K. Kriszta fotója
Ne bosszankodj ott semmin, érezd jól magad! Mai Pen Rai ahogy a thaiok mondják. (Rá se ránts)
(Újabban felbukkant a sziget nevének magyar átírása így: Szamuj-sziget. Mi egyelőre maradunk a Koh Samui-nál.)
Ko Samui (vagy Samui-sziget) a Thaiföldi-öbölben található, és messze a legnagyobb szigete a Muu Ko Samui szigetcsoportnak, amely körülbelül 60 szigetből áll, amelyek nagy része lakatlan. Ko Samui területe 247 km², legszélesebb pontján körülbelül 25 km. A belső területek nagyrészt trópusi őserdővel borítottak, a legmagasabb pontja pedig a 635 méter magas Khao Thai Kwai, amely a sziget délnyugati részén található.
A sziget képét megszámlálhatatlan kókuszpálma határozza meg. Néhány évvel ezelőttig a kókuszültetvények voltak a sziget legfontosabb gazdasági ágazata, ahol gyakran idomított makákók dolgoztak. Ezek a hím majmok naponta több tucat kókuszdiót tudtak leszedni, és ma is megfigyelhetők munka közben. A halászat volt a második legfontosabb gazdasági ágazat.
Az 1960-as években kezdődött meg a turizmus fellendülése: a finom, fehér homokos tengerpartok, melyeket festői kókuszpálmák szegélyeznek, itt-ott simára csiszolt sziklaformációkkal, először a világ minden tájáról érkező hátizsákos turistákat vonzották. 1969-ben nyílt meg a Ko Samui repülőtér. Azóta évente több mint 1,5 millió turista látogat a szigetre, emellett több ezer szezonális munkás érkezik Thaiföld különböző részeiről, így az állandó lakosság, mintegy 50 000 fő, gyakran kisebbségben van.
A sziget hét községre oszlik: 1-Ang Thong, 2-Lipa Noi, 3-Taling Ngam, 4-Na Mueang, 5-Maret, 6-Bo Phut, 7-Mae Nam. Mindegyik község 5-6 faluból áll. A turisták számára legfontosabb területek a sziget északnyugati részén találhatók, ezek a nagy központok Lamai és Chaweng, Bo Phut és Chaweng községekben. Az utcanévtáblák alapján ez a látogatók számára zavaró lehet.
A legfontosabb út Ko Samuin a "Ring Road" néven ismert körút, amely a 4169-es számot viseli. Ez az út több mint 50 km hosszú, és körbefutja a szigetet. Ezen a körúton közlekednek a Songthaew néven ismert gyűjtőtaxik is. A Ring Road áthalad a legtöbb turisztikailag fontos településen. Az oldalsó utcákban viszont inkább taxira vagy bérelt járműre van szükség. Csúcsidőben (reggel és az iskola vége után) a főszezonban a sziget északkeleti részén gyakoriak a dugók és a lassú haladás.
Az ideális tartózkodás decembertől áprilisig tart, amikor az időjárás általában napos, kevés esővel és kellemes hőmérséklettel, átlagosan 25 és 34 fok között. Koh Samuit érinti a monszun, amely elsősorban májusban, júniusban, októberben és novemberben okoz esőzéseket. Mivel a sziget ki van téve tengeri hatásoknak és csendes-óceáni tájfunoknak, érdemes az utazás előtt ellenőrizni az időjárás-előrejelzést.
"Kannabisz minden mennyiségben. Dohánybolt nincs, csak kannabisz shopok. 180 fokot fordult a világ. Amszterdam már a kanyarban sincs. Teljes tiltásból teljes legalitásba. Kr"
Tetszett:
A sziget gyönyörű fehér homokos strandjai és kristálytiszta türkizkék vize tökéletes környezetet biztosítottak a pihenéshez és úszáshoz.
A helyiek kedvessége és vendégszeretete, különösen a kisebb családi éttermekben tapasztalt személyes figyelem nagyon pozitív élmény volt.
A friss tengeri ételek és helyi thai specialitások széles választéka, illetve megfizethető árai kellemes gasztronómiai élményt nyújtottak.
A sziget fejlett infrastruktúrája és a modern szolgáltatások (bevásárlóközpontok, kórház, gyógyszertárak) biztonságérzetet adtak az ott-tartózkodás során.
A rendkívül jó masszázsszalonok kínálata és a thai masszázs magas színvonala tökéletes volt az ellazuláshoz.
A különböző strandok egyedi karaktere, a Chaweng nyüzsgésétől a Lamai nyugodtságáig, lehetővé tette a változatos időtöltést.
Az esti piacok hangulata, a friss ételek illata és a kézműves termékek széles választéka autentikus élményt nyújtott.
A Big Buddha templom és más kulturális látnivalók tisztán tartott, jól megközelíthető állapota pozitív meglepetés volt.
A közlekedés rugalmassága, különösen a könnyen elérhető robogóbérlési lehetőségek nagy szabadságot adtak a sziget felfedezéséhez.
A szállodák kitűnő ár-érték aránya és a személyzet profi hozzáállása kényelmes tartózkodást biztosított.
Nem tetszett:
A főutak mentén tapasztalható jelentős szemét mennyisége és az újrahasznosítás hiánya környezetvédelmi aggályokat vetett fel.
A taxisofőrök és tuk-tuk vezetők gyakran agresszív ügyfélszerzési módszerei és irreálisan magas árai kellemetlenek voltak.
A csapvíz ihatatlan minősége és az ebből fakadó állandó palackos víz vásárlási kényszer környezetszennyező és kényelmetlen volt.
A strandon folyamatosan zaklató árusok, masszőrök és szolgáltatók jelentősen rontották a pihenés élményét.
A néhány népszerű turistalátványosságnál tapasztalt túlárazás és zsúfoltság csalódást okozott.
Az időjárás kiszámíthatatlansága, különösen a hirtelen jövő rövid, de intenzív esőzések megnehezítették a programok tervezését.
A szúnyogok és egyéb rovarok folyamatos jelenléte állandó védekezést igényelt, ami kellemetlenné tette az esti kinti programokat.
A part menti területeken tapasztalható építkezések zaja és látványa helyenként rontotta a nyaralás élményét.
A strandok egyes részein található éles koralldarabok és kövek megnehezítették a vízbemenetelt és a fürdőzést.
A nagyobb szupermarketek korlátozott nyitvatartási ideje és a kisebb boltok magasabb árai néha megnehezítették a bevásárlást.
Nagyon erősen beépítettek mindent, a kicsi szigetek - még - nyugisabbak
A Lamai Beach északi végén a tengeri fű és a szemét kombója - ronda - K. Kriszta fotója
"Nagyon nagy csalódás volt a tenger. Folyamatosan hozzák ki a hullámok a szemetet a partra. Reggel jön a helyi erő, lelkesen takarítja a strandot. Mire délben fürödni mész, látszik 1-5 palack, zacsi, féltégla, bármi a parton. Vizesüvegek minden mennyiségben. Bent a vízben úszik feléd egy vizesüveg, egy üres műanyag csomagolás, letört puhab. És ezek még a gusztusosabb szemetek. És az esti romantikus séta a parton szó szerint arról szól, hogy ne gyalogolj bele semmi ragadós dzsuvába. Hát, kiábrándító. Kr2025"
Fontos! Október végétől december közepéig tart a rövid esős évszak. Ilyenkor gyakran, de rövid ideig tartó záporok a jellemzők. A legnagyobb hőség áprilisban van (40 fok tájékán). A szigeten a főszezon december 20-tól január végéig tart. Ilyenkor a legdrágábbak a szállások.A sziget dimenzióját világosan érzékelteti, hogy a partvonalon körbehúzódó út hossza 51 kilométer és a sziget legszélesebb pontja 25 kilométer. Samui könnyen bejárható s egy felületes szigetlátogatás akár már egy 1 napos túrával is megtehető.
A sziget központjának a keleti partoldalon lévő, a repülőtértől mindössze 15-20 percre lévő Chaweng Beach számít. Itt a legsűrűbb az élet a hotelek, boltok, éttermek, szórakozóhelyek száma alapján. Nem véletlenül telepedett ide ilyen intenzíven a turizmus.
A Chaweng Beach hosszú strandja a sziget legszebb partszakasza. Chaweng strandján esténként fantasztikus élet van. Mezítláb sétálgatnak az emberek és a homokra kitelepednek az éttermek, kávézók. Fáklyafényben heverésznék mindenféle pamlagokon, gyékényeken. A három kilométer hosszú Beach Roadon az éjszakába nyúlik a pezsgő élet. Roppant hangulatos!
Samui persze sem csupán Chawengből áll. A turizmus, a hotelipar a sziget északi és délkeleti oldalán gyors ütemben fejlődik.
Kár, hogy Samui élete eléggé mesterséges, szinte kizárólag a turizmusra épül, azaz nincsenek igazi, hiteles helyi életképet mutató városok. Az igazi Thaiföld megismeréséhez a Samui-n töltött idő bizony nem elegendő. Ami hitelesen thai, az a sziget partvonala közelében végig húzódó keskeny főút forgalmának vadsága. A motort bérlő turistának nagyon óvatosnak kell lenni, mert a közlekedés balesetveszélyes, ráadásul bal oldali.
Tetszett
Thaiföldre először utazóknak Phuket mellett Koh Samui a legmegfelelőbb választás
Nem túl pici, nem túl nagy, van mozgalmasság, de vannak romantikus zugok is
Chaweng Beach partján a kávézók, szórakozóhelyek, éttermek az esti fényben
Az éjszakai élet Chaweng Beach-en a Beach Road-on
Lamai-ban a pénteki éjszakai piac, fantasztikus!
Tuktuk-ot kibérelve körbe járni a szigetet egynapos programként
Átmenni Koh Phangan-ra egy napra
A világ legaranyosabb repülőtere
Lamainál a sziget talán legszebb strandja, a kicsi Silver Beach
Szép a sziget belső része is, nem úgy, mint Phuket-enNem tetszett
Chaweng Beach-en a keskeny járdák, vagy a járdák hiánya, este a tömeg tolongása
Nincsenek olyan fergeteges hajós kirándulási célirányok, mint Phuketről
A nagyszabású thai box műsorok pofátlanul magas belépődíjai
Gyakran a dagály elmossa teljesen a partot
Chaweng szórakozóhelyeinek némi hangulati lestrapáltsága
Túlhajtott beruházások, beépítések, nem látszik a koncepció (van egyáltalán?), Koh Samuin egyre kevesebb a szabad tér, egyre kevésbé kellemes
Főszezonban (december végétől február végéig) túl nagy a zsúfoltság
A mozgalmasság túlságosan egy helyre (Chaweng) koncentrálódik
Ha nagy eső van, akkor nagyon megnehezedik a mozgás, a közlekedés
Sok helyen (a nevezetességeknél is) van kosz, szemét, üres műanyagflakonok (a thaiok mellőzik a szemétkosarakat)
Egy hetet töltöttünk Ko Samuin szeptemberben, ami számunkra pont megfelelő volt. Bár elvileg monszunidőszaknak számít, az esőből csak napi egy-két órát tapasztaltunk, általában késő délután. Thaiföld szigeteinek időjárása szigetenként eltérő, ezért érdemes előre tájékozódni az adott időszakra vonatkozóan. A pihenést és az aktív programokat jól kombináltuk: Koh Tao és Nang Yuan szigetén szervezett motorcsónakos túrákon vettünk részt, ahol fantasztikus volt búvárkodni. Egy másik túra keretében az Angthong Tengeri Nemzeti Parkban kajakoztunk, amit szintén nagyon élveztünk. A Lomlahk hajótársasággal utaztunk, mivel megbízható, modern hajókkal dolgoznak, ami fontos szempont volt számunkra.
Egy napos szafari túrát is beiktattunk, ahol lehetőség nyílt elefántolásra az erdőben és tigrisekkel való találkozásra, amit a Namuang Safari Parkban tapasztaltunk meg. Emellett jetskiztünk, és quadoztunk a dzsungelben; ez utóbbi izgalmas élmény volt, bár a sár miatt számolni kell némi ruházati áldozattal.
Az utazás költségei jól átláthatók voltak: a repülőjegy a teljes költség körülbelül felét tette ki, a szállás reggelivel a 30%-ot, a túrák 10%-ot, és ugyanennyit költöttünk az étkezésekre. Ha valaki teheti, érdemes két hetet is szánni az utazásra, hiszen minden elérhető áron van. Vásárlásra viszont nem igazán érdemes időt szánni, mivel a kínálat többsége vagy gagyi, vagy hamisítvány. Ha az időbe belefér, Ko Samui mellé Bangkok vagy egy másik nagyváros felfedezése is remek kiegészítő lehet. Összességében életre szóló élmény volt, és bátran ajánljuk Ko Samuit mindenkinek.
Koh Samui szigete hátizsákos költségvetéssel is felfedezhető, de érdemes alaposan megtervezni az utazást, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki belőle. Az itteni turizmus jellege miatt azonban, ha a költségeket szeretnénk minimalizálni, érdemes megfontolni a közeli szigetek, például Koh Tao vagy Koh Phangan felkeresését, amelyek sok szempontból kedvezőbb ár-érték arányt kínálhatnak. Ezek a szigetek különösen vonzóak lehetnek azoknak, akik nyugodtabb, kevésbé fejlett környezetben szeretnének kikapcsolódni.
Ha viszont valamivel nagyobb költségvetéssel indulunk útnak, Koh Samui tökéletes választás, mivel a sziget kiváló infrastruktúrával, színvonalas szálláshelyekkel és változatos programlehetőségekkel várja a látogatókat. Még szűkösebb pénzügyi keretek között sem kell teljesen lemondanunk róla, hiszen a szálláshelyek és éttermek között is találhatók kedvezőbb árú lehetőségek. A sziget sokszínűsége és könnyű megközelíthetősége miatt Koh Samui továbbra is remek úti cél minden típusú utazó számára.
,, Nekem a legnagyobb csalódás Koh Samui volt, rohadt drága. Ahol élet van, ott mozdulni nem lehet, ahol meg resortok vannak, ott dögunalom. (fcuk)"
A szigeten és a környékén szinte minden nemzeti parkot és nevezetességet bejártunk. Az éjszakai élet pezsgése, a kóbor kutyák az utcákon, a kábelek kaotikus rengetege, valamint a gyönyörű nők, akikről néha kiderült, hogy nem is nők – mind hozzátettek az utazás jellegzetes, visszaadhatatlan hangulatához.
Sokan írják: gyönyörű strandok, finom homok, kellemes tenger – mindez igaz. De az én szemszögemből nézve a következőképpen fest a helyzet:
1️⃣ Már nyugdíjasok vagyunk, így Chaweng nyüzsgő éjszakai élete nem vonzott minket. Bár fiatalabb koromban kifejezetten nem szerettem a nyugdíjas csoportokat a nyaralóhelyeken, az idő változtat az ember hozzáállásán.
2️⃣ Február-márciusi utunk során bérelt autót használtunk. Bár a kompozás nem bonyolult, azért némi szervezést igényel.
3️⃣ A szigeten mindenképp közlekedni kell, viszont a forgalom nehézkes, akárcsak Phuket esetében. Csak egy főút van, amely az összes strandot összeköti, és mindenhol parkoló autók állnak, így folyamatosan kerülgetni kell őket. A sávok keskenyebbek, mint nálunk, és teljesen bevett szokás az átlépés a záróvonalon. Szerencsére senki nem bünteti ezeket a szabályszegéseket. 40 km/h-nál gyorsabban ritkán lehet haladni.
4️⃣ Egyik legjobb strandnál (Chaweng Noi) szálltunk meg, legalábbis a helyiek szerint. A gond az, hogy ide csak a szállodák vendégei léphetnek be. Voltak persze "kívülállók" is, akik egy kis kreativitással megtalálták az utat egy kis fahídon keresztül a pataknál – de ehhez úgy kellett tenniük, mintha az egyik hotel vendégei lennének.
5️⃣ A hullámok nagyok! Általában csak mellkasig érő vízben állva ugráltunk a hullámokon. Egy-két nap azonban annyira erős volt a tenger, hogy senki nem mert bemenni, mindenki csak a partról figyelte a vizet.
6️⃣ A tengerparti szállodák árai magasak. A Sziámi-öböl szárazföldi partvidékén sokkal olcsóbbak voltak a szállások. Egy szigeten azonban nincs sok választási lehetőség.
7️⃣ Samui nem a vásárlás paradicsoma. Hölgyeim, ha shoppingolni szeretnétek, ne ide gyertek!
8️⃣ Összehasonlítás más helyekkel:
Az utazásunk során Puket – Cheow Lan-tó – Bangkok – Hua Hin – Chumphon – Samui – Khao Lak – Phuket útvonalon jártunk, így volt lehetőségünk összehasonlítani a különböző strandokat, szállodákat, árakat és infrastruktúrát.Végső következtetésünk: Samui szép, de számunkra ennyi elég volt belőle. Ha lesz még lehetőségünk Thaiföldre menni, más úticélt választunk. (2023)
Csalódás! Sokkal tisztább tengert vártunk Koh Samui körül. Bár jártunk már Krabi, Phuket és Perhentian szigetein, ezekhez képest a Koh Samui körüli víz minősége sajnos alulmaradt. Penang után itt tapasztaltuk a leggyengébb tengerparti élményt a térségben. Ugyanakkor nem messze található az Ang Thong Marine Park, amely valóban lélegzetelállító hely, érintetlen természeti szépségekkel és kristálytiszta vízzel. Koh Samui körül is vannak strandok, ahol lehet fürdeni, de az összkép inkább egy kicsit túlértékelt álomszigetet mutat, mint egy valódi paradicsomot.
A sziget part menti területein sok helyen szemét gyűlik össze, főleg a nagyobb viharok után, ami ront az élményen. A víz átlátszósága is változó, és a népszerűbb strandokon gyakran zsúfolt a part, ami nem segít a természetes szépség megélésében. Ugyanakkor a sziget belső területei, például a vízesések és a dzsungeles túraútvonalak, kárpótolhatnak a tengeri csalódásért. Érdemes időt szánni a kevésbé ismert partokra is, amelyek tisztábbak és nyugodtabbak lehetnek. Összességében Koh Samui nem rossz, de nem is kiemelkedő, különösen azoknak, akik már jártak Thaiföld kevésbé felkapott, de gyönyörű helyein.
A reptér még mindig őriz valamit Koh Samui egykori bájából: két nádfedeles, nyitott légterű terminál szolgálja az utasokat, amelyek első ránézésre túlméretezett viskóknak tűnhetnek, de épp ez adja a hely különleges hangulatát. A sziget belsejében és néhány kevésbé ismert tengerparton még felfedezhetünk valamit a régi idők varázsából, amikor Koh Samui inkább volt nyugodt menedék, mint a mai turistaparadicsom. Azonban, ha valaki igazán autentikus, a világ zajától távol eső édenkertre vágyik, érdemes lehet más szigetet választani.
Egy motoros kirándulás során rábukkantunk egy eldugott, varázsos hangulatú tengerpartra, ahol egy apró étterem állt – a hely elhelyezkedése, az egyszerű berendezés és a vendégkör alapján egyértelműen a helyiek kedvence. Merőben más élményt nyújtott, mint a turisták által kedvelt éttermek. A tenger morajlása és a vízen lebegő csónakok látványa mellett fogyasztottuk el az életünk eddigi legcsípősebb ételét.
Tanácsok: Ha autentikus élményre vágyunk, érdemes felfedezni a sziget kevésbé ismert részeit, például motorral, de mindig viseljünk bukósisakot és legyen nálunk érvényes jogosítvány. Az eldugott helyek felkutatása közben készüljünk fel arra, hogy az utak állapota helyenként kihívásokat jelenthet, ezért vezetési tapasztalat ajánlott. Ha helyi étterembe térünk be, kérdezzünk rá az ételek csípősségére, mert még a legkisebb adag chili is meglepetést okozhat. És végül, ne felejtsünk el élvezni a pillanatot, mert az igazi élmények gyakran a váratlan felfedezésekből születnek.
Igazi kaland volt jobb kormányos autót vezetni Koh Samuin! A kereszteződések előtt mindig alaposan átgondoltuk, hogy melyik sávba kell érkezni, hogy ne okozzunk bonyodalmat. A bérelt autók piros rendszáma sokat segített, mert a helyiek azonnal felismerték, hogy nem thai sofőr vezeti, és meglepően segítőkészek voltak. Még ha hibáztunk is, nem dudáltak türelmetlenül, inkább figyelmesen elengedtek vagy jeleztek. Persze, néha eltévesztettük az irányt vagy a sávot, de a helyiek toleranciája miatt ezek a pillanatok inkább megmosolyogtató emlékek maradtak.
2024-es tanácsok: Az autóbérlés továbbra is jó opció, ha felfedeznéd a sziget rejtettebb részeit, de mindenképp legyen nálad nemzetközi jogosítvány, mert a rendőri ellenőrzések mostanra gyakoribbak lettek. Az utakon figyelj a robogósokra, akik nagy számban közlekednek, és sokszor nem a szabályokat követik. A sziget belső részein néhol szűk, meredek és kátyús utakra lehet számítani, ezért érdemes alacsony sebességgel haladni és előre tervezni. GPS-t használva mindig ellenőrizd az útvonalat, mert néhány rövidebb út nem autókra van méretezve. Ha még nem vezettél jobb kormányos autót, szánj időt, hogy megszokd, és próbáld meg a lehető legkevesebb stresszel kezelni a szokatlan helyzeteket – a helyiek türelme és mosolya garantáltan segíteni fog!
Kriszta fotójaEz volt az első hely, ahol rászántam magam, hogy robogóval fedezzük fel a sziget minden zegét-zugát, azzal a céllal, hogy új fotózási helyszíneket találjunk. Úgy gondoltam, ha tudok biciklizni és dodzsemezni, akkor robogót is biztosan el tudok vezetni… Hát, nem egészen így történt. A kezdeti ügyetlenkedések és néhány nevetéstől könnyező helyi után végül belejöttünk a szigeten való közlekedésbe. Nem volt nehéz minket észrevenni: mi voltunk az a két "turista", akik piros bukósisakban cikáztak, miközben a helyiek szinte semmilyen védőfelszerelést nem viseltek.
2024-es tanácsok: Ha robogót bérelsz, győződj meg róla, hogy van érvényes nemzetközi jogosítványod, mert a rendőri ellenőrzések ma már gyakoriak, és büntetést vonhatnak maguk után. A bérlés előtt mindig ellenőrizd a jármű állapotát, különösen a fékeket és a kerekeket, mert nem minden bérautó állapota felel meg az európai szabványoknak. Legyél különösen óvatos a szigeten, mert a forgalom kaotikus lehet, és a helyiek nem mindig tartják be a szabályokat. Végül, mindig viselj bukósisakot, nemcsak a saját biztonságod, hanem a helyi hatóságok miatt is – ráadásul ma már divatos, színes modellek közül is válogathatsz, ha ki szeretnéd emelni egyéni stílusodat a szigeten!
Amikor Koh Samuin leszálltunk a kompról, azonnal körbevett minket egy kisebb hadseregnyi taxis és utazásszervező, mind azzal az ajánlattal, hogy majd ők elvisznek minket. Egy hivatalosnak tűnő kereskedő 300 bahtot mondott, de hamar kiderült, hogy a busz már tele van, így nem tudtak segíteni. Nem gond, úgy döntöttünk, hogy lesétáljuk a körülbelül 4 kilométeres távolságot – a lényeg, hogy végre kikerüljünk a káoszból. Alig indultunk el a bőröndjeinkkel, máris elkezdtek a taxisok lassan mögöttünk szállingózni, akik nem találtak utast. Egyikük megállt, megkérdezte, hova megyünk. Mondtuk az úti célt, mire ő rávágta, hogy 500 baht. Mi mondtuk, hogy 300. Erre felháborodva közölte, hogy nem alkudozik: vagy 500, vagy semmi. Nyugodtan mondtuk, hogy rendben, majd sétáltunk tovább.A taxis viszont nem hagyta annyiban. Kicsit utánunk jött, majd kikiabált az ablakon, hogy 400. Nem figyeltünk rá, folytattuk az utunkat. Ekkor már csak felmutattam neki egy hármas jelet, mire végül beadta a derekát: "OK, 300." Még szerencse, hogy nem akart alkudozni!
Tanácsok 2024-re: Koh Samuin a taxisokkal való alkudozás továbbra is elengedhetetlen része a közlekedésnek. Mindig legyen egy előzetes elképzelésed a reális árról, és ne félj nyugodtan továbbállni, ha túl magas árat kérnek. A helyi éjszakai piacokon is érdemes alkudni, különösen ruhákra és ajándéktárgyakra, de mindig tartsd szem előtt, hogy ne legyen sértő az ajánlatod. Ha nem vagy jártas az alkudozásban, kezdd kisebb tételekkel – például papucsok vagy szuvenírek –, így fokozatosan belejössz. Ne feledd, az alku itt nemcsak a vásárlás része, hanem egyfajta játék, amely hozzátartozik a thai kultúrához. Végül, legyen benned rugalmasság és humorérzék: néha az apró győzelmek is sokat dobhatnak az élményen.
November végén érkeztünk, és december közepéig maradtunk. A szállásunk Lamai Beach déli részén volt. Az első héten az időjárás elég felhős volt, de a második héttől már több napsütésben volt részünk. Ennek ellenére a hőmérséklet végig kellemes maradt, 26 és 32 fok között mozgott. Kifejezetten örültünk ennek, mivel sok helyet gyalog fedeztünk fel, és több túrát is tettünk a hegyekben.
Ebben az időszakban alig voltak turisták a szigeten, ami nekünk kifejezetten előnyös volt. A legolcsóbb közlekedési mód továbbra is a robogóbérlés: egy napra 200 baht, három napra pedig 500 baht. A taxik viszont rendkívül drágák – egy rövid útra is könnyen elkérhetnek 500 bahtot. Ezért mi is motort béreltünk, és ez remek döntésnek bizonyult. Meglepett, hogy senki sem száguldozott, az átlagos közlekedési sebesség 35-40 km/h körül volt, és ha letértünk a főútról, gyakran egy lélekkel sem találkoztunk.
A vízesések csodálatosak voltak, és a kevés turista miatt több helyen teljesen egyedül élvezhettük őket – mintha a sajátjaink lettek volna. Ez fantasztikus élmény volt! Egy alkalommal befizettünk egy szervezett hajótúrára, amely során Koh Tao és Nang Yuan szigeteit jártuk be. Az Ang Thong Tengeri Nemzeti Park sajnos zárva volt, ahogy minden évben november 15. és december 15. között. A déli szigetekre (Ko Mat Sum, Koh Tan) viszont nem érdemes szervezett túrát foglalni, mivel a kikötőből feleannyiért lehet hajót bérelni, ami átvisz a szigetekre. Mi is így tettünk, és nagyon megérte.
L. V. fotója
K. Kriszta fotói
* az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon
© Utikritika.hu. 2012.
Amerikai Egyesült Államok | Amszterdam | Argentína | Ausztrália | Ausztria | Bahama-szigetek | Balatonszéplak-felső | Bali | Barcelona | Berlin | Ciprus | Dominikai Köztársaság | Dubai | Egyiptom | Franciaország | Görögország | Hajóutak | Horvátország | Hongkong | India | Isztambul | Kanada | Kanári-szigetek | Kuba | Kvarner-öböl | London | Madrid | Malajzia | Maldív-szigetek | Mallorca | Mauritius | Málta | Mexikó | Nagy-Britannia | Németország | New York | Olaszország | Párizs | Portugália | Róma | Seychelle-szigetek | Sharm el-Sheik | Skócia | Spanyolország | Sri Lanka | Szingapúr | Thaiföld | Törökország | Toszkána | Tunézia | Vietnam | Zöld-foki Köztársaság
Még nem érkezett hozzászólás.