ÚTIKRITIKA.HU / Mahdia










Mahdia Palace Resort&Thalasso 5cs. - vélemények


Tunézia – Mahdia – Mahdia Palace Resort&Thalasso*****

Lényeg:

Helyi viszonylatban korrekt hotel. A tisztaság teljesen rendben van. Jó az ellátás, jók a szolgáltatások. A szobák kellően tágasak, jól felszereltek. Azért az 5 csillagos besorolás alapján nem tanácsos európai luxushoteleknél tapasztalható kifinomultabb szolgáltatást és állapotokat remélni. (nem is kerül annyiba…)

Hol?

A környék nyugalmas, vidékies, de azért egy turisztikai övezetben. A környéken nincsenek kávézók, boltok, szóval kissé kies helyen van. Mahdia város óvárosa (medinája) kb. 2,5 kilométerre van.

A hotelben, a környékén és Tunézia turisták által frekventált részein nagyon gondoskodnak a biztonságról. A terrorcselekmények vonatkozásában mostanság Tunézia, és pl. Mahdia környéke semmivel sem veszélyesebb, mint a legtöbb nyugat-európai nagyváros.

Strand:

Több kilométer hosszú, finom homokos strand. A tengervíz nagyon tiszta, a strand fövenye is alapvetően gondozott. Azonban az algák (moszatok) hulladékainak állandó, folyamatos eltávolítása teljesen nem megoldható.

Ha hullámossá válik a tenger, akkor sípszóval kivezénylik a strandolókat a vízből. Amúgy a tengervíz lassan mélyülő, a strand fövenye kellően szilárd (jó rajta járni).

Milyen?

Grandiózus, szép (mór stílusú) hotel rengeteg szolgáltatással. lenyűgöző a keleties díszítésű fogadótér. Nem egy új építmény, azért. Szép nagy a kert is. Szuper a medence.

Szobák:

A fürdőszobától külön van vécé.

A szobákban előfordulhatnak rovarok, de nem higiéniai okból.

Szolgáltatások:

A személyzet előzékeny, barátságos (nem tolakodóan). A borravalót (baksist) szokás adni, de nem annyira jutalomként, hanem a még figyelmesebb további szolgáltatás (pl. alaposabb takarítás) ösztönzésére. A szobákban 2-3 naponta kitehetünk 5 dinárt a párnára a takarítás előtt.

Ne adjunk túl sok baksist, mert akkor túlságosan megnő az elvárásuk, holott nagyon keveset keresnek, és nagyon is elég, amit több vendégtől naponta begyűjtenek. Inkább helyi pénzben borravalózzunk, ne dollárral vagy euróval.

Esténként mindig vannak show műsorok.

Van wifi-elérés a szobákban is (ingyenes).

Ellátás:

Ha elégedettek vagyunk az éttermi kiszolgálással, akkor az asztalon hagyhatunk minden étkezéskor kb. 5 (max. 10) dinárt. Ez csekély összeg, még a teljes ottlét valamennyi napjára számolva is.

2017. április 22.

----------------------------------


,, Maga a szálloda tényleg nagyon szép és tiszta. Ami nem tetszett, hogy három ágyas szobát kértünk, de sajnos a harmadik ágy nagyobb gyerekre volt méretezve. :(

Az ellátással sajnos nagyon nem voltunk megelégedve. Koszos asztalok tömege, nem viszik el a tányérokat időben a pincérek. Ugyan nem egy európai 5* szálloda, de alap kellene, hogy legyen az aszlalon a só, a bors és a fogpiszkáló. A koszos terítőket nem veszik le, hanem ráterítenek tisztát. Evőeszközöket úgy kellett levadászni a pincérektől.  Előre várják a baksist, de még akkor sem sikerül poharat vagy vizet kihozniuk.

Öt napig ebédre és vacsorára ugyanazt az ételsort kinálták. Nem volt az ételeknek ize. A frissen sütött hal félig nyers, de a párolt zöldségekre ugyan ez elmondható. Vacsoránál nem lehet kávét kérni, csak reggel. Ehető volt még a palancsintájuk, meg az édességek. Mivel nem vagyunk egy édesszájuak igy ezzel is csak csínján bántunk. A dinnye teljesen izetlen éretlen. Nem is értem egy ilyen meleg országban hogy lehetséges? A reggeli választék volt az, ami elfogadhatónak mondható. Voltam már észak-afrikai és ázsiai országban, de ott nem 5* szállodában szálltam meg csak 4*-ba, de ezerszer rendezettebb és izletesebb ételekből lehetett válogatni. Tenger gyümölcseiből a halon kivül semmilyen választék nem volt.

Mielöbb lefoglaltam a szállodát érdeklödtem, hogy kb. milyen összetételű a vendégsereg. Azt mondták francia, angol, német zömmel, nagyon kevés orosz és arab vendég jár ide. Na ez sem igaz. Csak az utóbbi két csoporthoz tartozók voltak.

Továbbá nagyon nem tetszett, hogy délurán fél hatkor már szedték be a nyugágyakat a tengernél és bezárták. Ilyet még sosem tapasztaltam. A tenger valóban tiszta és sekély homokos a partja. Értem én, hogy a biztonság, de ebben az időben bőven fenn jár a nap és ekkor lehetne igazán napozni és fürdeni.

Nos elég a panaszból, összességében nagyon megbántam ezt a nyaralást. Nem beszélve arról, hogy hajnali 5-kor indul volna vissza a gép, de csak 8 óra 50 perc után nyitották meg a kaput. A gépen a felszolgálás borzasztó: hideg zsemle, és sütemény melyben csoki van mint utólag kiderült, mert amikor ráharaptam az hittem a fogam bánja. Miért nem melegitik fel a gépen a felszolgált ételt ? (V.J., 2017. augusztus)

« vissza

Kommentek

Még nem érkezett hozzászólás.


Új hozzászólás beküldése

Név:
E-mail cím:*
Hozzászólás:


* az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon