ÚTIKRITIKA.HU / Bangkok






Bangkok

Egészség | Közlekedés | Étkezés | Pénzváltás | Vásárlás | Szórakozás | Közbiztonság és kellemetlenségek | Egyéb hasznos információk | Magyar külképviselet | Fotóegyveleg

Egészség

Bangkok levegője rettenetesen szennyezett. Állítólag a bangkoki közlekedési rendőrök 20 százaléka valamilyen tüdőbetegségben szenved emiatt. A rendőrörsök oxigéntankokkal vannak felszerelve, hogy a pihenő rendőrök legalább akkor jó levegőt szippanthassanak be magukba. Gyakran látni rendőröket, amúgy egyéb járókelőket is az orra helyezett maszkban.

Az egészségügyi ellátás szervezett, bár változó színvonalú. A jobb klinikák szó nélkül elfogadják általában az utasbiztosítást.

Érdekes kombináció

"A másik kissé zavaró dolog számomra az a légkondi. Tényleg meleg van, de azért elviselhető ha nem tartózkodunk sokat a tűző napon. Viszont zárt helyeken mindenhol túlzásba viszik a használatát (még este is), úgyhogy rájöttünk, hogy egy pulcsit azért nem árt cipelni magunkkal, vagy egyáltalán felesleges is beülni valahova (főleg ha még mosdó sincs)." forrás: When we get out - második nap Bangkokban (2015)

Közlekedés

Motorkerékpáros taxi

A jellemzően vadul közlekedő motorkerékpáros taxit csak rövidebb távok megtételére ajánljuk, mert amúgy balesetveszélyesek.

Tuktuk

Egy rövidebb fuvar kb. 30 baht-ba kerül. Csak arra kell ügyelni, hogy a tuktuk-os ne erőszakoljon ránk valami (számára a jutalékért érdekes) vásárlással kombinált utazást.

"A második lépés tehát az árban való megegyezés. Ezt megtehetjük menet közben is, a pénz úgyis fontosabb, mint a forgalom. Általában a turistaárral, vagyis olyan háromszoros árral kezdenek, de ha látják, hogy rutinos utazó ült be mögéjük, elég könnyen meggyőzhetőek. Rutinra pedig úgy lehet szert tenni, hogy a mellettünk ülő helyit megkérdezzük, hogy ő mennyit fizetne az adott útért. Másodjára meg már eleve azt az összeget mondjuk, amit a helyiek fizetnek, így a vita gyorsan véget is ér. Illetve véget is érne, ha nem próbálkoznának olyan ügyes trükkökkel, hogy a hátizsák sok helyet foglal, vagy hogy a fehér ember nagyobb, mint a helyi. (2009) " forrás

Ervin tuktuk-ra száll

Taxi

"Ragaszkodni kell ahhoz, hogy taxis a mérőórát kapcsolja be. Előfordul, hogy turistás helyeken a várakozó taxisok összebeszélnek,és egyikük sem mutatkozik hajlandónak a mérőóra bekapcsolására. Tanácsos a nevezetességektől pár utca távolságra keresni taxit (vagy tuktuk-ot), mert a simlis sofőrrel való találkozás esélye így csökken. Kivitelezni ezt annál nehezebb, mert ahhoz meg kell küzdeni a thai nép egyik sajátos "kasztjával", a taxisokkal. Én már itt próbáltam hasznát venni a helyet jól ismerő barátok tanácsainak, és követni őket, vadul keresgéltem a rózsaszín taxikat és alkudoztam fűvel-fával, miközben a barátomat kergettem őrületbe ennek a módszernek a helyességével. Szóval jó tanács: a reptéren keresd meg a taxi állomást, fogadd el a sorszámot és a kiszámított árat, örülj, ha gyorsan taxit kapsz és menj mielőbb a szállodába. A taxissal útközben ne beszélgess, ne kérdezd meg, jó-e a lefoglalt szálloda, mert úgyis azt mondja: nem és ő tud jobbat. Ha lehet, ne kérdd ki a thai taxis véleményét semmiben. Így nem kell azzal töltened az időt, hogy azon gondolkozol, mekkora marha is vagy, hogy nagy nehezen eljutottál ide és most nem a várva várt pihenés jön, hanem biztosan egy csótányos szoba. Szóval ne kérdezgesd a sofőrt, hanem lazulj el és élvezd a metropolis e sajátos típusát már az autóból. (2012)" forrás


"A taxisokkal a mérőórát be kell kapcsoltatni. A közlekedési lámpák Bangkokban borzalmasak. Bizonyos taxik nem mennek arra, amerre szeretnénk." (Vista-utazó, 2016)


,, Bevallom őszintén, az én rémálmaim (diskurálás, vitatkozás és lehúzkodások szempontjából) abszolút a taxisofőrök voltak. Legtöbbször már csak hívtam egy Grab-et és kész voltam 30-40 bahttal többet kifizetni, mint sem hogy taxi méteres barátunkkal legyen egy újabb 'harcom'. Na meg persze legtöbbször el sem akartak vinni, mert megkértem őket, hogy kapcsolják be a taxi órát - ami ugye alapjáraton egy normális eljárás, de nekik a fix ár (háromszorosa az eredetinek) jobban tetszett volna... (2018)" forrás


,, Európai fejjel a teljes káosz! Zebra még néha akad a nagy utakon, de lámpa nincs. Ha elég sok gyalogos összegyűl, nekiindulnak, és az autósok megvárják míg mind átérnek. Olvastam cikkeket a taxis és tuk-tukos átverésekről… biztos van ilyen, de mi 2 olyan rendes sofőrt fogtunk ki, hogy csak na! 2 középkorú férfit… A tuk-tukos a pici nyitott kocsijával úgy szlalomozott az óriási forgalomban, mint Schumacher fénykorában; a Királyi palotához (kb. 5-6 km-nyire) kemény 100 Bathért (=800 Ft) vitt el bennünket, és útközben még tanácsokat is adott, mit nézzünk meg. A taxisunk pedig az utolsó előtti napunkon a Chatuchak piacra fuvarozott, és megbeszéltük vele, hogy másnap reggel értünk jön a hotelünkhöz, kivisz minket a reptérre. A kb. 30 km-ért 500 Bathot (=4000 Ft-ot) kért… Izgatottan vártuk, ott lesz-e reggel… Nem volt ott. De elküldte az egyik taxistársát, aki ideadta a mobilját, a „taxisunk” volt a vonal túloldalán. Elnézést kért, hogy nem ő jött, de még a reptéren volt egy másik fuvarral, és nem akarta, hogy miatta esetleg mi elkéssünk. (2018)" forrás

Iránytaxi

Busz

A csúcsforgalom idején tumultus van rajtuk és ilyenkor lassú a közlekedés velük. A városban a tömegközlekedési buszok nem mindig állnak meg a megállóknál. Van, hogy csak lelassítanak, ezért érdemes odafigyelni felszállás előtt. A buszok közötti árszabást az is meghatározza, hogy légkondicionált vagy sem. A narancssárga és sárga buszok légkondisak. A narancssárga ára a megtett út függvényében 11-24 baht között mozog. A sárga átalánydíjas, ez 10-12 baht. A klíma nélküli buszok ára többnyire 8 baht, de a piros légkondi nélkülieké 7 baht vagy ha szerencsénk van, akkor ingyenes (kb. a piros buszok felén nem kell fizetni). Este 10 után extra 1,5 baht-ot számítanak fel az utazásoknál. A jegyeket a buszon lehet megvenni.

,, A város buszközlekedését nagyrészt avítt csotrogányok látják el (igaz, helyenként látni modern légkondis buszokat is, de ezek vannak kisebbségben). Nem éppen elegáns, pláne nem környezetbarát, ahogy harsogva öklendezik magukból a füstöt. További érdekesség, hogy a város külső kerületeiben, ahova a városi tömegközlekedés csápjai már nem érnek el, kétpadosnak becézett járművek hozzák-viszik a népet. Jellemzően ezek is régebbi szerelvények, és hátsó részükön kétoldalt egymással szemben egy-egy pad található, ahol kb. 4-5 ember fér el, a többi pedig állva kapaszkodik. Ezeket a kétpados járműveket magánszemélyek üzemeltetik, bár a jegyeknek fix ára van. (2019)" forrás

Tömegközlekedés

Bangkokban két nagy tömegközlekedési viszonylat létezik, az egyik a BTS, a másik pedig az MRT. A BTS a földfelszíni Skytrain közlekedésért felel, az MRT pedig a metrókért. A két viszonylatra külön jegyek és árszabások érvényesek, a jegyeik nem kompatibilisek egymással. Gyerekeknek az utazás többnyire fél áron van. Az állomásokon a turizmusra való tekintettel minden táblán szerepel a thai mellett a számunkra is olvasható felirat. Ahogy a tömegközlekedési vállalatok weboldalain, úgy a jegy- és bérlet-automatáknál is választható az angol nyelv.

BTS - Skytrain

A skytrain esetében az úgynevezett Rabbit Card megvásárlásával utazhatunk. Ez egy feltöltőkártyás rendszer, amit minimum 100 baht és maximum 4000 baht összeggel tölthetünk fel. A kártyának van kiállítási díja, ami többnyire 100 baht, de kifoghatunk akciókat is - ezekről érdemes tájékozódni a BTS honlapján. A Rabbit Card promóciós időszakokban a helyi idős (60+) lakosok számára kedvezményesen vehető igénybe (Senior Pass). A Skytrain jegyeket és bérletkártyát a mágnesleolvasós kapuknál a felszálláskor és a leszálláskor is érvényesíteni kell, így követi nyomon a rendszer a felhasznált egyenleget.

Vonaljegy:

Single Journey Ticket - az árát a választott állomás távolsága határozza meg. Ettől függően az ár 16 - 44 baht között változhat utazásonként.

BTS SmartPass árak:

  • 23 éves kor alatt (diák) a 30 nap alatt felhasznált utazásokra:
    • 15 útra - 360 baht
    • 25 útra - 550 baht
    • 40 útra - 800 baht
    • 50 útra - 950 baht
  • 23 éves kor felett (felnőtt) a 30 nap alatt felhasználható utazásokra:
    • 15 útra - 465 baht
    • 25 útra - 725 baht
    • 40 útra - 1080 baht
    • 50 útra - 1300 baht
  • One-Day Pass: egy napon korlátlanul vehető igénybe - 140 baht
  • Figyelem! A BTS Rabbit Card-ra feltöltöt összeget a kiállítást követő 45 napon belül lehet felhasználni vagy újratöltés esetén az utolsó utazást követő 45 napon belül! Ellenkező esetben a kártyán lévő összeg törlésre kerül. Visszatérítés nincs!

MRT - Metró

  • Single Journey Token (zseton) - az árat a választott állomás távolsága határozza meg, ettől függően az ár lehet 15-40 baht utazásonként.
  • Stored Value Card - az árat itt is a választott állomás távolsága határozza meg, csak ez egy feltöltőkártyás rendszer, az ár diákok esetén 14-36 baht között, míg a felnőttek esetében 15-40 baht között változik utazásonként.
  • Period Pass - ez szintén feltöltőkártyás rendszerű, csak az egyenleget egy adott időintervallumon belül használhatjuk fel:
    • One-Day Pass - 120 baht
    • 3-Day Pass - 230 baht
    • 30-Day Pass - 1400 baht

"Már annyira fáradtak voltunk a nap végére (ekkor már olyan fél 6 lehetett) hogy úgy döntöttünk nem szeretnénk 1 órát gyalogolni visszafelé a Chinatown-on keresztül az MRT-ig és egye fene Tuk Tuk-ozunk minden ellenérzésünkkel szemben. Mikor épp a Tuk Tukok mellett ácsorogtunk és próbáltuk eldönteni kihez üljünk be, odajött egy jól szituált nő, és kérdezte hová is tartunk. Mondtuk neki, hogy az MRT végállomásra szeretnénk eljutni, erre azt javasolta, hogy az 1-es jelzésű buszra szálljunk, mert a Tuk Tuk drága. Ráírta egy papírkára nekünk hogy Central Railway Station, majd alá thai-ul és a lelkünkre kötötte, hogy ezt a papírt mutassuk fel és nyugi csak 8 baht lesz. Egy életünk egy halálunk gondoltuk kipróbáljuk a buszozást is.

Mivel a buszok elég kaotikusan közlekednek, azt se igazán tudjuk, merre mi visz, így eddig eszünkbe se jutott volna, legtöbbször a dugóban ácsorognak, nyitott ajtókkal közlekednek (sőt ki van kötve az ajtajuk) és kb. le és fel kell ráugranod szinte meg sem áll rendesen. A nő eléggé meggyőző volt mi meg fáradtak, a lényeg az volt, hogy olcsón és 4 keréken eljussunk az MRT-ig, így izgatottan vártuk az 1-es buszt, hogy gyorsan felugorjunk rá. A buszra szállás simán ment. Egy jegyet adó nő volt a busz ajtóban. Ahogy felszálltunk indult is a busz. Mondta, menjünk beljebb. Mutattam a papírt, ő tudomásul vette, kérte a 8 baht-ot, adott blokkot (vagy jegyet ezt nem tudom eldönteni azóta se csupa thai betűvel van írva) és mi meg örültünk, le is ültünk az első adandó alkalommal ahogy üres székeket láttunk. Kicsit mi is dugóba kerültünk, de sebaj, hisz ültünk, vicces mert a buszon nem légkondi, hanem plafonra szerelt ventilátor tette kellemesebbé az utazásunkat. A mi állomásunknál szólt a jegyszedő, hogy szálljunk le és mutatta is, merre menjünk az MRT lejárathoz. Újra és újra meglepődünk mennyire kedvesek ezek az emberek. Kinek jutna eszébe otthon turistáknak elmagyarázni, hogy melyik buszra szálljanak és hogyan olcsóbb??? Nem beszélnek jól angolul egyáltalán, de próbálkoznak, és ez annyira aranyos és szívet melengető, hogy össze puszikálnám őket folyton. (2013)" forrás


"Minden buszon van jegyárus, aki körbejár és beszedi az úti cél függvényében változó menetdíjat. Mi általában 14 baht-ot, azaz kb. 100 forintot fizetünk fejenként egy hat kilométeres, fél óráig tartó menetért. A jegyvásárlás eleinte érdekes mutogatós játék volt. Mi nem mindig tudtuk pontosan hova akarunk menni, a jegyes meg nem beszélt angolul és még ha próbáltuk is kiejteni a célpont nevét általában valamit rosszul hangsúlyoztunk és maradt a mosolygás. A végén persze mindig odaértünk, ahová akartunk, mindig akadt valaki, aki segített, megütögette a vállunkat, hogy itt szálljatok le, vagy ha más nem, beszállt a beszélgetésbe és így már négyen mosolyogtunk egymásra. (2011)" forrás


,, A tömegközlekedés Bangkokban nagyon jól kiépített, bár el kell mondjam, hogy taxizás vagy buszozás közben (a 40 fokban) pár ősz hajszállal biztosan nekem is több lett. Azt szokták mondani, hogy általában reggel és este munka után lesz nagy forgalom és hatalmas dugók - nekem sajnos úgy tűnt, hogy a napnak minden szakában felért egy minimum 2 órás úttal A pontból eljutni B-be (taxival vagy busszal). A BTS és MRT kiválóan működik, légkondival ellátottak és hogy ha az ember nem is jut el a kívánt desztinációba, még mindig foghatunk egy motoros taxit, aki 30-40 bahtért házig visz minket.

Nem árt tudni, hogy a magasvasút és metró sajnos nem közlekednek egész éjjel, éjfél után nem sokkal elmegy az utolsó vonat és a legelső csak reggel 5-fél 6 között indul (én ezt annyira nem szerettem). Forgalom és dugómentes megoldás lenne a vízi taxi, azaz a kisebbfajta csónakkal való közlekedés Bangkok csatornáin. Én ezt nagyszerűen megtanultam hogy kell használni, hol vannak a megállók és hogy megy a fizetés, soha nincsen semmiféle probléma és gyorsan megy az egész (na meg nagyon olcsó). Ehhez persze jó ha van nálunk egy Bangkok térkép, amin a csatorna is fel van tüntetve, vagy még jobb a drága jó gps barátunk.

Aki bátor és nem húzza fel magát másodperceken belül azon, hogy mondjuk a helyi buszok nem menetrend szerint járnak (sőt nincs is semmiféle menetrend), vagy hogy a buszok nyitott ablakokkal közlekednek és nincs légkondi, se ventilátor és ha pontosan tudom hova és hányas számú busszal kell mennem, és persze nem is sietek annyira, akkor én legszívesebben a buszt használtam szinte mindig. Persze úgy már könnyű volt, hogy megvolt a fix lakóhelyem és pontosan tudtam hogy hova, melyik busszal jutok el (ha valakinek konkrét kérdése lenne ezzel kapcsolatban, privát e-mailben nyugodtan felteheti). (2018)" forrás

Skytrain

A rettenetes közlekedési dugók idején természetesen a Skytrain használata a legjobb és leggyorsabb megoldás.

"Reggel nem túl korán persze útnak is indultunk, és kedvenc MRT-k felé vettük az utat. Erről jut eszembe, hogy azt elfelejtettem leírni múltkor mennyire kis jól neveltek ezek a thai emberek. Ugyanis az MRT előtt vannak ilyen kis nyilak a peronon, hogy pontosan hová állj, hol hagyj szabad helyet a leszállóknak, és ezek a pöttöm kis thai emberkék szépen libasorban ott állnak stresszelés nélkül egymás mögött és türelmesen megvárják, míg minden leszállni kívánkozó leszáll és utána nyomakodnak csak fel.

Azt nem értem, ha egy egész Magyarországnyi ember ilyen kis helyen ilyen jól viselkedik a tömegközlekedési eszközökön, akkor a budapestieket miért nem lehetett erre idomítani???? Ami még nagyon jó dolog, hogy a végállomáson addig nem lehet felszállni a beérkező és teljesen kiüresedett szerelvényre míg a takarító néni végig nem ment és össze nem szedte az összes szemet és fel nem törölt. Ez egyáltalán nem hosszadalmas, csak tényleg pár perc, ezek után a peron őr jelzi, hogy beszállhatsz és már indul is. Igen van peron őr nagyon kis cukik és a rend betartására és a sorban állásra mindig felhívják a figyelmet. Ami viszont idegesítő, azon kívül, hogy mindenki folyamatosan a telefonjába bújik, hogy folyamatosan nyomatják a reklámokat minden felé, de nem úgy, mint otthon, hanem kis monitorok vannak az MRT-n és folyamat jön a hang is egész út alatt, illetve a reklám zenék, de van olyan hogy a mozgólépcső beszél hozzád, bár azt nem értettük mit feltételezzük csak, hogy az is reklám szöveg volt. (2013)" forrás


,, Utaztunk a Skytrain-nel is… ez a thai magasvasút (mint nálunk a metró, csak az utca felett 5-10 méterrel). Modern, gyors, pontos. Mindig dugig van, és állandóan hűtik. A légkondi benne kegyetlen! Leizzadva a 30-40 °C-ból beszállsz a 19 °C-be… hááát… dermesztő. (2018)" forrás

Express Boat - hajós tömegközlekedés

A hajóra szóló vonaljegy ára a megtett út hosszától és a hajó express jellegétől függően változik 10 és 32 baht között.

"Nagy szerencse, hogy Bangkokban nagyon jól működő és kelet-európainak csúcs modern tömegközlekedés van, úgyhogy, ha épp csak MENTÜNK valahova, az is élményszámba ment. Az én kedvencem a folyón le-föl közlekedő hajó. Kényelmesen és dugómentesen lehet hajókázni a paloták, templomok és felhőkarcolók között hömpölygő folyón. A - legalábbis pesti - közérthetőség kedvéért: mintha az 1-es villamos a Dunán járna. Még egyszer, de nem utoljára: BKV-T A DUNÁRA!" forrás

Ny. Timi fotója

"Már a thai fővárosban is erős elszánás kell ahhoz, hogy valaki a tömegközlekedésre hagyatkozzon. Mintha kimondottan azt szolgálná a rendszer, hogy a turista véletlenül se utazzon mással, mint a mérőóra bekapcsolása helyett sokszor három-ötszörös fuvardíjban megállapodni próbáló taxisokkal vagy a legendás nyitott triciklikkel, a tuktukokkal. Ha valakiben van elég elszántság, annak mégis érdemes ragaszkodnia az ütött-kopott buszokhoz - például a Thaiföldön, még a nyolcvanas években összeszerelt, deszkapadlós, piros-fehér Mitsubishikhez - és egyéb egzotikus közlekedési módokhoz, hiszen ezzel egy picit a helyiek mindennapjainak is részesévé válhat. Kis túlzással: tömegközlekedve ismerni meg a legjobban egy idegen országot.

Bangkok egy metró- és három magasvasúti vonalát három külön vállalat működteti; sem átszállót, sem mindháromra érvényes bérletet vagy napijegyet nem lehet venni. De ezeken a kötött pályás "módozatokon" szinte lehetetlen eltévedni, útvonaluk minden térképen követhető. Sőt, az angolosan skytrainként emlegetett magasvasút délnyugati és észak–délkeleti vonala példamutatóan utasbarát módon úgy kanyarodik egymás mellé, hogy a kétfelé tartó szerelvények ugyanannak a peronnak a két oldalán állnak meg, a lehető legkomfortosabbá téve az átszállást. E nyugat-európai színvonalú járműveken a helyiek közül szinte kizárólag a jól szituált fiatalok utaznak - azok, akik meg tudják fizetni például a havi metróbérlet 12 ezer forintnyi árát.

A Budapesten még mindig csak - igaz, régóta - tervezgetett e-jeggyel használható járműveken csupán két apróság emlékeztet a kulturális háttérre. Az állomásneveknek a képernyőkön angolul is megjelenő verziótól igencsak elütő, jellegzetes thai kiejtése, valamint az a matrica, amely arra figyelmeztet, hogy adjuk át az ülőhelyet az időseknek, a terhes nőknek, a kisgyerekeseknek - és a narancssárga leplet viselő szerzeteseknek.

Csakhogy a gyorsvasutakkal messze nem mindenhova lehet eljutni a három budapestnyi területű thai fővárosban - egyebek közt éppen a legfőbb turistalátványosságokhoz sem. A tömegközlekedéshez ragaszkodni próbáló utazónak elkerülhetetlenül meg kell ismerkednie az önmagában is 6 milliós, vonzáskörzetével együtt pedig bő 14 milliós metropolis kiismerhetetlen buszhálózatával. (2015)" forrás


"Az első két napunkat Bangkokban töltöttük, megnéztünk egy rakat templomot (Wat Pho, Wat Arun és a királyi palota szomszédságában elterülő templom együttest), hajókáztunk Bangkok folyóján (szennyvíznek is mondhatnám), végigsétáltunk a Khao San Road hippinegyedén, csakúgy mint a kínai negyed hömpölygő utcáin. Nem túlzás, hogy napi 6-7 liter vizet ittunk fejenként. Számomra leginkább a Kelet Velencéjeként emlegetett Bangkok vízi közlekedése hagyott maradandó nyomot. Egy-egy kikötőnél a matrózok füttyögetéssel jelzik a kikötést, majd a falként másodpercek alatt kiáramló tömeg mellett kb. 10 másodperce marad mindenkinek, hogy szó szerint felugorjon a hajóra indulás előtt. Induláskor a gázfröccsöt kapó hajó kipufogógázától fuldokolni lehet, de pont az ilyen tapasztalatok teszik Bangkokot szerethetővé a szememben. (2017)" forrás


A bangkokiak egyik kedvenc utazási módja: a hajó (kicsi, kézi evezésű vagy motoros csónak, kis hajó, nagy hajó – minden jár a Chao Phrayán). Felszállás előtt a kompnál kell megvenni a jegyet, amit a hajón ellenőriznek. A kalauz sokszor a hajón kívül jár körbe, belül tele van… Úgy ugrálnak a dolgozók a hajó és a kompállomás között, mint az akrobaták. Mivel időhöz kötöttek – menetrendjük van -, szinte mozgás közben szálltunk ki-be mi is, utasok. Olyan gyorsan mennek egyik állomásról a másikra, hogy a városi legenda szerint sokszor lemarad a kalauz… Ja, és a kalauz állandóan fütyül. Nincs sípja, csak úgy magától és hangosan… és cifrázza. Biztos van jelentése a különböző füttyöknek, de mi nem jöttünk rá. (2018)" forrás

Étkezés

Négy kategóriáról érdemes tán beszélni:

  • A la carte: kedvenc a Ban Klang Nam (seafood)
  • A bevásárló-központos gyors-étkezős műfaj: kedvenc a MBK Center Food Court
  • Svédasztalos: kedvenc a vasárnapi ebéd a Colonnade Restaurant-ban (Sukhotai Hotel)
  • Utcai kifőzde: kedvenc a menő Or Tor Kor Market-en (más néven: Aor Tor Kor), a Kamphaeng Phet metróállomás közelében

"Még mielőtt valaki azt hinné, finnyásak vagyunk, és micsoda dolog Ázsiában Mekibe menni, közölném, hogy jöjjön el ide és próbálja hozzászoktatni a kis európai gyomrát ezekhez az ételekhez, mert mi tényleg mindent bevállaltunk étkezés terén. Még a bogarakat is szerettük volna kipróbálni, de egyszerűen sehol nem találtunk… Ezek nem is esznek bogarakat!!!! Ez a tény elszomorított minket, mert ezt vártuk a legjobban... Sajnos a Mekit nem találtuk meg, egyébként nagyon ritka a Meki sőt bármilyen gyors-étkezde ritkaság számba megy. Ők inkább az utcai árusoktól veszik meg a harapnivalót, ami nem hülyeség, csak nem mindig van kiírva angolul, így nem tudjuk mit kérjünk, de egyszer már tényleg kipróbáljuk. Kis nejlon zacskókba adják a levest, de szörpöt is vehetsz hordozható zacskóban, és abból ihatod szívószállal, nagyon viccesek ezek az ázsiaiak.

A durian gyümölcs - büdös, de finom? Háááát...

Na és még mit kóstoltunk meg??? Naaa?? Segítek, büdös, nem viheted fel a metróra, sőt sehová és valaki vagy utálja vagy szereti. Ez a DURIAN!!! Végre megkóstolhattam. Annyi véleményt olvastam róla már, tényleg valaki vagy odavan érte vagy ehetetlennek találja. Egy szimpatikus néni kocsijánál megálltuk éppen szelte a Durian-at, túl nagy adagokat szelt, mi épp csak kóstolni akartunk volna. Az előttünk lévők 1 kilót vettek belőle, az kb. 1 darab Durian-t jelent. 1 kiló ára 1000 baht, ami 8000 ft. Drága gyümölcs, de ők odavoltak érte, a néni fel se szelte az egészet ők már beleettek és ott élvezték az ízét. Ekkor már én is nagyon kíváncsi voltam milyen is ez. Most már tudom! És egyértelműen inkább Duriánon élnék, mint azon a poshadt kókusz lötyin. A Duriánnak szerintem olyan íze van, mintha hagymát és gesztenyét ennél egyszerre. Az állaga pedig ilyen krémes. Nem lesz a kedvenc gyümölcsöm, és nem is fogok 1 kilót hazavinni belőle, de tény hogy annyira nem borzalmas, mint amiket írtak róla, amúgy meg olyan jól érett lábszaga van vagy sajtszaga." forrás


"Az utcai ételek általában egész jók, ha az ember odafigyel, honnan veszi és milyen körülmények között készítették el azt, főleg hogy mennyire lehet friss. Például a forgalmas utak szélén, ránézésre órák óta ott álló ételeket természetesen jobb messziről elkerülni, amúgy egész bátran kóstoltunk meg mindent. Mert a legtöbb meg van főzve vagy sütve, és elég magas hőmérsékleten készítik, ami megöli a baktériumokat. Elvileg elég lenne odafigyelni, hogy elkerüljük a csapvizet, de szerintem ez szinte lehetetlen, már eleve azzal mosogatnak és azzal is fürdünk vagy mosunk kezet. A gyümölcsöket általában megpucoljak, ha meg nem olyan, akkor érdemes ásványvízzel átöblíteni, és lehetőleg elkerülni az italba tett jeget az utcán. Fogmosáshoz is ásványvizet használunk, de szerintem elkerülhetetlen, hogy a helyi baktériumokból nekünk ne jusson, ha nem is a vízen keresztül, de a levegőben, a páratartalommal vagy érintés útján, bárhogy terjedhetnek. De remélem a mi európai szervezetünk hamar adaptálódik, és nem visel meg a környezetváltozás. Probiotikumokat már indulás előtti napokban el kezdtünk szedni, amiket itt is folytatunk. Úgy tűnik, segít.

Ma a piacon egy pad tai-t ettünk, ami egy rizs (vagy szója?) - tészta zöldségekkel, és pici tavaszi tekercseket. Egész finom és tipikus itteni étel (és még fel is ismerhető mit eszünk), de ettől később meg is fájdult a gyomrom. Bár a környezet-tudatosság elve mellett vagyok, de itt jobban preferálom, ha műanyag tányérokat és evőeszközöket kapok. Ha nem is mindig műanyag evőeszközt adnak, de szerencsére általában vannak egyszer használatos fapálcikák, úgyhogy legtöbbször azzal eszünk. A nagy piacon még a facsart narancs sem volt az igazi, itt nem is nagyon mertem több gyümölccsel próbálkozni, pedig alig vártam hogy még több ízt kipróbáljak." forrás: When we get out - második nap Bangkokban (2015)

Kényesebbeknek, akik azért nem akarnak étterembe beülni, ajánljuk a Siam Paragon bevásárlóközpont food court-ját.

"Végre ehettem csípős ételeket, amik tényleg "csíptek". (Vista-utazó, 2016)


"Az utcákon mindenhol street food árusok sorát lehet felfedezni, akik portékáikat árulják (friss, szeletelt déli gyümölcsök, friss gyümölcslevek, thai ételek és megannyi más finomság). Nem mindegyiket vállalnám be szívem szerint. Javaslom, hogy ott egyetek, ahol a szemetek előtt készítik el az ételt. Az ilyen ételek egyébként meglehetősen olcsók (30-70 baht ~ HUF 250-600), ebből az okból kifolyólag maguk a thaiok sem esznek otthon. A porció nem európai, jól megtermett férfiembernek való, hanem 60 kilogrammos thai emberekre méretezett. Ezzel azért érdemes tisztában lennünk. 🙂

Az éttermekben szeretnek túlszámlázni. Az étlapon hirdetett ár hirtelen a duplája lesz a számlán, de előfordul, hogy az étlapon kizárólag 0-ra végződő tételek ellenére a számla páratlanra végződik." forrás


,, Ahol eddig megfordultam ez volt az egyetlen város, ahol bár szintén nagyon sok amerikai gyorsétterem volt, szinte mind kongott az ürességtől. Hogy miért? Mert az utcán sétálva az ember már egy perc séta alatt talál féltucat olyan helyet, ahol jól tudna lakni. Ha a kedvencemet kéne kiemelni az a pad thai lenne, ami azon kívül hogy isteni finom, még full extrás garnélás változatban is csak 70 baht, ami alig több mint 500 Ft. És az adag nem a fürdőruhaszezon előtt álló bikinimodelleknek készült, ha valaki éhes marad utána, akkor valószínűleg országa szumóválogatottjának egyik tagja. De ezen kívül számos különlegességet is lehet kapni, például kókuszfagylaltot, ahol a tölcsér maga a kókuszdió, és ez is csak 50 baht." forrás

N.K. fotója

,, Nekem 2 étel lett a kedvencem: az egyik a pad thai, a másik pedig a ragacsos mangós rizs. Előbbi egy tésztaétel, feltétnek rákot, zöldséget és mangócsírát használnak. Egyetlen dologra kell csak figyelni – és ez az összes thai ételre igaz -, nem szabad csípősen kérni! A thaiok szinte mindent szuper csípősen szeretnek, de annyira, hogy még a mi paprikán és fokhagymán edzett ízlelőbimbóink is kiakadtak néha… A mangós rizs viszont édes. Képzeljetek el egy adag főtt rizst, amit nyakon öntenek kókusztejjel, tetejére aprított mandulát (?) szórnak, és mellé szeletelt mangót tálalnak… (Ha magyarosítanám ezt az ételt: vaníliapudingos tejberizs, darált dióval és sárgabarack befőttel) Finoooommm… A thaiok amúgy is mindent rizzsel esznek, meg zöldséggel és tengeri herkentyűkkel. Nagyon egészségesek." forrás

Pénzváltás

,, Nagy összegeket nem igazán érdemes a repülőtéren átváltani, mivel köztudott, hogy ott váltanak legrosszabbul. Esetleg annyit, hogy a taxizásra és szállás kifizetésére (ha még nem fizettük ki) elég legyen, majd keresnék a belvárosban korrekt pénzváltót, erre ajánlanám a SuperRich kioszkot, ők a város több pontján fellelhetőek és nagyon korrektül váltanak. Én (de ez megint csak személyes vélemény) mellőzném a kártyás fizetéseket és többszöri pénzfelvételt Thaiföldön - na amúgy sem vagyok az a nagy kártya párti:) - ugyanis ezen is sokat veszíthetünk. Pénzfelvételnél 220 bahttal többel terhelik meg a kártyám (akármilyen kártyám külföldről és mindegyik automatánál.. ez szerintem annyira nem kevés). (2018)" forrás

Érdekesség: A thai pénzérméken látható templomok mindegyike Bangkokban található. Például az egy bahtos érmén a királyi palota területén lévő Wat Phra Kaew (templom) látható.

Vásárlás

Ha időben éppen kijön, akkor érdemes a programba iktatni a Chatuchak hétvégi piacot. Sok az ember, sok jó dolgot lehet venni. Izgalmas hely, ahol akár vehetünk kígyót és ritka fajta madarat is. Jókat lehet enni, és persze ruha, cipő, szandál, trikó minden mennyiségben.

"Bangkokban rengeteg a turista, viszont a nyugaton megszokott "Ön itt áll" felirattal útbaigazító térképeket nem látni az utcán. Ezt használják ki a turistákra szakosodott hiénák: saját maguk raktak ki térképet néhány fára, villanyoszlopra, kerítésre a palotához vezető forgalmas út mentén. A gyakorlatlan külföldi azonnal megáll ezek előtt. Hirtelen mellénk pattant egy segítőkész úr, elkezdett hevesen mutogatni a valószínűleg nem is Bangkokot ábrázoló térképen, majd néhány bizalomébresztő kérdés (honnan jöttünk, Európában hideg van-e ilyenkor) után hamar rátért a lényegre. Előadta, hogy állami ünnepség miatt a palota le van zárva, kívülről sem lehet megnézni, mert a katonaság egy kilométer sugarú körben hermetikusan lezárta a területet. Mire észbe kaptunk, már fékezett is mellettünk egy tuk-tuk, hogy kedvezményes városnézésre vigyen bennünket. Szerencsére ennek a trükknek már nem dőltünk be, mert minden útikönyv írja, hogy ilyenkor valójában véget nem érő boltlátogatás veszi kezdetét, amelynek során hamis órát, gyémántot, egyéb vackokat próbálnak rásózni az emberre. (2013)"


"Szombat délben már hatalmas tömeg örvénylik körbe-körbe a világ talán legnagyobb piacán. Több mint 15.000 stand zsúfolódott össze ezen a tizenkét hektáros területen, ahol szabadtéren és fedett, labirintusszerű keskeny utcákon folyik az árucsere. A hétvégente nyitva tartó mega-piacon napi 200 ezer látogató fordul meg, hogy a napokig sorolható kínálat között válogasson. Ha egy árusra csak öt másodpercet szentelnénk, akkor is majd 21 órába tellene mindent végignézni. Természetesen képtelenség az egészet egyszerre befogadni, inkább csak benyomásokat szerezhetünk. (2013)" forrás


,, 'Shopping' szempontjából érdemes felkeresni a Pratunam Marketet (minden nap már reggel 8 órától nyitva, viszont este 18 óra körül kezdenek pakolászni). Számomra a legolcsóbb piac Bangkokban (példa: farmer rövidnadrág 80 baht, azaz 700 Ft!!!), külföldiek alig vannak, szintén jól lehet alkudozni és nagyon sok olyan holmijuk van, amelyeket Bangkok egyik piacán sem láttam még. Ezzel szemben van a Platinum Fashion Mall - két részes, mindkét rész 6 emeletes hatalmas shopping center komplexum. Szintén olcsó - viszont nagyon zsúfolt, én szeretem, hogy sok helyen kint van a fix ár, így nem kell alkudozni.
Sokan szeretik az MBK Mall-t is - én az elején szinte mindenért oda mentem, de miután megtaláltam a jobb helyeket, elkezdtem mellőzni. Érdemes egyszer ellátogatni, de sok a tömeg áru, alkudozni pedig szinte lehetetlen. (2018)" forrás

Hangulatos a hosszú, autómentes Khao San Road két oldalán sorakozó standokból álló utcai piac. Az utcai vásárlás egyik tipikus helyszíne az éjszakai Patpong, ami Bangkok legismertebb (hírhedtebb) negyede. A Patpong-i piac ugyanott van, ahol a vörös lámpás negyed. Nem veszélyes a hely, csak kissé kaotikus. Hamisított világmárkás órák minden mennyiségben! Az utcai árusok termékeire alkudozni kell, és általában 30-40 százalékos engedmény elérését reális megcélozni.

"Plázáztunk és piacoztunk. Keseregtünk, hogy miért lehet itt százszor jobb ruhákat venni, mint otthon sokkal olcsóbban, ezzel párhuzamosan lelkesen felfrissítettük a ruhatárunk. Küldtünk haza dobozt, lehet velünk izgulni, hogy ne lopjanak ki belőle semmit." forrás


"Ha szombat délután vagy vasárnap esünk be Bangkok csillogó plázáinak egyikébe, még az ajtóban vegyünk egy mély levegőt és erőltessünk földöntúli lelki nyugalmat magunkra. Még jobb, ha belépés előtt egy kicsit relaxálunk, vagy leszedáljuk magunkat valamivel. Emberek mindenütt. Valaki gyorsabban halad, valaki lassabban, de senki nem a mi tempónkban közlekedik. Rengeteg a kis bolt, fények, hirdetések villognak, leárazások, bemutatók, mini koncertek, minden, ami zavart kelthet a pénztárcánk környékén. A pincében általában fél focipályányi kifőzde-komplexum üzemel, a legfelső emeleten pedig mozik, szórakozó egységek, melyek kiszolgálják a thaiok egyik közkedvelt hétvégi programját: a plázázást. (2012)" forrás


"Aki Bangkokba téved, számítson rá, hogy lépten-nyomon át akarják verni (ez egyébként egész Thaiföldre igaz). Általános érvényű, hogy az elsőre bemondott árat (ezt vicces módon a legnagyobb létező számlappal rendelkező, de ultra gagyi kalkulátoron mutatják) nem szabad elfogadni, mert jó eséllyel közel 50%-kal lejjebb szorítható. Mindez érvényes a tuk-tuk és taxisofőrökre, de az árusok többségére is. (2017)" forrás

200 bahtért protkó - tán nem reciklált - N. K. fotója 

Ratchata Train market

Szuper olcsó vintage cuccok, teljesen turista nélküli övezet, jó hangulata van, nem nagy. Fantasztikus padthait lehet ott enni!

,, Sampeng Market! Sikátoros, eltévedős...megintcsak, ami ott nincs vagyis aminek a hamisítványa ott nincs az talán nem is létezik ezen a bolygón. Mikor itt jártunk ránk esteledett. Ott találtuk magunkat a Chinatown kellős közepén. A főút a sok tuktukkal, autókkal, és világító neon reklámokkal esküszom a Times Squerre emlékeztetett. Aznap este emlékszem osztriga salátát és pad thait ettünk egy helyi utcai kajaárusnál a tömeg hömpölygött mellettünk, másik oldalunkon egy nő keverte a wokban a hozzávalókat, ráadásul Zoli hátától 30 centire egy égő gázláng melegített 2liter olajat egy serpenyőben őrizetlenül hagyva. Ez is annyira Ázsia!
Az nem lehet, hogy 10 nap alatt csak 2 említésre méltó piacon járjunk. Hát nem is! Az előbbiekhez képest nem autentikus, de nekünk nagy kedvencünk volt a Talad Neon Downtown market. Street fooddal és ruhákkal. Még egy lábmasszázs terasz is vsn az egyik bódé tetején. A Siam központtól 10 pernyi sétára. Tavaly nyitott, emiatt modernebb, tisztább, kisebb. Picivel drágább, mint a többi, de bírható. (2017)" forrás


,, - Chatuchak Market (minden nap nyitva, de érdemes előre ki googlezni a nyitva tartást, mert hétvégén korábban zárnak): Bangkok legnagyobb szabadtéri piaca. Amit itt nem találtok meg, az valószínűleg nem is létezik... ;) Kissé zsúfolt, de egy fél napot simán el lehet ott tölteni, még akkor is, ha az ember éppen nem vesz semmit.
- Neon Market
- Ratchada Market: legnagyobb kedvencem. Annyira (még) nem turistás (koreaiak, japánok és kínaiak kedvence leginkább). Remek ételek, olcsó italok, kisebb tetőbárok, amelyek hangulata gondoskodik arról, hogy egy hűsítő sör mellett szuper képeket készíts a piacrengetegről felülnézetből. (2018)" forrás

Szórakozás

"A turisták még véletlenül sem hagyják ki a vörös lámpás utcák meglátogatását, hiszen puszta szemlélőként is izgalmas, érdekes a hely. Ide a turisták közül a férfiak és a nők is eljönnek kíváncsiságból. A Patpong, a Soi Cowboy és a Nana éjszaka elképesztően mozgalmas. (A Patpong közege amúgy lassan már inkább egy éjszakai piac jellegét ölti, és a prostitúció kezd mellékszállá válni.)" forrás


"Ha valami igazán thai különlegességre vágytok, akkor a Calypso cabaret show-t ne hagyjátok ki! Nagyon színvonalas műsor, gyönyörű transznemű lányokkal (igen, eredetileg fiúk voltak). A jegyek jó előre elfogynak, úgyhogy érdemes online foglalni! (2017)" forrás


,, Nagyon szerettem volna felmenni egy tetőtéri bárba és onnan csodálni a naplementét, majd pedig a kivilágított várost is. A választásom végül a Zoom Sky Bar & Restaurantra esett, mivel viszonylag közel volt a tartózkodási helyemhez. A bár egy hotel 38. emeletén helyezkedik el és nem szükséges előre asztalt foglalni. Csodálatos kilátás nyílik a városra, emellett nem is túl drága! Egy alkoholmentes koktél ára 180 baht (kb. 1500 Ft), ami nem tartalmazza a szervízdíjat és 7%-os adót. Én kettőt kóstoltam meg, mindkét koktél nagyon-nagyon finom volt! Ajándékba hoztak mellé valami fura brokkolis rágcsálnivalót, ami szintén ízlett. Természetesen az alkoholos koktélok drágábbak voltak, viszont szerintem teljesen megérte ezért a kilátásért ennyit fizetni. 🙂 (2018)" forrás


,, Bangkok éjszakai élete pezsgő, a város szinte sohasem alszik. Valójában szerintem hím neműek számára érdekesebb lehet, azért én is mindig megtaláltam a számomra legszórakoztatóbb helyeket vagy bárokat. Azt le kell szögezzem, hogy a legtöbb hely sajnos hajnal 2-3 körül bezár (ezt egy nyugatinak megszokni szerintem azért nem egyszerű..)

Ami Bangkokban járva szerintem abszolút kihagyhatatlan, azok a sky (rooftop) bárok, azaz a 'tetőtéri bárok'. Én akárhova megyek, minimum egy magaslati helyet mindig kinézek ahova fel lehet menni és felülről is meg lehet csodálni a várost. Teljesen másfajta élményt nyújt. Bangkokban ezek a bárok nagyon népszerűek, van olyan is amely happy hour-t is kínál, így minden koktél fél áron van pár órán keresztül. Nekem hármat sikerült kipróbálnom, talán ez a három éppen a legnépszerűbbek közé sorolható és többször is megjártam:
 Octave Rooftop Lounge at the Marriott: ez a bár a híres Marriott hotel tetején található és 360 fokos panorámát nyújt - én emiatt is szeretem nagyon (nem az van, hogy a bár az épület egyik felén van és nem látod a város másik részeit fentről), délután 17-19 óráig happy hour (minden koktél fél áron), kedves kiszolgálás, szuper - csúcs a zene is. (2018)" forrás

Aki jobban tud angolul, annak érdekes program lehet beülni a Paragon Cineplex moziba. Elképesztően modern és kényelmes mozi!

,, A Siam Paragonban működik a SeeLife (Ocean World), ami a mi Tropicariumunk thai változata. Megnéztük… kicsit megbántuk. A bemutatott trópusi vízi állatok szépek, a cápák pedig ijesztőek, de ennél már csak egy dolog volt félelmetesebb: a belépőjegy ára. Horribilis, annyit nem ér. Tipikusan a turistáknak kifejlesztett csilivili drága látványosság. (2018)" forrás

Közbiztonság és kellemetlenségek

Bangkok alapvetően jó közbiztonságú város, a turisták csekély mértékben vannak kitéve veszélyeknek, ha ismerik és betartják a helyi törvényeket. A legrosszabb, ami történhet a turistával az, hogy kizsebelik. Kellemetlenségek viszont adódnak a turista számára, leginkább az, hogy tájékozatlanságát kihasználva így-úgy átverik. Gyakori az, hogy a turistát leszólítják és valami ajánlatot tesznek neki, pl. idegenvezetést. Többnyire kiderül, arra megy a játék, hogy a külföldit elvigye egy szuvenír üzletbe, ahol jutalékot kap, ha a behúzott áldozata valamit vásárol. Íme egy beszámoló:

"A turisták motoros riksával közlekednek. Első nap sikerült minket is behülyíteni. Odajött egy magát tanárnak mondó egyén és felvázolta, hogy ma különleges nap van, a riksák mindenkit elvisznek nevetséges áron (mert a benzint fizeti az állam). Ráadásul ezért az összegért egész nap fuvaroz, és oda visz ahova te akarod. Ezen felül egy csomó templom csak ma van nyitva-mert ez egy különleges nap ugye. Nem sokkal később megjelent egy riksás, megerősítette az előbbieket és már mentünk is. Először elvitt egy templomhoz, ahova kértük - bár ott semmi jele nem volt, hogy valami extra nap lenne. Ezután mindig ő akarta megmondani, hogy hova is menjünk. Megállt egy ékszerboltnál, öltönyboltnál és tuszkolt minket befele. Majd egy turistainfó pultnál, ahol egy csomó pénzt kértek volna az információért ha nem az lett volna az első kérdésünk, hogy ez mégis mibe fáj. Végül nagy nehezen sikerült visszaterelni egy általunk ismert helyre és kiszálltunk. Hát ez a nagy trükk, a riksások kapják a szép kis jutalékukat a boltoktól." forrás

Vigyázat! Nem-thai zsebtolvaj-bandák!

Bangkokban éjszaka is nyugodtan sétálhat az utcákon a turista, akár egy magányosan utazó nő is. Turistákat igazán ritkán ér erőszakos támadás. Sokkal jobb a helyzet e tekintetben, mint sok európai nagyvárosban. Bangkokban a turisták sérelmére elkövetett erőszakos cselekmények többsége azzal kapcsolatos, hogy a külföldi lerészegedett állapotban vitába keveredik helyiekkel, aminek akár verekedés is lehet a vége. Bangkok hatalmas város és a turistára a veszélyt inkább a balesetek jelenthetik. Például nagyon óvatosan kell buszra szállni a tömeg szorításában, nehogy elessen az ember, vagy kiessen az utcára. Az utcákon a folyó vagy éppen félbehagyott építkezések táján is óvatosnak kell lenni, mert a helyiek felelőtlenségéből adódóan sok a balesetveszély. Figyelni kell a járdára is, mert jócskán vannak lyukak, csúszós törmelékek stb., ami szintén némileg balesetveszélyes. Tartsuk magunkat távol mindenféle kábítószerrel való csencseléstől, vásárlástól, fogyasztástól. Ez nagyon veszélyes ott!

,, Sokan kérdezik mindig, hogy Bangkok veszélyes e? Nem. Én soha nem éreztem magam kétes helyeken, kétes alakokkal - persze ehhez tudni kell azt is, hogy hol nem szabad mondjuk éjfél után egyedül járkálni. A higiénia talán nem lesz olyan, mint amit itthon megszoktunk és ahogy élünk - elég valószínű például, hogy a Khao San Road látogatása közben elszalad mellettünk egy macska méretű patkány vagy belebotlunk pár csótányba, de erre mindig csak legyintettünk; ez Bangkok. Egy hatalmas nagyváros, ahol sajnos nem kevés a szemét és nagyon sajnos, de a helyiek valamiért nem is igazán adnak a tisztaságra. (2018)" forrás

Kellemetlenségek

"Óvatos becslések szerint is több mint negyedmillió kóbor kutya él Bangkok-szerte. A belváros üzleti, felhőkarcolókkal teletűzdelt részét leszámítva, melynek tisztaságára kínosan ügyelnek, szinte mindenütt ott vannak. Éjjelente csapatokban vonulnak, ehető dolgok után kutatva borogatják a kukákat, tépik szét a szagos nejlonkupacokat. Mellékutca kutyáknak (soi dogs) is hívják őket, mivel a főbb ütőerektől eggyel beljebb, a néhány emeletes házak között tekergő betonozott utak környékén élnek. (2012)" forrás

Egyéb hasznos információk

1. Nekem a reptéren első dolgom szokott lenni, hogy azonnal veszek egy helyi turista SIM kártyát, ugyanis internetre - de leginkább gps-re és térképre - mindenhol szükségünk lesz és ezek a kártyák nagyon olcsók kint, különböző csomagok közül választhatunk annak függvényében, hogy meddig tartózkodunk az országban (ajánlanám a True és AIS szolgáltatókat, ők a legjobbak). forrás

Magyar külképviselet

Bangkoki magyar nagykövetség és konzulátus elérhetőségei

  • Cím: Park Ventures Ecoplex 14th Floor (Unit Nos. 1401, 1411-1412) 57 Thanon Witthayu (Wireless Road), Lumpini, Pathumwan, Bangkok 10330 - Rendkívüli és meghatalmazott nagykövet: dr. Jakab Péter
  • Konzul: dr. Pető Alexandra
  • Ügyfélfogadás: hétfő, szerda, péntek: 9.00-13.00
  • Előhívó: 00-66 - Telefon: + 66 2 118 9600  ----  Ügyelet: + 66 81 875 4610 -  E-mail: mission.bgk@mfa.gov.hu
  • Honlap: https://bangkok.mfa.gov.hu

Fotóegyveleg

Vissza az elejére


Kommentek

Úti kritikus, 2019. 02. 01. 10:56
Kedves Ágnes,

Thaiföldön a konnektorok a Magyarországon használt szabványtól eltérően három pólusúak, tehát a telefonja feltöltéséhez adaptert kell használni. Ilyet lehet itthon beszerezni, de még könnyebb kint.


Laszlone Rully Agnes, 2019. 02. 01. 10:48
Szeretnem kerdezni Tajfoldon milyen csatlakozo van a telefontolteshe, mert mire kierunk lemerul.


Új hozzászólás beküldése

Név:
E-mail cím:*
Hozzászólás:


* az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon



Repülőjegyek Bangkokba Repülőjegyek Bangkokba
Olcsó repülőjegyek Bangkokba a Vistánál



SZÁLLÁSFOGLALÁS