ÚTIKRITIKA.HU / James Bond Island

James Bond Island

James Bond Island dióhéjban | Egyéb hasznos információk | Olvasmányos linkek | Fotóegyveleg

James Bond Island - utazás és nyaralás

James Bond Island dióhéjban

A Phang Nga Bay-ben (öbölben) lévő Koh Tapu szigetet nevezték át James Bond Island-é, mert a hely kiemelkedő szerepet kapott az Aranypisztolyos férfi (The man with the Golden Gun) 1974-es James Bond-filmben. Ez volt a James Bond-sorozat kilencedik filmje, és a második, amelyben Roger Moore alakította a brit szuperkémet. A Phang Nga Bay (öböl) a drámai kinézetű mészkőszikláiról híres. Ezek a sziklák szinte felhőkarcolókként emelkednek ki a smaragdzöld tengervízből. Nagyon, nagyon látványos az egész. A főszezonban az öböl dugig tele van turista hajókkal. Ez némileg ront a hely romantikus, vad szépségén. Ront a hajó motorjának bőgése és a benzinszag is. Azért mégis élmény.

Egyéb hasznos információk

1. Tanácsos kora délelőttre vagy késő délutánra időzíteni a programot, mert a turista csoportok, tömegek jellemzően 11 és 4 óra között jönnek.

Olvasmányos linkek

"A kirándulás azzal kezdődött, hogy hajóval elmentünk megnézni a sziklát (Ping Gan Island), ahol a James Bond film egyik részét (aranypisztoly vagy mi) forgatták. Érdekes szikla volt, de nyilván még érdekesebb lett volna, ha láttam volna a filmet és tudom is mit nézek és miért. Azért - biztos, ami biztos - csináltam pár fotót olyan szögből, amiből a fanatikus rajongóknak látszó egyedek is, aztán letudtam a témát. Ezután a csoport fele kajakra szállt és a mangrove mocsár melletti sziklákat, barlangokat nézte meg közelről.

A lúzerek (én is), akik nem tudták, hogy a kajakozás ideje alatt nincs program a maradéknak, lődörögtek valami stégen. Sigfrid is a lúzer csapatban volt, úgyhogy nem volt annyira gáz a várakozás. Jó, jó, elvittek minket is a sziklák közelébe vagy 10 percre, de csak azért, hogy méregdrágán kókuszdiót vehessünk egy "véletlenül" ott kereskedő csónakról. Nyilván valakinek az unokatestvérétől. Vagy annak a szomszédjától. Végül is mindegy, ki az, csak szedjen be lóvét a turistáktól, amin majd biztos osztoznak a kapitánnyal.

A kajakozás élménydús programja után az úszó halászfaluba (Koh Panyee) mentünk el, ami gyakorlatilag Velence (Olaszország) és az Orczy téri Tigrispiac ötvözete. Cölöpökre épült házak, egymással összekötve. Egy teljes falunyi terület bejárható a vízen. Thaiföldet jellemzi, hogy a teljes falu egy harmada étterem volt, ahol szervezetten (na, ez a rész volt a meglepetés) etették a turistacsoportokat, a maradék 2 harmadon pedig bazár üzemelt, ahol rendkívül hasznos dolgokat (például szárított halbébi kilóra) vásárolhattak a turisták. Rendkívül jó áron persze. (2013)" forrás

,, Nem vagyok híve ezeknek a szervezett kirándulásoknak, egyrészt én szeretem beosztani az időmet, másrészt általában a fele se igaz annak amit az útleírásban, prospektusban ígérnek. Hezitáltam, hogy befizessünk e erre a túrára, de este a piacon a vacsora után elfogyasztott koktélok után egyre jobb ötletnek tűnt a dolog, így kiszaladtam a sarokra az első bódéhoz alkudozni a másnapi kirándulásra.

Azt tudni kell, hogy Phuketen a frekventált helyeken lépten-nyomon ilyen fakultatív kirándulásokat szervező árusok vannak -utazási irodának még csak jóindulattal se nevezném-, és hát nem túl bizalomgerjesztőek az európai szemnek, szóval kíváncsi voltam, hogy ha befizetjük a kért összeget eltűnnek e a pénzzel vagy sem. De szerencsére semmi ilyesmi nem történt. A piac melletti első árusnál este tizenegy körül megalkudtam a másnap reggeli túrára, amely a sziget látogatása mellett több más érdekes programot is tartalmazott. A késői foglalás miatt még 30 százalék kedvezményt is adott az amúgy is jó árból- szóval ajánlott késő este foglalni a másnapi programot ezek szerint. Több helyen próbáltam kíváncsiságból alkudozni erre a programra már az elmúlt napokban, de ilyen jó árat sehol sem adtak, szóval nagyon örültem magamnak.

Másnap reggel a megbeszéltek szerint érkezett a kisbusz a szállodához, és vitt minket a hajóállomásra-ami a mi szállótól eszméletlenül messze,majdnem két órára volt,azt hittem, hogy sose érünk oda. Ott az idegenvezető, aki legalább 10z mondatot beszélt angolul, de azt hibátlanul, a mentőmellény felvétele után betessékelt minket a csónakba, az úgynevezett longboat-ba, és már indultunk is.

Elsőként egyből a James Bond szigetnél kötöttünk ki- millió más hajóval együtt. De valahogy úgy szervezgetik a csoportokat, hogy olyan iszonyatos tumultus sose legyen, valóságos rejtély számomra, hogy ezt hogyan csinálják. A hajóból kiszállva konkrétan a szuvenírárusok asztalkáihoz esünk, akik ezerrel próbálnak horror áron mindenféle vackot rásózni az odalátogatókra. Jó, nem szólok semmit, mert én is vettem egy hűtőmágnest emlékbe, ha már ott jártam. Asziget valóban varázslatos, érthető, hogy miért választhatták anno a forgatás helyszínéül. James Bond amúgy a már fentebb említett filmben ide száll le a repülőgépével és itt harcol az ellenfelével, így a sziget jellegzetes gomba alakú szikláját James Bond sziklának nevezik. Ez köszön vissza egyébként minden fotóról, nem maga a sziget. (2015)" forrás