Kuvaitból Dohába Gulf Airrel repültem bahraini átszállással. Ez a társaság nem egy fapados járat ám, ez a gépbe való belépésnél azonnal kiderült. Monitorok a fejtámlában, párnák az üléseken, hatalmas lábtér és a röpke egyórás úton még ingyen vizet és szendvicseket is osztogattak. Kár, hogy nem volt gluténmentes verzió. 😉
Az átszállás egy 9 órás bahraini reptéren való éjszakai tartózkodást jelentett, így volt a legolcsóbb. (2025)
Doha új repülőtere, a Hamad Nemzetközi Repülőtér megnyitása óta Katar fő légikikötője, és folyamatosan bővül. Jelenleg számos légitársaság üzemeltet járatokat innen, köztük a Biman Bangladesh Airlines, a flydubai, az Air Arabia, az Iran Air, az Air India Express, a Yemenia, a Pakistan International Airlines, a Syrian Airlines, a Pegasus Airlines és a Nepal Airlines. A Qatar Airways, Katar nemzeti légitársasága is itt működteti központját.
A repülőtér jelenleg évente több mint 30 millió utas kiszolgálására képes, de a fejlesztések révén ez a kapacitás elérheti az 50 milliót. A létesítmény 29 négyzetkilométeren terül el, jelentős részben a tenger feltöltésével nyert területen.
A Qatar Airways az elmúlt években gyors növekedést mutatott, és jelenleg több mint 130 repülőgépből álló flottájával világszerte közel 140 úti célra közlekedik, üzleti és nyaraló desztinációkat is kiszolgálva.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
A dohai repülőtér ma is a felfoghatatlan gazdagság szimbóluma: minden csillog, és az ember szinte elveszik a luxusban. A leghosszabb sor most is az aranyékszerbolt előtt állt, mintha itt teljesen természetes lenne aranyat vásárolni egy átszállás közben.A mosdóknál továbbra is személyzet vigyáz a rendre: sebészmaszkos, gumikesztyűs dolgozók állnak az ajtóban, és udvariasan kísérnek az üres fülkéig, majd nyitják-zárják az ajtót. A márványfelületek makulátlansága nem a véletlen műve.
Az ingyenes internethez egész számítógépterem áll rendelkezésre, ami másutt egy teljes bolt kínálata lenne. A fél literes ásványvíz ára ma is jócskán meghaladja bármely más üdítő árát – a kontraszt még mindig megmosolyogtató.
A terminál hatalmas csarnokaiban saját vonat szállítja az utasokat a kapuk között, hiszen miért is kellene 300 métert gyalogolni. A reptér egyik legismertebb látványossága továbbra is a hatalmas, öt méter magas plüssmackó szobor, amelyet olvasólámpával kombináltak – mára szinte ikonikus találkozópont.
A gyerekeknek több tematikus játszótér is rendelkezésére áll, köztük óriásrobotokkal és kreatív játékelemekkel. A dohai reptér így nemcsak egy átszállási hely, hanem maga is élmény, ahol a luxus és a szórakoztatás keveredik, és ahol az utas azonnal érzi, hogy itt mindenből a legnagyobb, legdrágább és legkülönlegesebb járja.
Érkezés
A Hamad Nemzetközi Repülőtér ma is a világ egyik legnagyobb és legforgalmasabb légikikötője, de ez ne riasszon el senkit: méretei ellenére kifejezetten jól szervezett és logikus. A tájékozódás egyszerű, az útvonalak egyértelműek, így még a hatalmas terminál sem nyomasztó. Rövid átszállás esetén azonban a nagy távolságok miatt könnyen előfordulhat, hogy futólépésben kell közlekedni, és az utas egy-két keresetlen szót is elmormol magában. Jó hír, hogy magyar állampolgároknak rövid tartózkodáshoz továbbra sincs szükség vízumra.Bejutás a városba
Doha szállodái jellemzően nagyvonalúak a reptéri transzferrel: nemcsak a felsőbb kategóriájú hotelek, hanem a középszintű szálláshelyek is rendszerint biztosítanak ingyenes transzfert, érkezéskor és induláskor is – akár az éjszaka közepén. Ez 2025-ben is teljesen általános szolgáltatásnak számít.Ha valaki inkább önállóan indulna a belváros felé, a legegyszerűbb megoldás a Doha Metro, amelynek vörös vonala közvetlenül a reptérről indul, és kb. 20 perc alatt a központba visz. A menetjegy ára barátságos, a metró pedig modern, tiszta és légkondicionált. A taxi a másik kényelmes opció, a reptér hivatalos szolgáltatói fix tarifák alapján dolgoznak; a belvárosba nagyjából 70–80 katari riál (kb. 7–8 ezer forint). Az ár attól függően változik, hogy a forgalom mennyire sűrű. Aki a megszokott applikációkat részesíti előnyben, annak jó hír, hogy Uber és Bolt is működik Dohában, hasonló árakkal, mint a hivatalos taxik.
Repülés – Qatar Airways
A légitársaság ma is napi két közvetlen járatot üzemeltet Budapest és Doha között, és megőrizte azt a klasszikus, „old school” repülésélményt, amit sokan hiányolnak más társaságoknál. Az út nagyjából öt óra, visszafelé néhány perccel hosszabb.Budapest–Doha
A reggeli járatot rendszerint keskenytörzsű A320-as gépek teljesítik, hiszen a délutáni járat csatlakozásai Ázsia felé sokkal népszerűbbek, így ott a nagyobb A330-as típus repül. Economy osztályon az ellátás korrekt: indulás után meleg étel, érkezés előtt szendvics, mindkettőből többféle választási lehetőséggel, valamint többszöri italszerviz. A fedélzeti szórakoztató rendszer az „Oryx One”, amely filmeket, sorozatokat és játékokat kínál, bár ebben a tekintetben az Emirates rendszere még mindig erősebb.Doha–Budapest
Hazafelé A330-assal utaztunk, business osztályon. A tágas ülések, amelyek fekvőhelyig dönthetők, a széles képernyők és a kifinomult kiszolgálás miatt az öt óra repülési idő kifejezetten rövidnek tűnt. Az étel- és italkínálat bőséges, alkohollal, borlappal, prémium italokkal – igazi menő élet élmény.Doha repülőtér
A Hamad International továbbra is a világ egyik legjobban szervezett reptere: áttekinthető, egy központi csarnokból és onnan induló kapuszárnyakból áll. A budapesti járat jellemzően távolabbi kapuhoz érkezik, de a belső vonat nagyban megkönnyíti a közlekedést. Hosszabb átszállás esetén érdemes kipróbálni a lounge-okat, illetve a központi csarnok második szintjén található spa-t és úszómedencét, amelyek a reptér különlegességei közé tartoznak.
Luxusszállodák Dohában
Csak felsőkategóriás hoteleket néztünk meg, és meglepő módon az árak nem minden esetben elérhetetlenek – érdemes előre ellenőrizni, mert sokszor kedvezőbbek, mint az ember elsőre gondolná. Mindegyik szálloda magas színvonalú szolgáltatásokat kínál, remek éttermekkel és spa-részleggel. Hogy melyiket érdemes választani, az leginkább ízlés kérdése.Ritz-Carlton
A legnagyobb benyomást ez tette ránk. Jelenleg is zajlik a saját tengerparti strand kialakítása egy mesterséges szigeten, ami várhatóan 2025 tavaszára készül el. Elegáns, kifinomult és nyugodt légkörű szálloda, amely sok extra szolgáltatást nyújt – inkább resort, mint városi hotel.Intercontinental
Tágas és kényelmes szobák, gyönyörű spa, valamint egy jól karbantartott tengerparti strand jellemzi. Ez is tipikus resort jellegű szállás, ahol a vendég könnyen elmerülhet a pihenésben.Marsa Malaz Kempinski
Lenyűgöző belső terek, bár kissé túlzó, giccsbe hajló stílusban. A szobák és a bútorzat viszont meglepően elhasználtnak tűnnek ahhoz képest, hogy a hotel még viszonylag fiatal. Resort jellegű, de nem feltétlenül mindenki számára ideális választás.Mondrian
Ez a dizájnhotel Alice Csodaországban tematikával készült: látványos belső terek, tágas szobák és különleges, modern hangulat. Lifestyle hotelként az új városnegyed egyik ékköve, fiatalos és trendi vendégkörrel.Sharq Village
Közel-keleti stílusú resort, amely autentikus, Ezeregyéjszaka-hangulatot áraszt. A szobák kisebb villákban találhatók, saját strand tartozik a hotelhez. Aki az orientális, díszes, de hangulatos világot keresi, itt megtalálja.Souq Waqif Boutique Hotels
Kilenc különálló butikhotel tartozik a lánchoz a híres bazár területén. Foglaláskor nem lehet pontosan kiválasztani, melyikben száll el a vendég, de érkezéskor golfkocsival kísérik a megfelelő épülethez. A szobák mérete és felszereltsége hasonló mindenhol, így ennek nincs különösebb jelentősége. Ezek a hotelek ideálisak azoknak, akik rövid tartózkodás alatt inkább a várost szeretnék megismerni – ráadásul a reptér közelsége is előny.
* az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon
© Utikritika.hu. 2012.
Amerikai Egyesült Államok | Amszterdam | Argentína | Ausztrália | Ausztria | Bahama-szigetek | Balatonszéplak-felső | Bali | Barcelona | Berlin | Ciprus | Dominikai Köztársaság | Dubai | Egyiptom | Franciaország | Görögország | Hajóutak | Horvátország | Hongkong | India | Isztambul | Kanada | Kanári-szigetek | Kuba | Kvarner-öböl | London | Madrid | Malajzia | Maldív-szigetek | Mallorca | Mauritius | Málta | Mexikó | Nagy-Britannia | Németország | New York | Olaszország | Párizs | Portugália | Róma | Seychelle-szigetek | Sharm el-Sheik | Skócia | Spanyolország | Sri Lanka | Szingapúr | Thaiföld | Törökország | Toszkána | Tunézia | Vietnam | Zöld-foki Köztársaság
Még nem érkezett hozzászólás.