sz. a. fotója
Tartalomfeltöltés folyamatban
"Csodás hely, azonban a nyugati oldalon rengeteg az alagút, nincs kerékpársáv, a forgalom nem kicsi. Lámpa elől, hátul, fényvisszaverő öltözet ajánlott. Számomra a keleti oldal sokkal inkább megfelelt a biciklizésre.
---------------------------
"Mi két nap alatt tekertük körbe a tavat. Igaz, hogy sok az alagút, szűkek és zsúfoltak az utcák, mégis nagyobb biztonságban éreztem magam, mint Budapesten a Szentendrei úton. A látvány egy csoda, különösen az északi részen. A jó lámpákat az alagutak miatt én is ajánlom."
--------------------------
" Nagyon kevés az elkülönített bringaút, az utunk 80%-ban közúton ment, nagy forgalomban. DE! Az olaszok rendkívül figyelmesek a bringásokkal, biztonságosan lehet tekerni közöttük. Az észak-nyugati oldalon sok az alagút, de az alagutakban is türelmes mindenki."
---------------------------------
Kèt fajta kerékpáros kerekezik a tò partjàn. A versenykerèkpàros, és a turista. Kozlekedès szempontjàbòl, kerèkpàrùttòl függetlenül mindkettő életveszélyes. A versenykerèkpàros nem megy kerèkpàrùtra, hajtanak mint az őrültek, a turista hellyel-közzel hasznàlja mèg ha ki is van èpitve, mivel gyalogosokat kell kerülgetni.
Mint idônkènti bringàs nem értem hogy bicajosok a nyugati alagutas autóutat egyszerűen mièrt nem hagyjàk ki. Aki teljes kört akar tenni, szàlljon kb. Gargnanonàl hajóra, Limonéig inkàbb hajóval menjen. Itt èlôkènt elèg balesetet làttam ès egyàltalàn nem osztom azt a nèzetet hogy az “olaszok türelmesek a bringàsokkal”. Naponta a szemem elôtt zajlanak le èletveszèlyes helyzetek. Egyèbkènt a tó körül autózok fele nem is olasz hanem külföldi (nèmet) akik sokszor azt se tudjàk merre menjenek, nemhogy a bringàsokat figyeljék. Véleményemmel nèpszerûtlen leszek, de èn itt èlek, nem itt nyaralok. Bringatùràt a Valtenesi ùtvonalon szoktam javasolni a nyugati okdalon, csak azt nem szeretik, mert nem a parton megy a forgalomban.
Először kerékpárral akartam felfedezni a tavat de meglepően drága a bérlés ahhoz képest hogy a napi jegy tömegközlekedésre 10 Euro, három napra 20 Euro, egy hétre 40 Euro. Reggel 7-től este 8-ig mindenhova el lehet vele jutni. (Ata, 2023)
A Garda-tó környékén több kerékpárút található:
Garda-tó kerékpárút: Ez a fő kerékpárút a tó körül fut, és körülbelül 140 kilométeres hosszúságú. Az útvonal széles és jól karbantartott, és több város és település érintésével vezet végig. Így lehetőséged van felfedezni a tó partján fekvő gyönyörű városokat, mint például Riva del Garda, Malcesine vagy Sirmione.
Monte Baldo kerékpárút: Ha szereted a kihívást, akkor érdemes felfedezni a Monte Baldo kerékpárútját. Ez az útvonal a Garda-tó északi partjáról indul, és a Monte Baldo hegyekre vezet. A meredek emelkedők és a fantasztikus panoráma miatt ez az útvonal inkább tapasztaltabb kerékpárosoknak ajánlott.
Valpolicella kerékpárút: Ez az útvonal a Garda-tótól északra található Valpolicella borvidéket érinti. A vidék híres a vörösborairól, és a kerékpározás közben élvezheted a lankás dombokra jellemző festői tájat és a szőlőültetvényeket.
Minciói félsziget kerékpárút: Ha a Garda-tó déli részét szeretnéd felfedezni, akkor érdemes a Minciói félsziget kerékpárútjára menni. Ez a terület a tó egyik leglátványosabb része, és számos festői várost, például Sirmionét és Desenzanót érinti.
Sarca-völgy
Az egész Trentino régióban számtalan kerékpárút halad át, de a „Sarca-völgy” kerékpárút továbbra is a helyiek nagy kedvence, a number one.
A Garda-tavi biciklis fejlesztések egyik része az úgynevezett lebegő bicikliút. A Limone sul Garda településnél induló 2,6 méter széles utat ötven méterrel a tó szintje fölött alakították ki. Leglátványosabb eleme egy 1980 méteres szakasz.
A Garda-tó körüli új, sziklára épülő, 140 km hosszú bicikliút hihetetlen kilátást kínál. A 2021-re elkészült kerékpárút a meredek sziklák oldalán épült, alatta a szakadék. A kerékpárosok úgy érezhetik, mintha a táj fölött "lebegnének". forrás
"A Strada della Forra es az Ss45bis parti ut Tremosine es Limone kozott zarva lesz, amig biztonsagossa nem nyilvanitjak. Amint a foton is jol lathato ma delutan egy szikla omlott le, de szerencsere nem erintette az alatta levo utat, ami itt pont alagutban fut.
Igy mar talan ertheto miert nem egyszeru a Limone-Riva szakasz #bringautjat kiepiteni. Ha a szikla alatt fut, senki nem vallalja a felelosseget azert hogy nem omlik a fejere egy-ket biciklizonek….(2023)
n. m. fotói
a. p. fotója
* az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon
© Utikritika.hu. 2012.
Amerikai Egyesült Államok | Amszterdam | Argentína | Ausztrália | Ausztria | Bahama-szigetek | Balatonszéplak-felső | Bali | Barcelona | Berlin | Ciprus | Dominikai Köztársaság | Dubai | Egyiptom | Franciaország | Görögország | Hajóutak | Horvátország | Hongkong | India | Isztambul | Kanada | Kanári-szigetek | Kuba | Kvarner-öböl | London | Madrid | Malajzia | Maldív-szigetek | Mallorca | Mauritius | Málta | Mexikó | Nagy-Britannia | Németország | New York | Olaszország | Párizs | Portugália | Róma | Seychelle-szigetek | Sharm el-Sheik | Skócia | Spanyolország | Sri Lanka | Szingapúr | Thaiföld | Törökország | Toszkána | Tunézia | Vietnam | Zöld-foki Köztársaság
Még nem érkezett hozzászólás.