ÚTIKRITIKA.HU / Fuerteventura / Strandok

Fuerteventura / Strandok

Fuerteventura strandjairól általában|Caleta de Fuste|Playa de Sotavento|Playa de Corralejo|Flag Beach|Playa de Cofete|Playa de Esmeralda|Playa de Esquinzo|Playa de Ajuy| Playa de la Barca|Playa de Matorral|Risco del Paso|Playa de la Concha|Playa del Castillo|Playas de los Lagos|Playa el Salmo|Morro de Jable központi strandja| Fotóegyveleg

A Mélia Fuerteventura előtti Playa de Sotavento a sziget legcsodálatosabb strandja - lagúnás, álomszép, sekély, karibi minőségű vizzel - Kriszta fotója

Fuerteventura strandjairól általában

A szigetnek 150 kilométer hosszú homokos partja van.

A profibb strandokon mindenhol van életmentő szolgálat, wc, öltöző és zuhany. A zuhanyozás enyhén hisztérikusan vicces, mivel a szél, ugye a vizet is elfújja..

Szuper a sznorkelezés az Isla Lobos természetvédelem alatt álló szigetén!

Valamiért nudista szigetként ragadt meg sok európai fejében, ezért jellemzően az ötven feletti korosztály nagy lelkesedéssel monokinizik, nudizik. Ez a strandfotóknál okoz vicces perceket, amikor este visszanézzük a mobilon a félvakon elkattintott strandfotókat. "Homok, dűne, csodakék víz, nyugdíjas házaspár álldogál. Hoppá, jól látok? Na, ezt sem küldöm a kollégáknak." Az öt év alatti korosztály is lelkes nudista, de ők legalább aranyosak. Senki se lepődjön nagyon meg, ha egyszer csak szembe jön egy néni melltartó nélkül vagy egy bácsi egy szál napszemüvegben.

- Costa Calma, Playa Sotavento, Playa de Jandía...
...és még csomó strandnév a sziget dél-nyugati alsó harmadában.
Ezeket a strandokat ugyanis külön veszik, de akár nézhetjük őket egyetlen, brutális méretű beachnek is. Megszakítják ugyan néhol (száraz lábbal is járható) szikla kiszögellések (amikben csoda jó kis maszek mini strandok is lestoppolhatók), de igazából ez a partvonal itt több tíz km hosszan egy egybefüggő, finom homokos, átható kék színű, néhol lagúnás és lassan mélyülő óceánpart. (és Fuertén ráadásul az a fajta homok van, mely valamiért szélben is marad a helyén)
A különbség inkább a háttérben van. Miszerint: pl. Morro Jablénál de más települések előtt is inkább szállodaközpontos, van ahol szigorúan védett vizes élőhelyes; másutt kősivatagos vagy homoksivatagos (sajnos néhol nem vettem észre, hogy porszem került a gépezetbe :/ ). forrás

Strand a dűnék előtt - Kriszta fotói

Az árak nem vészesek, például a kedvenc partunkon, a Playa del Mal Nombren egy napágy 4,5 EUR egy napra 🏝 (2022)

Az óceánban fürdés komfortja teljesen emberfüggő, ugyanis van, aki csak a langyos tengerben szeret fürödni és van, aki azt szereti, ha kicsit hűs, ami frissítőleg hat napozás közben. Fuerteventurán az utóbbi van, ugyanis óceánról beszélünk, így sosem lesz 27-28 fokos. Az éves átlaghőmérséklete a víznek 20-23 fokos, nyári időszakban picit melegebb. A partok rendkívül tiszták, világszinten ismertek és különlegesek. Sokan Jandiát tartják a világ egyik legszebb partszakaszának, ami szerintem is csodálatos! forrás

Caleta de Fuste

(kiejtés: káléta de fuszte)

Egy egyhetes családi nyaralás ideális helyszíne, apa strandol a gyerekekkel, közben anya szörfözni tanul. Erről szól a napi mulatság. Este anya a szörfös haverjaival kiruccan egy szórakozóhelyre míg apa sétálni viszi a kicsiket és fagyit vesz nekik. Maga a strand szinte fájóan tökéletes. A kicsi öblös homokos strandtól nem messze vannak a vad, szörfös, kite-os részek. Caleta de Fuste ugyan egy a semmiből épített település, de minden, szó szerint minden megtalálható itt, ami egy kellemes nyaraláshoz kell. Pár kilóméterre tőle érdemes meglátogtni a Museo del Salt, ami a sólepárlás múzeuma. Nagyon jópofa, egyszer érdemes egy ilyen helyet megnézni. Las Salinas del Carmenben van.

Playa de Sotavento

Szörfös-kite-os paradicsom. Egy gyönyörű strand, mindennel felszerelve, wc, tusoló alap, ami szépen táblákkal és bójákkal fel van szabdalva. Fürdőzők jobbra, szörfösök balra, stb. Kb be is tartják. Tény, hogy kisgyerekkel a lagunában érdemes tapicskolni, melegebb és nyugodtabb a víz. Ami egyébként csodaszép. Legalább 10 km-t lehet sétálni a parton, csak oda ne égjen valaki.

Kriszta fotója

,, Az egyik leghíresebb és -látogatottabb strand, főleg a szörfösök körében. Az érdekessége, hogy egy lagúna van a víz és a part közt, ami sajnos épp száraz volt az ottjártunkkor. Amúgy biztos érdekes lehet a sekély vízben pancsolni. Főleg ha van ideje egy kicsit felmelegedni." forrás

,, Sotavento partján történt nyaralásunk legszürreálisabb és egyben legizgalmasabb élménye. A délelőtti órákban a strand szinte csak homok és alacsony, átlátszó türkizkék víz, amiben egészen nyugodtan lehet sétálgatni több száz méteren keresztül. Úgy éreztük magunkat, mintha a paradicsomban, vagy legalábbis a Maldív-szigeteken lennénk, miközben hátizsákostul andalogtunk a bokáig érő vízben a szörfösök között. Amikor egy mini homokszigethez értünk - úgy döntöttünk - ez tökéletes helyszín lesz arra, hogy szénné égessük magunkat a tűző napon. Pár perc leforgása alatt azonban a mennyország pokollá változott, hiszen a sziget - amin eddig feküdtünk – egyszer csak szó szerint eltűnt alólunk. Hirtelen konstatáltuk, hogy megérkezett a dagály és „menekülnünk” kell. Nem gondoltuk volna, hogy bármiféle extrém sport kipróbálása nélkül sikerül az egekig feltornázni az adrenalin szintünket, de fergeteges élményként raktároztuk el ezt is. (2018)" forrás

,, Kitesurf vagy windsurf, legyél kezdő vagy profi, a Rene Egli windsurf centrum biztosan csodálatos élményben fog részesíteni. Maga az iskola a sziget egyik legcsodálatosabb lagúnájánál van, amit Sotavento beachnek hívnak és a Melia Goriones hotel alatt találod. (2019)" forrás

Kriszta fotója

Playa de Corralejo

Flag Beach

Szép strand a Corralejo-i dűnék közepén, kb. 3 kilométerre Corralejo óvárosától. Főleg szörfösök uralják.

Playa de Cofete

,, Fuerteventura strandjai egyáltalán nem olyanok, mint a képeken. Ezerszer gyönyörűbbek élőben! Az egyik leghihetetlenebb pontja a nyaralásunknak Cofete volt. Hogy Cofete partjára lejussunk, először fel kellett zötykölődnünk egy meredek, kacskaringós hegyi úton. Az út felénél találtunk egy kilátót, melynél éreztük, hogy meg kell állnunk. Nem gondoltuk, hogy az is nehézséget okoz majd, hogy kiszálljunk az autóból. A szél annyira erősen fújt, hogy bátran bele lehetett dőlni, fotózni pedig képtelenség volt, hiszen azért küzdöttem, hogy a szél el ne repítsen úgy, mint egy lufit. A kilátás viszont páratlan volt: aranysárga homok és fehér habos, féktelen hullámok a mélyben.

Amikor végre megérkeztünk a partra, lassított felvételben nyílt nagyra a szánk és nem tudtuk eldönteni hogy ámulatunkban egymást, vagy a tájat nézzük. Akkor fogalmazódott meg bennünk az a megállapítás, hogy tényleg egy másik bolygón vagyunk, hiszen annyira földön kívüli volt a látvány. Itt tényleg nem az van, hogy a képen nincsen senki, aztán élőben fejbe csap a felismerés, hogy nem lehet megmozdulni a parton a felállított ernyőktől és a homokozó gyerekektől. Itt valóban ketten voltunk több mint 10 kilométeren és azt tettünk, amit csak akartunk… (2018)" forrás

Az út felénél találtunk egy kilátót, melynél éreztük, hogy meg kell állnunk. Nem gondoltuk, hogy az is nehézséget okoz majd, hogy kiszálljunk az autóból. A szél annyira erősen fújt, hogy bátran bele lehetett dőlni, fotózni pedig képtelenség volt, hiszen azért küzdöttem, hogy a szél el ne repítsen úgy, mint egy lufit. A kilátás viszont páratlan volt: aranysárga homok és fehér habos, féktelen hullámok a mélyben. Amikor végre megérkeztünk a partra, lassított felvételben nyílt nagyra a szánk és nem tudtuk eldönteni hogy ámulatunkban egymást, vagy a tájat nézzük. Akkor fogalmazódott meg bennünk az a megállapítás, hogy tényleg egy másik bolygón vagyunk, hiszen annyira földön kívüli volt a látvány.

Itt tényleg nem az van, hogy a képen nincsen senki, aztán élőben fejbe csap a felismerés, hogy nem lehet megmozdulni a parton a felállított ernyőktől és a homokozó gyerekektől. Itt valóban ketten voltunk több mint 10 kilométeren és azt tettünk, amit csak akartunk… (2019)" forrás

Playa de Esmeralda

Playa de Esquinzo

Playa de Ajuy

Pájara közelében van, át kell kelni a hegyen hozzá. A strand vad, romantikus, barlangokkal, öblökkel tagolt, de a homokja fekete, erre előre fel kell készüni.

,, Ajuy egy halászfalu aminek partját vulkanikus fekete homok borítja. A késő délutáni órákban érdemes meglátogatni amikor már kevesebb a turista, és csak a helyi gyerekek építenek homokvárakat és futkároznak mezítláb a naplementében." forrás

Playa de la Barca

Karibi szépségű, hosszú, tiszta strand. Szörfösök és kite szörfösök nagyon frekventálják.

Playa de Matorral

Nagyon hosszú, szép víű és kellemes homokkal megáldott strand. Három negatívum: vécé csak a strandbárok vendégeinek, nincs zuhanyozó, a nudisták keverednek a textilesekkel.

Risco del Paso

,, A leggyönyörűbb strand amit valaha láttam, minden túlzás nélkül. Ez az te helyed ha szeretnél elmenekülni egy kicsit a világ elől. Az apály-dagály effektus miatt állandóan más látvány fogad, hol egy lagúna, hol egy homokdűne bukkan elő." forrás

Playa de la Concha

Ez a sziget legszebb strandja. Nem vagyok hajlandó vitát nyitni ez ügyben. Lenyügöző, fantasztikus!

Fekvő Buddha - Kriszta fotója

Playa del Castillo

Playas de los Lagos

Playa el Salmo

,, Egy magányos, alig látogatott strand mindenféle infrastruktúra nélkül. A fotókon azúrkék víz és fehér homok látszott, vagyis már előre el voltam ájulva a helytől. Sajnos itt is ugyanaz igaz, mint a többi strandon: napsütésben és melegben biztos egy álom, árnyékban és szélben csak cidri. De legalább a szél elöl el lehet bújni a kis kő szélvédők mögé." forrás

Morro de Jable központi strandja

Fotóegyveleg

Az ülőhelyen a táblán ez áll: Ne etessék itt a macskákat, ott szemben van az ő evőhelyük. Köszönjük.  - Kriszta fotója