecset állt. Na és egy utcával arrébb mi volt? Hát persze hogy egy keresztény templom." forrás

"Melaka az ételek mellett is nagyon hasonló a Penang-i Georgetownhoz. It is megtalálhatóak azok a hollandi stílusú épületek, utcák, itt is vannak olyan szép kis sikátorszerű hálózatok, közel a tenger, s éjszaka égnek a ballonok a Chinatownban. Itt is rengeteg kultúra keveredik egymással, de erről az ételek kapcsán már írtunk. Jól mutatja ezt a Melaki nők népviselete, ami kultúránként változik. Nagyon megkedveltük ezt a kisvárost, annak ellenére, hogy eddig itt szenvedtünk legjobban a melegtől. " forrás

"Ha már Malajziában jártam, nem hagyhattam ki Melakát, amely világörökségi státuszt élvez, bár ez láthatóan nem zavarja a városvezetést abban, hogy giccsparádét rendezzenek a belvárosban. Többek között egy vízimalmot is építettek, mert úgy gondolták, az majd tetszik a turistáknak. A gond az, hogy egy védett státuszú városról beszélünk, ahol soha nem volt vízimalom. De hasonlóképp megütköztem a kínai negyed bejáratánál tekergő brutálisan nagy kígyós installáció látványán. Annál már csak a tuktuk taxik giccsesebbek, melyeket tulajdonosaik a lehető legcsicsásabbra díszítenek karácsonyfadíszekkel, műanyag virágokból készült koszorúkkal és villogó fényekkel. Melaka nem önmagában került fel a világörökségi listára, hanem George Townnal karöltve. Az ország legrégebbi angol gyarmati településén kiváló állapotban maradtak fenn a koloniális építészet emlékei, templomok, középületek, szállodák. Kevés városban érzékelhető annyira a multikulturális jelleg, mint itt: mecsetet, kínai pagodát, buddhista, hindu és keresztény templomot egyaránt találunk, és a lakosság is rendkívül vegyes." forrás

,, Melaka az ételek mellett is nagyon hasonló Georgetownhoz Penangban, itt is megtalálhatóak azok a hollandi stílusú épületek, utcák, itt is vannak olyan szép kis sikátorszerű hálózatok, közel a tenger, s éjszaka égnek a ballonok Chinatownban. Itt is rengeteg kultúra keveredik egymással, de erről az ételek kapcsán már írtunk. Jól mutatja ezt a Melaki nők népviselete, ami kultúránként változik:

Az viszont nagy különbség, hogy az itteni riksák kizárólag hello kitty stílusba vannak öltöztetve. Az ázsiai “hello kitty” kulturális jelenségnek hamarosan egy külön posztot szentelünk a rajongók és azok kedvéért, akik hozzánk hasonlóan eddig egy cuki, rózsaszín kiscica figurán kívül, ami itt-ott megjenik egy táskán a kék metrón nem tudtak semmit kittyiről.

Genting Highlands

"Következő állomásunk nem szerepelt az útikönyvemben, pedig a kínai csajok váltig állították, hogy ez Malajzia egyik legnépszerűbb turistadesztinációja. Csak a helyszínre érve derült ki, hogy a Genting Highlands néven futó attrakció - ahová egyébként Délkelet-Ázsia leghosszabb libegőrendszerével lehet feljutni - valójában nem más, mint egy hatalmas, műanyagízű szórakoztató központ. Az addig oké, hogy a trópusi hőség elől menekülő, túlnyomórészt belföldi látogatók élvezik a kellemesen hűvös és tiszta magaslati levegőt, de hogy vajon mi okozhat extázisba hajló élvezetet egy olyan bevásárló-, szálloda-, és kaszinókomplexumban, ahol az óriási szabadságszobor Harley Davidsonon egy-kerekezik, hullámvasút száguld az üzletek felett, drótkötél mozgatta gondolák járnak körbe-körbe a mesterséges kanálisokban és műmajom ül a műfán, magam sem tudom. Mindenesetre a vendégek ezrei zabálták a show-elemeket, mi viszont értetlenül álltunk a jelenség előtt. Idegenvezetőink szerencsére nem húzták sokáig a dolgot, két óra múlva már indultunk is vissza Kuala Lumpur felé." forrás

Taman Negara esőerdő

A világ legöregebb dzsungele (Ajánlott link)

Pangkor szigete

"A hajóállomás felé botorkálva 4 savanyú képű szőke srácba botlottunk, akik kérésünkre készséggel összefoglalták élményeiket a szigetről: több hónapos utazásuk legrosszabb két napját töltötték a szigeten. Drága és szar. Ez volt a panaszáradat lényege" forrás

Perhentian-szigetek

"A kis szigetre, Kecilre ment a csónak először, pont a Coral Bay-hez. Már ahogy közeledtünk a szigethez, a nyílt vízen is láttuk, hogy gyönyörű színe van a víznek. Ahogy leállt a motorcsónak és egyre közeledtünk a kikötőhöz, nem akartunk hinni a szemünknek, olyan tiszta volt a víz, mintha csak egy akvárium lett volna. Hihetetlen volt. Szavak nincsenek rá. Életünkben nem láttunk meg ilyet, csak a tévében esetleg és bár meg fogom próbálni átadni, amit láttunk, a képekkel és videókkal is, úgy gondolom ezt egyszerűen nem lehet még azokkal sem átadni teljesen." forrás