ÚTIKRITIKA.HU / Strandolás Montenegróban

Strandolás Montenegróban

Montenegró legszebb strandjai | Beszámolók | Fotóegyveleg

Dobra Voda strand - Mázsár Fanni fotója

2022. július: Egy négytagú család számára akár 500 euróba is kerülhetnek a nyugágyak és napernyők tíz napra Budván, Petrovacon vagy Ulcinjban. Nyugágy és napernyő nélkül lehet ugyan nyaralni, de ez voltaképpen a strand bérlete, ugyanis nagyon kevés helyen lehet csak úgy, fizetés nélkül leteríteni a törölközőt. De egy palack ivóvíz is 4 euróba kerül. forrás

Mi Budván voltunk a Jaz és Mogren strandokon, ahol 2 nyugágy+1 napernyő 15 euró volt. Mi vittünk saját napernyőt és törölközőt, azt használtuk. 4 főre az ebéd és 1-1 ital nem volt több mint 50 euró. (2022)

Montenegró legszebb strandjai

Montenegró egyik legszebb strandja a Blue Horizons (Plav Horizons Beach), a Przno-völgy végén, egy kis öbölbe. Elszigetelt, homokos, kb. 300 méter hosszú strand, amit mindkét oldalon sziklás platók szegélyeznek. Ez a strand nem túlzsúfolt, bár sokan látogatják, mert a mögötte lévő fenyőerdő kellemes menedéket biztosít, amikor nagyon erősen süt a nap. A tengervíz szuper tiszta, a víz sekély, lassan mélyülő.

Waikiki beach

,, Kezdetektől fogva nagyon mozgatta a fantáziámat. Tivat nem a tengerpartjáról híres. A Waikiki beach is csak egy kis partszakasz, ahol tulajdonképpen apró fehér kaviccsal feltöltötték az öböl partját és próbáltak egy mondhatni exkluzív partszakaszt létrehozni. Két oldala van, az egyiken sűrűbben rakott műanyag napágyak vannak, míg a másik oldalon fából készült napágyak, amiket szellősebben tettek ki. A táj az öböl menti hegyek miatt nagyon szép, a mólókról pedig jókat lehet ugrani a mély vízbe. Ez a part nagyon gyorsan mélyül, pár lépés után egyből kb 6-8 méter mély a víz, ami a bójánál megkockáztatom, hogy ennek többszöröse is lehet, mert az ember csak a sötétséget látja maga alatt. Ételt és italt nem szabad bevinni, viszont nagyon jó bár/étterem van a parton észszerű árakkal.  (l.d., 2021)

Mogren Beach

,, Óriási csalódás. Hatalmas tömeg orosz/ukrán, konkrétan fél méter távolság sem volt a mi és a mellettünk levők cuccai között. Ezen kívül szemét itt-ott eldobálva a parton. A tengerpart Budvától távolabbi oldalára mentünk (keresztül mentünk a barlangon), mert a közelebbi partszakaszon még többen voltak és üvöltött a beach bárból az orosz pop. Egyszer bementünk úszni, utána eljöttünk a Mogrenről. (l.d., 2021)"

A Mogren strandok nagyon apró kavicsos (már majdnem homokos) strandok. A mogren 2 végében vannak olyan sziklák, ahonnan lehet ugrálni is. Kissé zátonyos a partszakasz, ami miatt érdekes is lehet, ha mondjuk búvárkodik az ember. Autóval nem lehet közel megállni a strandhoz. Kizárólag gyalog lehet a város felől megközelíteni. INGYENES STRAND (2021) forrás

A Mogrennek két része van: a Mogren II-re egy barlangon keresztül lehet átjutni, és nem árt vigyázni, mert néhol elég csúszós az út. A strandon nem csak hasat süttetni lehet: az adrenalinlöketre vágyók a kijelölt sziklákról ugorhatnak fejest a tengerbe. A környezetet illetően az egyik legjobb strand volt, ahol valaha jártam, bár arra érdemes lélekben felkészülni, hogy főszezonban sajnos nagyon zsúfolt – ahogy kábé az összes felkapott partszakasz a környéken. (2018) forrás

Queen's Beach

Ez a strand Budva térségében található. Nagyon nagyon felkapott, elit beach, ide jön sok szerb celeb. Kb. 300 méter hosszú a strandszakasz, a homok finom, aranyló színű, a tengervíz türkizkék, szépek az olívafák és a ciprusfák.

Ada Bojana

Ez egy 3 kilométer hosszú strand, az egyik legnépszerűbb Montenegróban. A szigetes helyen lévő strand egyik oldalán a Bojana folyó van, a másikon az Adria. A strand egy részét a nudisták foglalják le. A strandnál rendkívül jó tenger gyümölcsei (sea food) éttermek találhatók.

Puro Beach

d. zs. fotója

Jaz Beach

Ezt, a Budvától nem messze lévő strandot választotta Európa legjobbjává 2015-ben a híres Lonely Planet.

m. e. fotója

,, Budvában a buszállomáson mondtuk, hogy a Jaz beachre mennénk, kifizettük a jegy árát, melyen az állt az útvonalnál, hogy Budva - Radikovic(?), vagy valami hasonló nevű település. Felszálltunk, a sofőr kérdezte szerbül, hogy hova megyünk (ilyenkor jön jól az ember lengyel tudása, mert sokat megért a többi szláv nyelvből is), mire válaszoltunk, hogy a Jaz beachre, amit ő nyugtázott. Az első meglepetés akkor ért, amikor a busz megállt a főút szélén egy hotel-nightclub mellett és kiáltott a sofőr, hogy “Jaz beach!”. Nem láttunk sem napernyőket, sem tengert és mi voltunk az egyetlen leszálló utasok, úgyhogy kicsit bizonytalanul, de leszálltunk. Innen a Google Maps elnavigált minket és kb 1.2 km séta után meg is érkeztünk. Egyébként egyáltalán nem bántuk, nem volt egy nagy túra. Ezt csak azért írtam le, hogy érdemes egyeztetni a sofőrökkel az úti célunkat, mert akkor tudnak segíteni azzal, hogy szólnak, ha a közelében meg tudnak állni. No, de milyen is volt ez a Jaz beach? Már Budvából buszozva kinéztem, hogy a tengerpart keleti szakasza kevésbé tűnik zsúfoltnak, ezért egyből arra vettük az irányt. Ezt mindenkinek ajánlom amúgy, mert a parkoló közvetlen közelében sokkal többen vannak (igaz elviselhetőbb, mint a Mogrenen). Mi a Madeira Jaz bár előtt vertünk tanyát, ami remek döntés volt. Kulturált környezet, kényelmes fa napágyak, WC, öltöző, zuhanyzó és pont megfelelő mennyiségű ember volt ott. Nyugodtan a helyünkön mertük hagyni a holmijainkat, mindenkinek ajánlom a Jaznak ezt a szakaszát. 🙂 (l.d., 2021)

r. d. fotója

Plavi Horizonti (Radovici)

,, Lassan mélyülő, homokos strand, Lastva Grbjalska-i szállásainktól 20-25 perc autóútnyira. Nagy parkolóval (3EUR egész napra), 2 napágy + asztal 15EUR 1 napra, de van "szabadstrand" rész is, ahova vihetsz is napernyőt.
Az étterme is kellemes, a kis büfében a 2,5 eurós burger/pizzaszelet is teljesen laktató, friss.
Imádtuk!

Szeles időben a homokos fenéken elrejtett nagyobb kövek egész kellemetlen meglepetést tudnak okozni (amikor nincs szél, akkor teljesen tiszta a tenger, olyankor látszanak). A partmenti szikláknál jól lehet sznorkelezni. A pizza szelet csak 2 EUR azt hiszem:) korrekt a büfé árakban, minőségben is!

A tiszta vízbe kimerészkedtek apró halak is, szóval természetfilm volt a lábunknál.."

"(r.z., 2021)

Milocer Beach

Főszezonon kívül - v. a. fotója

Beszámolók

,, -Velika Plazan több strand: hosszú, homokos, ahogy írják is, de nekünk eléggé unalmas volt
-Mala Plaza: városi strand: zsúfolt, de ha kicsit szeles az idő szuper hullámok vannak és ez kárpótolt minket.
-Liman1: gyönyörű, sziklás- kavicsos strand. Viszonylag gyorsan mélyül, de remek hely snorkelezni, napozni- itt mindig volt hely kifeküdni.
-Valdanos: hatalmas, ingyenes parkolója van, maga a strand területe szuper, tele fákkal és nagy hellyel, köves a part itt is. (s.p., 2021)

Igaloban van homokos strand. a tengerfenék is folyami homok . igen sekély . a part mentin el lehet sétálni Herceg Novi-ból ( több település egybeépült igalo - herceg novi meljine sušćepan podi ) . De autóval is meg lehet állni. Teljesen sik terep teli üzletekkel vendéglőkkel észre sem lehet venni a távot ha gyalogoltok.

"Strandokon a napágy+ernyő szettet szinte mindenhová lepakolják, alig marad hely máshol strandolni, ezekért pedig 8-10 eurót kérnek per szett. De Sveti Stefanban pl. 50 euró, bár ott csak a hotel vendégei strandolhatnak. (2012)" forrás

"Budva és környéke nemcsak nyüzsgéséről, hanem kiváló strandjairól is híres, ezek többsége sziklás vagy apró kavicsos. Mi is meglátogattunk jó néhányat, a városi Slovenska Plaža nevű strand ugyanis nem túl hívogató az irdatlan embertömeg és a szemét miatt. Ha kicsit tovább sétálunk az óvárosból a part menti, sziklába vájt járdán, rátalálunk a környék egyik legszebb strandjára, a Mogrenre. Bár romantikus meghittséget itt sem találunk, azért közel sincsenek annyian, mint a Slovenskán. A budvai Riviérához tartozó fürdőhelyek szinte mindegyikére el lehet jutni a helyi, menetrend szerinti buszokkal, melyek nem drágák, és sűrűn járnak. De bevett szokás az is, hogy helyi sofőrök szólítják le a megállókban várakozó turistákat. Általában ugyanannyi viteldíjat kérnek el, mint amennyi egy buszjegy, de lehet alkudni is. Mi így jutottunk el többek között Jaz, Ploče és Petrovac strandjaira, valamint Sveti Stefanra is." forrás

"Montenegró tengerpartja némiképp eltér a tőle északra húzódó dalmát vidékekétől. A part kevésbé tagolt, már nincsenek nagy, hosszan elnyúló szigetek. Itt található az Adriai part egyik legszebb tengeröble, a Kotori-öböl. A hegyek között helyenként kiszélesedő, másutt összeszűkülő, négy részre tagolódó öblöt hatalmas, meredek hegyek ölelik körül. Partján kis települések sorakoznak egymás mellett." forrás

,, A népszerű partok zsúfoltak, nehezen megközelíthetőek. Ha nem reggel 8-ra mész le, hanem kényelmesen felkelsz megreggelizel valahol már csak szerencsével lesz helyed a parton. A parti helyeken 2dl cola 2,5 EUR, csapolt sör 2-3EUR, 3dl koktél 6-8EUR, pizza 10, hambi 5, halas kaják 15-25. A szép partjaikat sajnos elcsúfítják hatalmas, színes ugrálóvárakkal, minden maradék helyre banánozás, fánkozás stb. szolgáltatókat tesznek. Elég egy pillantást vetni a népszerű Mogren 1-2re, ahol a képeslapon panorámás partot látni a "hawai" szigetre, gyakorlatban csak egy nagy kék ugrálóvárat a közepén. (Máté, 2021)

,, Budváról átmentünk a Hawaii szigetre. Egyszerűen meseszép volt.😍 Mindenkinek ajánlom. 2 napágyra 10 eurót fizettünk. A hajóút oda-vissza 2 főre 8 euró volt. Itt tudtunk sznorkelezni is kristálytiszta volt a víz, nekünk nagyon tetszett. Étterem árak kb ugyanaz mint Budván. A part nagy kavicsos, vízi cipő mindenképp ajánlott. (2021)

,, Megfordultunk jónéhány parton, némelyiken szó szerint csak megfordultunk... Mivel borzasztóan nagy volt a tömeg, vagy egyszerűen képtelenség volt leparkolni.

Őszinte leszek, a tipikus fürdőhelyek mint pl. Mogren beach, Jaz, Budvai Riviéra, Becici nekünk egyáltalán nem tetszett. Kamenovo viszont nagyon szépnek tűnik, azt majd újra megpróbáljuk. Przno beach is nagyon szép egy bájos kis halászfaluban, de ott meg nem volt kedvünk 80 eurót fizetni a napágyakért.
Sveti Stefan strandja viszont szuper, főleg a jobb oldalon lévő. Átsétáltunk a Milocer beachre, ott is nagyon szép a víz, tiszta a part, nincs túl nagy tömeg.
Az abszolút favorit pedig eddig Perazica Do, Gyalog mentünk Petrovacból, kb. 15-20 perc a kiépített sétányon, alagutakkal és végig gyönyörű kilátással. Autóval is meg lehet közelíteni a főútról, de a sétány miatt mindenképp érdemes gyalog menni, csodás!
Perazica Do-n kristálytiszta a tenger, mintha egy úszómedencében fürödtünk volna😍
Itt 10 euró a 2 napágy és napernyő. A hangulatos bárban ételek is kaphatók, a parton wc, tusoló és paravános öltöző is van. (g.a., 2021)

Sveti Nikola egy sziget, ami Budvával szemben található a tengerben. A városhoz legközelebb eső részén van egy strand kialakítva, aminek apróbb kavicsos partja van. 15 percenként induló hajójáratokkal lehet megközelíteni. Egy főnek 4 euróba kerül az oda vissza útja. Több hajótársaság is van, de mindegyik ugyan ezekkel az árakkal dolgozik. Az út oda kb. 10-15 percig tart. A jegyet meg kell tartani a visszafelé útra amikor megyünk vissza a szigetről. A szigeten egyetlen étterem található, ami nagyon drága az ottani árakhoz képest. Valamint 2-3 bár is van. Itt búvárkodni is lehet és szintén jó sziklák vannak, ha valaki ugrálni szeretne. Szerintem látványra ez volt a legkülönlegesebb. (2021)" forrás

Itt a legtöbb helyen a tenger is inkább a zabolátlan arcát mutatja a sziklás partokat szünet nélkül ostromló, szeszélyes hullámokkal. Mivel az úszótudásom hagy némi kívánnivalót maga után (oké, mondhatjuk úgy is, hogy gyakorlatilag nem létezik), így szerintem ezen a nyaraláson fürödtem a legkevesebbet a tengerben. Azért akkor se keseredj el, ha hozzám hasonlóan nem vagy egy Egerszegi Krisztina vagy ha gyerekekkel nyaralsz, lehet ugyanis találni szelíd partszakaszokat is bőven – Ulcinj mellett például van egy hosszú, 13 km-es, homokos strand, a Velika Plaža. Itt alkalomadtán fergeteges (de veszélytelen) hullámfürdőben tobzódhatunk, a szelet pedig rengeteg kite-os kihasználja, úgyhogy a sok tarka ernyőnek köszönhetően gyakran fantasztikus színek uralják a parti panorámát. forrás

Fotóegyveleg

Susanjska strand - cs.l. (2022. július)