ÚTIKRITIKA.HU / Szaúd-Arábia

Repülés és repülőjegy

Bécsből non-stop repül Szaud-Arábiáaba a Saudi légitársaság

Vízum

Jó tanács: érdemes még itthon neten keresztül megvenni a vízumot, amiben a biztosítás is benne van, kb. öt perc az átfutási ideje, így gyorsan, szervezetten át lehet jutni az ellenőrzésen. Mi végig Revolut kártyát használtuk, mindenhol elfogadták, közért, büfék, szálloda, stb... Pénzváltó tényleg nincs minden sarkon, a reptéren jól váltottak, érdemes ott váltani, mi ezen kívül még egyszer váltottunk Rijádban.(2023)

A vízum beszerzésével kapcsolatban a Szaúd-Arábiai Királyság magyarországi nagykövetségénél tanácsos érdeklődni:

Felhívjuk a szaúdi vízumuk intézését Budapesten személyesen intéző utazók figyelmét, hogy a vízumügyintézést végző budapesti konzulátuson messzemenően tartsák be a leendő vendéglátó ország és azt képviselő hivatalnokok iránti maximális tiszteletet. A tiszteletlenül viselkedő vízumkérelmezők beutazásának engedélyezését minden további nélkül (egyszer és mindenkorra) megtagadhatják. Megtörtént eset alapján adjuk ezt a fontos tanácsot!!!

,, Körülbelül 3 éve megnyitotta a kapuit Szaúd-Arábia a látogatók előtt.

Hogyan lehet beutazni?

A beutazáshoz turistavízum szükséges, ezt online egyszerűen és gyorsan meg tudod kapni. Az igénylés megkezdésétől számítva 3 órán belül nekem már az e-mail fiókomban volt a vízum. Ezt kinyomtattam és a határon felmutattam.
A vízum magába foglalja a kötelező utasbiztosítás árát is, ezeken kívül az egyetlen egyéb kötelezettség az, hogy le kell tölteni a telefonra egy applikációt, amit a covid miatt szinte mindenhol kérnek. PCR teszt már nem kell ha be vagy oltva.

Be lehet utazni nem muszlimként?

Igen, lehetsz keresztény, ateista, zsidó vagy bármilyen vallású, ez nem befolyásolja a beutazásod. Viszont vallási jelképek bevitele vagy viselése szigorúan tilos. Továbbá nem muszlimok számára tilos a belépés Mekka teljes területére és Medina belvárosába.

A két szent városon kívül mindenhova el lehet látogatni?

Igen, kivéve a jemeni határ környéki hegyvidékekbe és a határ közvetlen közelébe a jelenleg is zajló háború miatt. (2022)

Belépési folyamat és vám

Az országba történő be,- és kilépéskor belépési nyomtatványt (entry/exit card) kell kitölteni, valamint belépéskor két lapos ujjnyomatot kell adni. 60.000,- SAR (225.000,- USD) érték feletti készpénz, forgatható pénzügyi eszköz vagy nemesfém birtoklását a határátkelőhelyen, formanyomtatványon be kell jelenteni. Ennek elmulasztása esetén a be nem jelentett értékeket elkobozzák, illetve további vámbüntetést rónak ki.

A belépő útlevél ne tartalmazzon Izrael Állam által kiadott beléptető pecsétet!

Az országban tilos az alkoholfogyasztás, aki megpróbál akár csak egy sört is magával hozni, rendőri kíséretben hagyhatja el a Kalid Király Repülőteret.

Apropó, reptér: az öt terminált számláló komplexum monumentális, a luxuskisgéptől a nagy utasszállítókig mindent láttunk. A bejutás zökkenőmentes, segítőkészek a helyiek, olyannyira, hogy a vízumellenőrzésnél nemhogy megmutatták, merre az arra, a kaftános úriember a vállamnál fogva „lökött” a megfelelő irányba. Még szinte be sem tettük a lábunkat az országba, máris nyitott könyvvé váltunk: az útlevél és a vízum ellenőrzése közben ujjlenyomatokat vesznek, valamint fotót is készítenek az új belépőkről. (2023) forrás

Az útitervünk szerint Bécsből repültünk Rijádba, ahol 3 éjszakát töltöttünk. A bécsi reptéren kérték az eVízumot, de azt is felengedték a gépre, akinek nem volt, és azt mondta, hogy majd on arrival kéri. Mindenesetre javaslom online megvenni előre. Otthon még telepítsétek a telefonra a Careem, Uber és Bolt appokat és adjátok hozzá a hitelkártyáitokat. Érkezés után az útlevélellenőrzés flottul megy, pikk-pakk kint vagy a reptérről. Alkoholt ne próbálj bevinni, a leggyengébb kábítószert még véletlenül se, nehogy téged fejezzenek le a főtéren. (2023)

Szállás

A foglalt szállásaink többsége teakonyhával felszerelt apartman volt, és önellátásra rendezkedtünk be, ezért első utunk egy hajnal kettőig nyitva tartó hipermarketbe vezetett. Éjfél körül járhatott, de még kaptunk friss bagettet, és a zöldségosztályon is feltöltött ládák vártak bennünket, elképesztő választékkal. Sajnos a szénsavas vizet nem ismerik, viszont legnagyobb meglepetésünkre láttunk Hajdú sajtot. (Az utunk során az egyik arab idegenvezető egyébkén megemlítette, mennyire szereti a magyar sajtokat.) Az árak átlagban tíz százalékkal magasabbak az otthoninál, de egyes termékeket olcsóbban megkaptunk. Vásároltunk például csomag retket 1 riálért, ami 100 forintnak felel meg, de a kaliforniai paprika kilójáért is csak 6 riált kértek el, ami fele az otthoninak.
A szálloda recepcióján (és minden további szálláshelyen) elkérték a vízumpapírunkat, mert szükségük volt a számára, úgyhogy nem hiába nyomtattam ki. A szobaárak korrektek, (felébe kerültek a tavaszi izraeli utunkon tapasztaltaknak), és még imaszőnyeget is kaptunk hozzá. Bár nem akartunk korán kelni, azért az éjjeliszekrényre odakészítettek egy Koránt, és a miheztartás végett, a plafonon bejelölték nekünk merre van Mekka. Még nem érettem meg arra, hogy áttérjek az igaz hitre, ezért a kötelező esti ima helyett inkább az ágyikót választottam. (2023) forrás

Makkah Clock Royal Tower, A Fairmont Hotel - Viktor fotója

Fotóegyveleg

Felső táblán: egyedülálló hölgyeknek nem engedélyezett

Alsó táblán: belépés családoknak

Vissza az elejére

Kobza Anikó, 2023. 12. 02. 15:46
Sajnos hiába próbálkozom a fénykép csatolásával az e vízum felületen a mérettel problémázok, amit nem tudom hogyan lehet beállítani a méretet.