V. P. fotója
Samui-nak egy repülőtere van, a Ko Samui Nemzetközi Repülőtér (IATA: USM), amely az északkeleti részen található, és a Bangkok Airways üzemelteti. Az ő magas díjaik miatt a jegyek ára általában magasabb az összes légitársaság esetében. A Bangkok Airways közvetlen járatokat kínál Bangkok-Suvarnabhumi, Chiang Mai, Krabi, Phuket, Pattaya (U-Tapao), Hongkong, Kuala Lumpur és Szingapúr városába. Ezenkívül a Thai Airways is naponta kétszer repül a szigetre. A Firefly naponta közlekedik Subangból (SZB) Kuala Lumpur közelében, és hetente háromszor Penangból. Továbbá Szingapúrból a SilkAir és a Scoot is közlekedik Samui-ra. További információk elérhetők a repülőtér hivatalos honlapján.
A Bangkok Airways naponta 13-16 alkalommal közlekedik Bangkok és Samui között. A jegy (egyirányú) ára Bangkok Airways-szel körülbelül 3200-5000 baht (kb. 80-130 €), beleértve a díjakat is (2024-es árak szerint). Az utazás egy Airbus A319/A320 típusú repülőgéppel körülbelül 65 percet, míg egy ATR-72-vel 95 percet vesz igénybe.
A fapados légitársaságok, mint a Thai AirAsia, a Nok Air és a Thai Smile nem repülnek közvetlenül Ko Samui-ra (valószínűleg a magas díjak miatt), de együttműködve a komptársaságokkal kombinált utakat kínálnak: repülővel Surat Thani-ba, majd onnan busszal és komppal a szigetre. Az ilyen utazás a csatlakozásokkal együtt összesen 5-6 órát vesz igénybe – tehát lényegesen tovább tart, mint a közvetlen repülőút, de rövidebb, mint busszal vagy vonattal. Az AirAsia jegyára kedvező napokon 1480 baht egy irányban.
A repülőtér kijáratánál közvetlenül van egy jegypénztár kisbuszjegyekhez. Egy jegy ára 150 baht, ami jelentősen olcsóbb, mint a reptér előtti taxik.
"2025-ben még mindig a világ egyik legcukibb reptere. Az elmúlt 20 év alatt kb az ötszörösére nőtt, de szerencsére a stílusa nem változott. Építettek egy hosszú kinti pláza szerűséget, ezen keresztül lehet eljutni a kapukhoz. De semmi kellemetlen. A váróban a Bangkok Airways ingyen kávét és sütit osztogat, renegetg hely van üldögélni. Mondjuk a székekek lehetnének kényelmesebbek. Az árak reptéri árak. Kr"
A szárazföldről alapvetően két indulási hely van, ahonnan hajók közlekednek Samui felé. Az egyik a Don Sak kikötő Surat Thani tartományban, ahonnan Nathonba (a sziget nyugati részén) vagy Bangrakba (a keleti részen) lehet eljutni. A másik a jóval északabbra, közelebb Bangkokhoz található Chumphon kikötő, ahonnan megállókkal Ko Pha-ngan és Ko Tao szigeteken Mae Nam kikötőjébe lehet érkezni a sziget északi részén.
A Seatran Ferry hagyományos kompjai óránként közlekednek Don Sak és Nathon között 5 és 19 óra között. Az út 90 percig tart, és egy felnőtt jegy ára 120 baht. A Ferry Samui gyorsabb kompjai csak 45 perc alatt megteszik az utat Don Sak és Nathon között (napi 4 alkalommal), de a jegy ára 290 baht. Don Sak és Bangrak között az út 90 percig tart és szintén 290 baht-ba kerül (napi 2 alkalommal). A Lomprayah nagysebességű katamaránjai szintén 45 perc alatt teszik meg az utat Don Sak és Nathon között, és 400 baht-ba kerülnek. Ezek a katamaránok naponta kétszer közlekednek Chumphon és Mae Nam között is, ami 3 óra 40 perctől 3 óra 50 percig tart, és 1100 baht-ba kerül. A Ferry Samui ugyanazok a járatok 17%-kal olcsóbbak.
Aji fotója
A komp társaságok buszos transzfereket is szerveznek Surat Thani vasútállomásáról vagy repülőteréről, Bangkokból és más helyekről közvetlenül az adott kikötőig. Ebben az esetben egy komplett árat fizet az utas a buszért és a kompért. Bangkokból vagy Hua Hinből gyorsabb eljutni Chumphonon keresztül (a leggyorsabb útvonal Bangkokból 10 óra 40 perc, 1162 baht) mint Don Sakon keresztül (16 óra 30 perc, 1040 baht). További transzferlehetőségek: Surat Thani városból legalább 2 óra, 498 baht; Surat Thani vasútállomásról 2 óra 25 perc, 415 baht; Surat Thani repülőtérről legalább 2 óra 25 perc, 498 baht; Krabiból legalább 3 óra 45 perc, 374 baht; Nakhon Si Thammarat repülőtérről legalább 4 óra, 504 baht; Phuketből legalább 6 óra 15 perc, 913 baht; Ko Phi Phi-ről 7 óra, 747 baht; Ko Lantáról 8 óra, 747 baht; Hua Hinből legalább 8 óra 10 perc, 1162 baht.
Hajójáratok indulnak Ko Pha-ngan felé Bophutból, Mae Namból és Bang Rakból (Big Buddha).
További hajók indulnak Ko Tao és Donsak felé többek között Nathonból.
A nagyobb méretű tengerjáró hajók nem tudnak kikötni Nathon két mólójánál, ezért a tengeren horgonyoznak le. A szárazföldi kirándulásokhoz tenderhajókat használnak.
Aranyos, kicsi reptér. Nyitott , pados, babzsákos, ücsörgős. Csak semmi stressz. Gyors kiszolgálás, meleg, nyitott kocsis buszokkal szállítanai mindenkit a géptől a bejáratig. Nemzetközi reptér.
K. B. fotója
"Beszéljünk az oroszokról. Thaiföld és Samui is tele van velük. Telis-tele. Pár éjszakát töltöttünk csak szállodában, meglepően, nyomasztóan sokan voltak. És nincs nagy baj velük. Hangosak, de nem vészesen, nem volt randalírozás, piálás, semmi extra. Mégis kellemetlenek. Nem mosolyognak, nem barátságosak, sokszor kifejezetten bunkók. Pedig nem hiszem, hogy bunkó szeretne lenni. Egyik reggel az orosz atyafi majdnem fellökött csak azért, hogy hamarabb diktálhassa be a szobaszámot a hosztessznek. A reggelizőben. Vagy jön az anyuka gyerekkel, én előre engedem, megfogom neki az ajtót, menjen. Soha nem fordult elő, hogy akár egy biccentéssel megköszönték volna. Nem lehet velük összevigyorogni a liftben, a medencénél vagy a vízben. Nincsenek erre szocializálva és ez kellemetlenné teszi őket. Különösen ilyen nagy tömegben.K"
A fejlesztések ellenére még mindig sok olyan szálloda választható, amely egy-egy csendes öbölben bújik meg, elszigetelt környezetben. Akik nagyon nyugis, romantikus nyaralást képzelnek el, azok Samui-n alkalmas szálláslehetőséghez juthatnak. Az elszigetelt hotelekből is könnyen lehet portyázni a mozgalmas településekre, hiszen a sziget kis méretéből adódóan maximum 30-40 percen belül szinte bárhonnan el lehet jutni egy zsongó településre.
A szigeten több, mint ötszáz szálloda létezik. Közülük nagyon sok magát négy vagy öt csillagosnak tünteti fel magát, mondjuk úgy önkényesen, hiszen ezek a besorolások egyáltalán nem hivatalosak. A csillagok számát csak a nemzetközi szállodaláncok esetében érdemes komolyan venni. Jó hír viszont, hogy a sziget szállodái higiéniai szempontból jók, ritkán fordul elő, hogy a vendégek a koszra, penészfoltokra panaszkodnak. Az ágyneműk jellemzően tiszták, frissek. Még az egyszerűbb szálláshelyeken is van valamilyen klímaberendezés a szobában.
Az európai szabványoknak is megfelelő luxusszállodák kétágyas szobáinak árai egy éjszakára - a szezontól függően - 100 és 250 euró közötti összeget kóstálnak. Jó középkategóriás szállodák szobáit már 40 eurótól meg lehet csípni. Vannak ennél is olcsóbb szálláshelyek, főleg egyszerű bungalósak. A főszezonon kívül nagyon jó ár-érték arányokat lehet kifogni: 40 euró körüli összegért igazán szuper szállásokat.
A sziget hoteljeinek többsége a turista központnak tekinthető Chaweng Beach-en vagy annak közelségében található. Ebben a térségben egymást érintve vannak nagy mennyiségben hotelek, boltok, étkezőhelyek, bárok. Este a több kilométeres főutcán hömpölyög az embertömeg. A december és február közötti főszezonban szabályosan tolongás van éjszaka a főút keskeny járdáin, de a strandokon is nagy a tömeg éjjel-nappal. Akinek az ilyen mozgalmasság, a bulizási és vásárlási lehetőségek fontosak, azoknak érdemes Chaweng-i szállodát választani. Aki viszont nyugalomra vágyik, annak érdemes a sziget más pontjain lévő hotelt választani, pl. a Lamai Beach-en (ahol azért van élet is).
Aki tud angolul, az szívesen böngészi a világháló hotelértékelési oldalait. Nem mondjuk, hogy ez nem lehet hasznos, de fenntartásokkal kell kezelni a kiolvasott információkat, mert a vélemények egy része manipulált. A szállodák nagyban "produkálják" a vendégvéleményeket, s még negatív kritikát is beleraknak módjával, hogy hihetőbb legyen az információ. Vannak szállodák, amelyek ilyen olyan kedvezményeket adnak azoknak a vendégeknek, akikkel megírathatnak ilyen-olyan véleményt a legismertebb ilyen honlapokra. A honlapunk főszerkesztője, az úti kritikus már többnyire felismeri e honlapok véleményei közül a gyanúsakat, de azokat is, amelyeket más okokból fenntartásokkal kell kezelni.
Ugyan helyben improvizálva lehet némileg olcsóbban szálláshelyhez jutni, de nem ajánljuk, mert főszezonban (decembertől márciusig) ez nem működik, más hónapokban pedig, macerás és kockázatos a keresgélés. Mondjuk a sokadik szálláshelyen mutogatják meg a szobát, de ebből nem tudjuk pl. megtudni azt, hogy milyen a részleteket illetően a szolgáltatás, a reggeli, a higiénia, a nyugalom stb.
"Mindig csóválom a fejem, amikor azt olvasom, hogy egyes magyarok panaszkodnak arra, hogy Samuin a szállodai szobában gyíkok mászkálnak a falon. Gekkókról beszélnek, amik szerintem kifejezetten aranyosak, dekoratívak, és teljesen ártalmatlanok. Félnek az emberektől, csak véletlenül mennek a közelükben. Aki a trópusokra megy nyaralni, az fogadja el, hogy itt a természetet nem lehet a szobán kívülre kiutasítani. Igen, előfordulhatnak bogarak, de - könyörgöm - nem mérges pókok, kígyók, skorpiók, hanem ártalmatlan ezek-azok. Elismerem, hogy zavarnak engem Samui strandjain, utcáin a kóbor kutyák. Szerencsétlenek csúnya keverékek, lerobbantak, tele sérülésekkel, azaz nem olyan simogatni valók. De higgye el mindenki, nem harapnak. nagyon gyávák, kifejezetten félnek az emberektől, már csak azért is, mert a helyi népek gyakran bántják őket." (Bubi)
K. Kriszta fotója
* az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon
© Utikritika.hu. 2012.
Amerikai Egyesült Államok | Amszterdam | Argentína | Ausztrália | Ausztria | Bahama-szigetek | Balatonszéplak-felső | Bali | Barcelona | Berlin | Ciprus | Dominikai Köztársaság | Dubai | Egyiptom | Franciaország | Görögország | Hajóutak | Horvátország | Hongkong | India | Isztambul | Kanada | Kanári-szigetek | Kuba | Kvarner-öböl | London | Madrid | Malajzia | Maldív-szigetek | Mallorca | Mauritius | Málta | Mexikó | Nagy-Britannia | Németország | New York | Olaszország | Párizs | Portugália | Róma | Seychelle-szigetek | Sharm el-Sheik | Skócia | Spanyolország | Sri Lanka | Szingapúr | Thaiföld | Törökország | Toszkána | Tunézia | Vietnam | Zöld-foki Köztársaság
Még nem érkezett hozzászólás.