ÚTIKRITIKA.HU / New York






hirdetes
New York


útikritikák


New York

Repülőjegy és repülés | Szállásválasztás | Vízum | Érkezés | Elutazás | Fotóegyveleg

Tűzoltóautók - m.n. fotója

.

Repülőjegy és repülés

  • Budapestről a legtöbb nagy európai átszállópontot (London, Frankfurt, Párizs) érintve, átszállással lehet New Yorkba utazni repülővel.
  • 2018 májusától a LOT lengyel légitársaság közvetlen járatot indít BUdapestről New Yorkba
  • Update: 2018 május 3-án elindult a direkt járat. 
  • A jegyeket érdemes idejében megvásárolni, hiszen a kedvezményes jegyárak a szabad helyek függvényében foglalhatóak.
  • A Vista tippjei

" 2018 decemberében sok tapasztalatot szereztünk a Lottal. Az indulás eleve késett, dél helyett egyre volt kiírva, fél háromkor indultunk el. A gép öregecske , de valóban jó karban volt. Az indulás előtti este az online check in nem sikerült, kiderült, hogy online csak estával lehet becsekkolni, vízummal nem. Hm. A helyfoglalás szerencsére átment, így a reptéren már nagyon gyorsan ment minden.  A gépen az ülések kényelmetlenek, hátra dönteni őket csak egy titkos, az ülés alatti kar meghúzása és némi feszegetés árán lehet. A film választék gyenge, nem értem, miért? Ami viszont nagyon pozitív, az a személyzet, mind a földi, mind a repülő személyzet kedves volt és szolgálatkész.   A hetes terminálra érkezett, ami eléggé kicsi, így a bevándorlásnál a sor is igen moderált, gyorsan ment. Lehetne az ára barátságosabb, szerintem többen választanák. " Kriszta  

"New York-ba nagyon sok lehetőségünk van elrepülni, viszont tisztában kell lenni azzal, hogy mindezt 150. 000 Ft alatt sajnos nem tehetjük meg mostanában. Valamiért az utazók ezt az árszintet lőtték be New York-ra és ezt keresik, de el kell őket szomorítani, mert inkább e fölötti árakban kell gondolkodni. Ráadásul Budapestről csak átszállással juthatunk el a „Nagy Almába”.

Normál áron kínálja jegyeit pl. a KLM ( persze időben kell megvásárolni, nem pár nappal indulás előtt; repjegyben nincs last minute!) Budapestről és Bécsből is lehet indulni, Amszterdamban kell átszállni és utána tovább New York Kennedy repülőtérre. Amszterdamban kb. 2 órás átszállási időt érdemes bevállalni, lehet, hogy hamarabb is át lehet érni a csatlakozó géphez, de érdemes rátartani. Nagy repülőtérről van szó, igaz, átlátható, modern és ebből kifolyólag elbámészkodhat az ember. :) Ha meg valaki mondjuk a kedvezőbb ár érdekében jóval nagyobb csatlakozási időt választ, mondjuk 7-8, esetleg még annál is több órát, akkor érdemes kimenni a városba, mivel fél óra alatt a repülőtérről be lehet érni Amszterdam központjába gyorsvasúttal.

KLM párja Air France párizsi átszállással kínálja jegyeit, ami kicsit kockázatosabb, mint az amszterdami. A Charles de Gaulle repülőtér nagyobb, mint az amszterdami és sajnos főleg a reggeli BUD-CDG járaton szokott késés előfordulni, így rizikósabb az átszállás a csatlakozó gépre. Érdemes arra is figyelni, hogy a rendszerek nagyon sokszor irtó kevés átszállási idővel adják ki a csatlakozó járatot New York felé, de a másfél órás csatlakozási időt semmiképpen sem ajánlom, mert tuti a következő járat lekésése ebben az esetben. ha mégis valami csoda folytán elérné az utas a csatlakozást ( mondjuk a Párizs-New York gép is késéssel indul ), a csomag akkor is nagy valószínűséggel el fog valahol keveredni…Hát igen, Párizsban a csomag elkeveredés elég gyakori, aki Air France-szal utazik, vegye ezt is figyelembe... Tehát 3 órás csatlakozási idővel számoljunk Párizs Chales de Gaulle-on!(és akkor még arra is van esélyünk, hogy a kedves rakodóembereknek sikerül átpakolniuk a másik gépre)

Moszkvai átszállással is lehet jó árakat találni, az Aeroflot üzemelteti a járatokat. Sokan ódzkodnak tőle, mert orosz és régen nem voltak jó gépeik és hogy kerülővel megy, mert hogy gondoljuk, hogy majd először elmegy Moszkvába teljesen más irányba, aztán onnan az USA felé, de egyrészt a flottájukat lecserélték már természetesen, másrészt lehet, hogy több az utazási idő, jó hosszú csatlakozási idő, de normális árú jegyárat kap érte. El kell dönteni, mi a prioritás, sajnos mindent nem lehet. Olcsó is legyen, jó gép legyen, kevés repülési idő, ideális csatlakozás; ez így minden egyben nagyon ritka esetben jön össze. Sajnos valami kompromisszumot az esetek nagy többségében kötni kell. Sokat nem gondolnak rá, de a LOT-tal is lehet ám utazni Varsói átszállással, és ráadásul kedvezőbben, mint némely nagynevű légitársaságnál. Ideális (2-3 órás) csatlakozási idővel kínálják járataikat és nem olyan eszementálisan nagy a repterük, mint jó néhány más európai társának.

A British Airways London Heathrow-n keresztül viszi az utasokat. Ott is mindenképpen 3 órás csatlakozási időt érdemes választani, amennyiben van rá lehetőség, mert iszonyatosan nagy a reptér, sok a terminál, és az is elképzelhető, hogy terminálváltásra kerül sor. Rengeteg ember fordul meg azon a repülőtéren, nagy olvasztótégely, nagy ellenőrzések, így az válassza inkább, aki már rutinos átszálló utas, vagy jó sok ideje van átszállni, vagy kivételesen jó akciós jegyárat fog ki…(létezik egyáltalán ilyen manapság??? )

Létezik közvetlen járat is New Yorkba, az Austrian Airlines kínálja ezt a lehetőséget Bécsből. Kényelmes, jó járat, nem kell átszállni, csak az árát kell megfizetni, 200. 000 Ft alatt biztosan nem találunk rá jegyet sajnos. Budapestről is lehet velük utazni, az árak kicsit kedvezőbbek, viszont akkor Bécsben kell átszállni. Budapest és Bécs között egy kicsi géppel repülnek, mivel nem nagy a távolság a két város között és a kihasználtság sem túl nagy sajnos.

Figyelem rafináltan gondolkodó kedves utasaink! Gondolom, már ezen jár az agyuk! Nem, nem érdemes azt megjátszani, hogy megveszi a repülőjegyet pesti indulással olcsóbb áron az Austrian-re New Yorkba, de majd csak Bécsben akar beszállni!!! 100%, hogy sehova sem fog utazni ebben az esetben!!! Ugyanis, ha valaki a Budapestről érvényes jegyét Budapesten nem kezdi meg, akkor a légitársaság úgy veszi, hogy nem utazott el és ezáltal érvénytelenné válik az egész jegye.Bécsben már csak a fejüket fogják rázni a check-in-esek, hogy nincs jegye. Nincs elutazás és nincs visszatérítés. Ha valaki Bécsből akar utazni, vegye meg a bécsi indulásos magasabb áron. Ez van. Szintén „kerülővel”, de annál kellemesebb időtöltéssel megy a Turkish Airlines. Átszállási lehetőség Isztambulban van. Jó a légitársaság, kedvesek az ott dolgozók, jó a repterük és nem utolsó sorban vannak jó jegyáraik. Érdemes utánanézni!

Ki nem hagyhatnánk a nagy „óriást”, a Lufthansát. Akár Budapestről, akár Bécsből szeretne az utas indulni, többféle németországi átszállási lehetőséget kínál a légitársaság. Ez nagy előny lehet abból a szempontból, hogy ha mondjuk Frankfurt felé már nincs hely azon a jegyáron, amit szeretnénk megvenni, próbálkozhatunk mondjuk müncheni, düsseldorfi, berlini átszállással nézni a jegyeket. Persze azzal is tisztában kell lenni, hogy nem náluk kapjuk a legolcsóbb jegyeket, de a megszokott német minőséget, precizitást (általában) és több alternatívát kapunk általa." (Szanyó Ági, Vista repjegyszakértő, 2014)

A JFK-ről éppen felszálló A380-as, háttérben Manhattan (Kriszta)


,, Utálom, amikor egy blog a repülőúttal kezdődik. Ki a tökömet érdekel, hogy milyen légitársasággal ment, és mi volt a kaja a fedélzeten? Viszont ezt muszáj megosztanom, mert ilyet még nem pipáltam. A LOT Budapest – New York járatra vettem jegyet, és nem csak azért, mert átszállás nélkül tehettük meg az utat, hanem mert a legolcsóbb is volt. Az olcsóságnak viszont ára van (hogy ezzel a csodás képzavarral éljek). Bár egy nemzeti légitársaságot nem szoktak a fapadosok közé sorolni, azt hiszem, itt nyugodtan kivételt tehetünk. A Boing 767-300-ason ugyanis olyan keskenyek voltak az ülések, hogy a 7-es busz kényelme hozzá képest egy Rolls Roys Fantomé. Gondolnám, hogy egy ázsiai, belföldi piacra szánt modell volt, de úgy látszik, a lengyelek a portugáloktól vettek át egy megunt darabot, mert az összes film (5 db) portugálul volt feliratozva, és a bemutatkozó főcím is az ő nyelvükön ment. Az egy dolog, hogy legalább volt képernyő az arcom előtt, csakhogy szinte semmi nem működött rajta, ami azért kellemetlen, mert onnan lehetett volna vezérelni az olvasólámpát. És ezzel így járt az összes utastársunk is. Sokáig azt hittem, hogy még az ülések háttámláját sem lehet lehajtani, és csak azért kérdeztem meg egy stewardes-t, hogy szívassam vele, de kiderült, hogy van egy rejtett gomb az ülés alatt, ha valakinek sikerül megtalálnia, néhány fok hátradőlés lesz a jutalma.
Na, nem nyafogok tovább, mert ha mindezeket előre tudom, akkor is ezzel a járattal megyek, de jó tudni, hogy sok-sok repülőút után is érhetik meglepetések az utazót.

xxx

Lengyel barátaim (LOT légitársaság) küldtek egy kedves levelet, hogy a haza utat három nappal elcsúsztatták. Konkrétan törölték a járatunkat és majd bepasszíroznak a következőre. Na és ezt hogy? Addig mit csináljak? Malmozzak három napig? A szállásunkat ki fizeti? A szabadságunkat ki váltja meg és egyáltalán? Szerencsére van egy szakmabeli fiam, aki otthonról felhívta a lengyeleket és sikeresen elintézte, hogy átszállással ugyan, de még aznap haza mehessünk.
Magánügy, gondolhatnád, és tényleg. Csak okulás végett írom le, ha a repülőjáratod törlését vagy késését két héttel korábban bejelenti a légitársaság, nem jár kártérítés. Akkor sem, ha te éppen már kint vagy, és emiatt nem tudsz hazamenni. Ők pedig jól tudják ezt, ezért pont 14 nappal előtte kaptam meg az értesítést. Mi ebből a tanulság? Fapados az egész repülős világ. Ne áltassuk magunkat, csak a profit számít, semmi más. Attól, hogy adnak valami fos műkaját, már nem számítanának fapadosnak?

(2018)" forrás


LOT: 3 órával korábban nyit a reptéri check-in. A pultok előtt már kifaggat a személyzet a csomagokkal kapcsolatban: ki pakolt, mikor, hagytad-e őrizetlenül a poggyászod, kinti kapcsolattartó/tartózkodási hely?
Premium economy: 2+3+2 ülések, összesen 3 sor, 4-en utaztunk itt odafelé. Az ülés természetesen sokkal szélesebb, kényelmesebb, kb. 45 fokig emelhető lábtartóval. A monitor és a tálca az ülések két oldalán a karfában van, ezért a karfák nem emelhetők és elég vaskosak, így meglehetősen nehézkes a belső üléshez eljutni/onnan kimászni. Étlapot adnak, 2 főétel közül lehet választani, a többi fix. Felszállás után 1 órával egy étkezés, leszállás előtt 1,5 órával még egy. Üveg pohár, fém evőeszközök, meleg kéztörlő, újságválaszték.
Economy: 3+3+3 ülések, szokásos szélességgel, de van lábtartó az előtted lévő ülés alatt, illetve ha döntöd az ülést, az ülőrész is előre mozdul. Szintén 2 étkezés, a meleg ételnél kettőből lehet választani, leszállás előtt szendvics és joghurt van. Étkezések közötti tömény italokat és rágcsálnivalót fizetés ellenében hoznak, árak a fedélzeti magazinban. A kaja egyébként kifejezetten finom volt.
Fedélzeti szórakoztatás: nem olyan bőséges, mint az Emirates-en, de többféle nyelvből lehet választani, van magyar menü is és néhány fim magyarul.
A gép halkabb a szokásosnál. Kihasználtság kb. 60-70 %, bőven van szabad hely.
A személyzet fele magyar, nagyon profik, figyelmesek, hatékonyak. Lengyelül, magyarul és angolul mondanak be mindent.
Odaút 9 óra, visszaút 7:40 volt, mindkét irányban rövidebb a menetrendhez képest.

2. immigration in New York. Leszállás után kb. 20 percet ültünk még a gépen, mert egyszerre több gép érkezett és nagy volt a sor az immigration-nél. Mikor kiszálltunk, kb. a cső végétől így is lassan haladtunk, majdnem egy óra volt, amíg mindenki átjutott. Pár kérdést tesznek fel (kivel utazol, meddig maradsz, voltál-e már az USA-ban/New York-ban), közben fotó és ujjlenyomatok. (bono, 2019)

Szállásválasztás

Sok turista borong azon, hogy milyen drága dolog megszállni a Manhattan-i hotelekben. A magyarázat egyszerű: egyrészt árfelhajtó hatása van az óriási keresletnek, másrészt az ingatlanárak csillagászati magaslatokban vannak és a szállodáknak hatalmas pénzeket kell fizetni bérlésre, hiteltörlesztésre. Főleg az olcsóbb hotelekben, de néha a jobbakban is, számítani kell nem csupán csótányokra, hanem poloskákra is. Az olcsó szállodákat választóknak azt a kockázatot is vállalni kell, hogy a tisztaság nincs igazán rendben.

Ezzel együtt sem ajánljuk senkinek azt, hogy hotelfoglalás nélkül érkezzen meg New Yorkba.

A New York-i szállodáknál kalkulálni kell járulékos adókkal is: 8,6 százalék city tax, úgynevezett beköltözési díj (occupancy charge), ami 2 dollár/éjszaka. Miként sok amerikai hotelben, itt is praktikus a 4 fős családnak, hogy sok szállodaszobában két darab kétszemélyes ágy, king size bed van. A queen size bed is nagyobb, mint az egyszemélyes ágy, de két felnőtt személynek kényelmetlen lehet. Az USA-ban szabvány szerint az egyszemélyes ágy (double) 137 cm széles és 191 cm hosszú, a queen bed 152 cm széles és 203 cm hosszú, a king size bed 183-198 cm széles és 203-213 cm hosszú.

Sok turista úgy képzeli el, hogy a hotelszobájából jellegzetes New York-i panorámát élvezhet majd. A valóság az, hogy ilyen kilátást többnyire csak a foglalás menetében lehet igényelni és többletköltségekkel jár (magasabb szobakategóriák). Az olcsó szobák jellemzően az ötödik-hatodik emelettől lefelé vannak, és sokszor csúnya belső udvarokra néznek, nem beszélve a nagyon erős közlekedési zajokról. A magas épületekkel teli városban az alsó emeleti szobák alig kapnak természetes fényt. Nem árt tudni, hogy a legtöbb hotelben a dohányzó szobák az alsóbb emeleteken vannak!

A magasabb kategóriájú hotelekben is legalább 50 százalék esélye van annak, hogy a szobai kilátás ingerszegény. A szállodára szánt kiadások tervezésénél tehát tanácsos eldönteni, hogy mennyit a kényelmi és élménybeli tényezőkre, és mi a fontosabb nekünk a kevesebb zaj vagy a jobb kilátás (a ronda belső udvarra néző szobák nyugisabbak). Az igényesebb utazó a lehető legmagasabb emeleten lévő, városi panorámájú szobát foglal.

A New York-i hotelárak is szezonoktól függőek, valamint különböznek a hétközi és a hétvégi árak. Érdemes tudni, hogy a New York-i hotelekben nem számít pofátlanságnak, ha a vendég a számára kijelölt szoba helyett, annak megtekintése után, más adottságú szobát kér. Lehet persze, hogy kívánságát nem teljesítik, vagy csak felárral, de próbálkozni nem tekinthető kellemetlen akadékoskodásnak. Ne legyünk félénkek. A hotelek folyosóin kisebb beugrókban gyakran vannak jégkocka automaták. Na, hátrányos olyan szobát kapni, amelyik az ilyen automatához közel esik. Éjszaka is használják a vendégek az innivalókhoz, és a zörejei kellemetlenek. A lift szobához való közelsége is lehet átkos dolog.

Elhelyezkedési tényező

Nem kérdéses, hogy a turistának praktikus a Manhatten-ben megszállni, sőt ott is inkább a központi részek valamelyikén. A sok gyaloglás, a csomagokkal megterhel vásárlások szünetében jó dolog napközben gyorsan visszavonulni a szobába. A központtól távoli hotel árai vonzó lehet, de kalkulálni kell a kényelmetlenségekre, közlekedési plusz költségekre, időveszteségekre is.

„A szállás nagyon drága és elég alap minőségű, ezt érdemes észben tartani, és aránylag keveset várni tőle. Csótányok a 4-5*-os hotelekben is előfordulhatnak. Mi a Chelsea városrészben laktunk, az jó választásnak bizonyult metróvonalak és látnivalók szempontjából is." (Kriszti, 2012)


"A szobák átlagára kb. 40 ezer Ft éjszakánként, még a 2-3*-os kategóriában is, ami duplája az európai árszínvonalnak. Ezért cserébe általában csak egy szűk szobát kap a vendég egy keskeny ággyal, ami inkább hasonlít egy nagyobb heverőre, mint a filmekből megismert, vagy az ország más részein megszokott hatalmas méretű amerikai ágyakra." (Gerda,2012)

Ajánlott szállodák:

3 csillagos:

  • Best Western Bowery Hanbee (a Chinatown és a Little Italy határán, szuper tiszta, korrekt)

4 csillagos:

  • Courtyard By Marriott Manhattan/Times Square West
  • Avalon (!)

Nem ajánlott a Hotel Pokol (link)

"A New Yorkban szállást találni nehéz. Hol és mennyiért? Nincs könnyű dolga az embernek az Egyesült Államok legdrágább városában, ahol egy hostelért is elkérnek 40-50 dollárt éjszakánként, ráadásul sok másik emberrel nyomoroghatunk néhány négyzetméteren. Drága? Ha bevállalós vagy itt a megoldás: csak 10 dollár egy éjszaka. Na de: 548 óra New Yorkban Blog: Lakj Barlangban (Ajánlott link)"

,, A szállásválasztás során gondolkozzunk bátran a külső kerületekben. Queens, Brooklyn közlekedése remekül kiépített. Ezekről a környékekről gyorsan és könnyen be lehet jutni New York szívébe. Ugyanígy New Jersey partvonali városai szintén tökéletesnek bizonyulnak. A PATH helyiérdekű vasúttal vagy busszal 25-30 perc alatt Midtown-ban lehetünk. Long Island-et a drága vonatközlekedés miatt nem ajánlom.
A Pénzügyi Központban (Financial District), Lower-Manhattanben hétvégét is magában foglaló napokra érdemes szállást keresni. Hétvégén az üzletemberek által kivett szobák üresen állnak és ilyenkor egész szépen spórolhatunk. (2017)" forrás


,, A Vistánál foglaltam a szállást, nem tudom, hogy csak ennél a szállodánál vagy ez standard, de sem depositot, sem pedig idegenforgalmi adót nem charge-oltak. (Szüleimnél chargeoltak voltak MIAMIban)
A szállodát nagyon ajánlom (https://www.tripadvisor.co.hu/Hotel_Review-g48080-d1500326-Reviews-Best_Western_Plus_Plaza_Hotel-Long_Island_City_Queens_New_York.html), a környék nem a legszebb, de ár-érték arányban nagyon jó volt. Habár 2,5*-osnak jelzik, de 3-4*-os európai színvonal simán megvan. A szoba nem volt túl nagy, de amúgy is csak aludni mentünk oda. A reggeli benne volt az árban és minden nap volt valami újdonság. Joghurtok, gyümölcsök, müzlik és különféle tojásból készült ételek, palacsinta/gofri, 100%-os gyümölcslevek. A személyzet kedves volt és semmilyen borravalóért nem nyújtották a kezüket még a reggelinél sem!
Az F jelzésű metróval 2 megállónyira voltunk Manhattan-től (Lex. ave). (Dóri, 2018)

Vízum

A magyar állampolgárok vízumkötelesek az Egyesült Államokba. Két lehetőség van a vízumbeszerzésre: nagykövetség vagy ESTA vízummentességi program. A nagykövetségre azoknak kell menni, akik kék útlevéllel rendelkeznek, turista / látogató, üzleti ügyben utazó, munkavállaló, tanuló, diplomata és csereprogramban résztvevő és több, mint 3 hónapot szeretnének kint eltölteni. Ennek a vízumnak a díja: 160USD vagy 180USD / vízum / fő.

Az ESTA rendszeren azok regisztrálhatnak, akiknek bordó, EU-s útlevelük van, turista / üzleti céllal szeretnének beutazni és kevesebb, mint 3 hónapot szeretnének kint eltölteni. Ennek az engedélynek a díja: 14USD / engedély / fő. A rendszer jelenleg a Mastercard, VISA, American Express és a Discover emblémával ellátott bankkártyákat fogadja el. Az ESTA esetében nincs lehetőség arra, hogy a kérelmező a belépést követően az egy alkalomra szóló 90 napos tartózkodását meghosszabbítsa vagy "vízumát" tanulmányi, illetve munkavállalási vízumra változtassa.

Segítségért, ügyintézésért fordulhat erre az e-mail címre: vizum@vista.hu.

Érkezés

Belépés

Még a tovább utazóknak is ki kell venniük minden csomagjukat, bevándorolni és utána folytathatják az útjukat. Csúcsidőben a Kennedyn óriási sorok állnak, erre készülni kell. Egyetlen módon gyorsítható a folyamat: már üzemelnek APC-k, automata kioskok, ahol magunknak elvégezhetjük a határőr feladatainak nagyobbik részét. Magabiztos angoltudás kell hozzá és csak bizonyos vízumokkal elérhető. (B és ESTA) Amikor beállunk a sorba, érdemes alaposan körülnézni, működnek-e az automaták? Ha igen, érdemes őket használni.

Vám nyilatkozat - az automata által kiadott papír helyettesíti, de  ha az nem működik , elvárják a kitöltött nyilatkozatot. Családonként egyet.

Bejutás a városba

New Yorknak három nagy repülőtere van, a Kennedy, a legismertebb, Jerseyben a Newark, sok szempontból a legpraktikusabb és a La Guardia. A La Guardiára általában a belföldi (domestic) forgalmat irányítják. Érdekesség: Fiorello La Guardia New York polgármestere volt 1933-tól 1945-ig. Természetesen magyar felmenőkkel büszkélkedhetett és állítólag beszélt is magyarul.

New York legnagyobb repülőtere a John F. Kennedy nemzetközi repülőtér, amely New York délkeleti részén található. A városba minibusszal, vonattal könnyen bejuthatunk. A vonatjegy ára 5-30 USD. Az uber remekül működik, de az árai a csúcsforgalomban elérik a taxi árakat.

Taxi

"Mikor épp elindulnátok taxit vadászni a repülőtéren, nagyon sok kedves, segítőkész emberrel fogtok találkozni, amivel nem is lenne sok baj, de most jön a de... Amikor mentek a kijárat felé, sok olyan taxissal fogtok találkozni, aki már ott áll az ajtóban és vadássza a kuncsaftokat. Nem azt mondom, hogy ne álljatok velük szóba, de a kedves külső mögött szervkereskedő banditaszervezet tagjai lapulhatnak. A másik probléma, hogy nagy részük feketén dolgozik, akik egyszerűen át tudnak verni benneteket.

Tehát milyen taxit használjak?

Mindenképpen olyan taxiba üljetek be, amit ti vadásztok a repülőtér előtt, vagy olyan emberrel álljatok szóba, aki amerikainak és szimpatikusnak tűnik. Nagyon sok taxis Spanyololszárgból, Mexikóból, Afrikából érkezett a jobb megélhetés miatt és nagy részük nem űzi korrekten az ipart. Ezt egy olyan családtól hallottam, akik már közel 15 alkalommal járták meg az Államokat és nem egy alkalommal csalódtak a taxisokban. (2012)" forrás


"Az első élményeim nem voltak túl pozitívak. A JFK az egyik legkaotikusabb reptér a világon. A bevándorlási hivatal sivár termináljában az utazástól elcsigázottan kígyózó emberek aggódva toporognak, nehogy lekéssék a csatlakozó járatot, miközben úgy tűnik, hogy a végtelenségig kell ott sorban állni. Szinte semmi nincs kitáblázva, aki először jár a reptéren vagy tapasztalatlan, esetleg nem beszél angolul, annak fogalma sincs, hogy merre kell tovább menni." (Gerda, 2012)

Elutazás

Nem ajánlott utasbiztosítás nálkül. Senkinek, de időseknek semmiképpen, gyerekeseknek semmiképpen.

Fotóegyveleg

Kriszta fotója

Vissza az elejére


Kommentek

Még nem érkezett hozzászólás.


Új hozzászólás beküldése

Név:
E-mail cím:*
Hozzászólás:


* az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon



Repülőjegyek New Yorkba Repülőjegyek New Yorkba
Olcsó repülőjegyek New Yorkba a Vistánál



SZÁLLÁSFOGLALÁS

hirdetes