ÚTIKRITIKA.HU / Kolumbia

Kolumbia

Általános tanácsok | Cali | Barranquilla | Santa Cruz de Mompox történelmi központja | Tierradentro sírok | San Augustín régészeti park | Los Katios nemzeti park | Zipaquira-i só katedrális | Amazonas-i dzsungeltúrák | La Macarena nemzeti Park a Cano Cristales folyóval | Las Lajas székesegyház | Egyéb látnivalók | Fotóegyveleg

Általános tanácsok

Közúti távolságok - buszos utazási időtartamok:

• Bogota-Cartagena: 23 óra (1090 km)
  • Bogota-Medellin: 9 óra (440 km)
  • Bogota-Cali: 12 óra (511 km)
  • Bogota Santa Marta: 19 óra (952 km)
  • Cartagena-Medellin: 13 óra (661 km)
  • Cartagena-Santa Marta: 4 óra (233 km)
  • Cartagena-Cali: 25 óra (1155 km)
  • Medellin-Cali: 8 óra (432 km)
  • Cartagena-Barranquilla: 2 és fél óra
  • Barranquilla-Santa Marta: 2 óra (98 km)

2024: Péterrel vettük fel a kapcsolatot (yourcolombia.com). Mindenben segített és rajta keresztül vettünk La Chorrera túrát, Medellínben túrákat.
Medellínben Marci segített (colombiabliss.com), ami azért volt szuper, mert magyarul megválaszolta a mindenféle kérdésünket.
Mindent meg tudsz magadnak is szervezni, de mi nem akartunk autót bérelni, mert rendszám korlátozás van a nagyobb városokban. Bogotában minden másnap használhatod azt és a parkolás is bajosnak tűnt. Medellínben a hét adott napján nem használhatod a kocsidat és drága a parkolás. A városokat sem akartuk kihagyni, bár mi a legtöbb időt Salentoban töltöttük és túráztunk.

Cali

Cali a maga kb. 2,7 milliós lakosságával (plusz félmillió a közvetlen környékén) Kolumbia második legnépesebb városa. Cali egyben a Valle de Cauca tartomány fővárosa is. Calit a salsa tánc kolumbiai fővárosának szokták titulálni. Világhíres a Feria de Cali nevű salsa fesztiválja. De az év egészében tombol a táncőrület Cal diszkóiban és megszámlálhatatlan salsa klubjában. A salsa őrület, az éjszakai élet színterei főleg ezek a negyedek: Zona Rosa, Barrio Granada, Juanchito és az Avenida Sexta.

Egész Latin-Amerikában híre van annak, hogy milyen csodaszépek Caliban a lányok. A kontinens és a világ szépségversenyein Kolumbiát gyakran Caliból való lány képviseli. Noná, hogy Caliban az emberek válltig állítják, hogy a világon a legszebb lányok Caliban találhatók. Az utcákon járva a látogatónak fel is tűnik, hogy mennyi a természetes szépségű lány, de azért azt is hozzá kell tenni, hogy Cali a korrekciós műtétek fellegvára is. Kolumbiába nem ritka, hogy karácsonyi ajándékként mell- vagy fenékműtétet ajándékoznak.

Cali bizonyosan nem vetekszik Cartagena, Medellin és Bogota vonzerejével, de azért van számos kellemes parkja és varázslatos koloniális épülete. Műemléképületekből bőven akard, hoszen Cali a dél-amerikai kontinens egyik legrégebbi városa. 1536-ban egy Santioago de Cali nevű ember alapította. Cali számos környékbeli kirándulás kiindulópontja lehet: Andok, Csendes-óóceáni part, kávéültetvények (fincák).

Barranquilla

• Barranquilla Kolumbia északi részén fekszik a karibi parton, Cartagena és Santa Marta nagyvárosok között. Egymilliót meghaladja a lélekszáma.
  • Barranquilla busszal Cartagenából 2 és fél óra, Santa Martaból két óra, Medellinből 14 óra.
  • Barranquillában (bárránkíjjá) túl sok jelentős turistás nevezetesség nincs. Élet a Buenavista I+II nevű térségekben van. Ott találhatók a boltok, az éttermek.

Santa Cruz de Mompox történelmi központja

La Macarena nemzeti park a Cano Cristales folyóval

Las Lajas székesegyház

Egyéb látnivalók

,, A Bucaramanga és Bogotá közti hegyvidékes táj lett a kedvencem Kolumbiában. Az itteni kisvárosokban nem láttunk nyomornegyedeket, és program is akad itt bőven. A hegyi folyókban raftingolni lehet, közkedvelt a paplanernyőzés, rengeteg a barlang, de hegymászásra és túrázásra is sok lehetőség van.

San Gil az aktív pihenők központja. Maga a város nem tobzódik látnivalókban, de nagyon élveztem, hogy nincs tömeg, és hogy milyen ráérősek és kedvesek az emberek. A piac tetszett talán a legjobban, ahol mindenféle ismeretlen gyümölcsöt összevásároltunk. Persze kiderült, hogy a többségük csak gyümölcslébe való, önmagában nem túl finom. (2016)" forrás

A szállásokat Airbnb-n keresztül foglaltuk, jellemzően teraszos, tetőteraszos, függőágyas lakásokat kerestünk. Vannak tuti helyeink, ha valakit érdekel, írjon, és elküldöm neki ezeket.
A szúnyog csak Salentoban volt vészes, azoknak a csípései még két hét után is megvannak, remélem nyárig eltűnnek rólunk. 😃
Salentoban a Lugar kávéfarmot néztük meg, a többiek elbeszélése alapján összehasonlítva a miénk hosszabb túra volt, mint másoknak és több mindent kaptunk. (drágább is volt 45 000 COP/fő)
Cocora völgy 10 000 COP/fő a Jeep-es szállítás oda-vissza (kivéve ha elhagyjátok a jegyet, mert akkor újra kell fizetni... 😃 ). A völgyben 46 000 COP-ot fizetsz 3 részletben fejenként, mert magánterületeken megy át és a helyieknek kell perkálni.
Egyébként Bogota, La Chorrera - El Chifon, Medellín, Guatapé, Salento - ezeket a helyeket tudtuk ennyi idő alatt meglátogatni.
Repülni Bogota és Medellín között repültünk Wingo-val (itthonról vettük meg)
Medellín és Salento között buszoztunk (itthonról vettük meg, 6 órás út, egyszer állt meg ebéd időben, klímás, kényelmetlen)
Salento és Bogota között buszoztunk (kint vettük meg, de online, hogy biztosan legyen helyünk, 7 órás út, egyszer állt meg ebéd időben, klímás, kényelmes)
Drónt lehet használni, viszont érdemes figyelni az állatokra. A kutyák jellemzően nem csípik, így lehet kellemetlen meglepetés a sok kóbor, de legalábbis önsétáltató kutyák miatt. (2024)