ÚTIKRITIKA.HU / Garda-tó

Garda-tó

Egészség| Közlekedés| Étkezés| Vásárlás| Szórakozás| Közbiztonság&Kellemetlenségek| Egyéb praktikus információk| Fotóegyveleg

Egészség

Kevés nyilvános vécé található a tó térségében. A legelterjedtebb és leggazdaságosabb megoldás (azon kívül...), ha egy bárban rendelünk kévét és ott használjuk a rötyit.

A legtöbb étteremben a személyzet éberen figyeli, hogy ne használják a vécét azok, akik nem vendégek.

Közlekedés

Autóval

A Garda-tó térségében nics az a káosz, mint az ország déli részén. A szabàlyokat betartjàk, sok az autovelox (sebessègmérő oszlopos doboz) . (Torri del Benacoban van a legùjabb, ràadàsul nem oszlop, hanem magasan figyel a jelzôlàmpa szintjèrôl. Na ez màr többezer eurónyi büntit kiosztott. Magyarorszàgra is megèrkezik a büntetès, lehet hogy egy èv múlva, de odaèr ès nem èvül el, be kell fizetni.)

Dinamikus a közlekedès, nincs előzékenykedès, udvariaskodàs, haladni mindenki akar, ezèrt dinamikusan sorolunk be. A villogàs itt figyelmeztetèst ès nem beengedèst jelent!
Körforgalomban fordìtva, a bennmaradók szoktak indexelni, nem az azt elhagyók, bàr ez a KRESZ-ben nem ìgy van, de ez itt Itàlia, ahol ìratlan szabàlyok is vannak.

ZTL: Zona a Traffico Limitato. Halandó turistakènt ide semmikèpp ne hajtsunk be. Mintha behajtani tilos lenne, kezeljük ùgy. Az itt lakók engedèllyel, bizonyos idôkorlàtozàssal hasznàlhatjàk. Ha a hotelünk ilyen zónàban van, kèrjünk behajtàsi engedèlyt.

Parkolóból ne csak az uticèlhoz a legközelebbit nèzzük ki, az biztos tele lesz. Legyen “B” ès “C” tervünk is. Vagy türelmünk. Fèlreàllva is sokan szoktak vàrni helyre, szàmoljunk ezzel elôre, hogy kôröznünk kell, ez plusz idô!
A gps menetidejèhez is mindig szàmoljunk hozzà, fôleg fôszezonban.

Mi húsvétkor voltunk kocsival és azzal is jártuk körbe a tavat. Mindenhol tudtunk parkolni, parkolóházban, vagy felszíni parkolóban pár euróért óránként. De Sirmioneba érdemes időben érkezni, mert mikor mi kifelé jöttünk már nem is engedtek be autókat a közelebbi parkolókhoz. Nem bántuk meg, hogy kocsival mentünk, így mobilabbak voltunk és több varost végig tudtunk járni. (2024)

Tömegközlekedès

Van is menetrend meg nincs is. Sirmionei feliratos óriàs matricàs buszok most felènk Lonatoban közlekednek, helyette a Bresciàból jövô busz megy be Sirmionèba majd onnan tovàbb Veronàba. Simàn kèshet 15-30 percet a menetrendhez kèpest a dugók miatt. A jegyet amit àrulnak rà a trafikban, a busz csippantója nem tudja kezelni ezèrt a sofôr szokta ràirni tollal a dàtumot, óràt.
Nem egyèrtelmû melyik busz megy vègig a sirmionei fèllszigeten ès melyik fordul meg a fèlsziget elejèn. Mindenki a sofôrt kèrdezi.

Ata fotója

Ha innen Verona felè megyünk akkor több ponton leszàllhatunk Veronàban. Van megàlló az Arèna közeli corso Porta Nuova-n. Visszafele ugyanezen a corso-n ember legyen a talpàn aki a megàllót megtalàlja az 50 busz tàbla között. Nincs szàm, sôt màs utcanèv van kiìrva. Turistàk egymàst kèrdezgetik, de a bàrokban dolgozó pincèrek is tudni szoktàk. Ha az utolsó busszal mennènk vissza a peschierai kempingbe, akkor ezzel is szàmoljunk!

A vonat egy fokkal jobb, a treno regionale (szemèlyvonat) kapàsból 15-20 percet szokott kèsni. Ez alap, mondjuk ùgy hogy termèszetes. Ha sztràjkolnak a vasutasok, akkor csak pàr dràgàbb vonat jàr mint pl a Frecciarossa. A sztràjkot elôre bekelentik, de azt hogy melyik vonatot indìtjàk ès melyiket nem, ott döntik el a helyszìnen elôtte.
Sirmionei vonatmegàlló nincs! Desenzano-Sirmione a neve, de mèg Desèben is fent talàlható az àllomàs a dombon, nem a vìzpart közelèben, Sirmione innen pedig csak buszzal èrhetô el.

Ata fotója

Peschiera àllomàsa közelebb van hangyànyival a tóhoz. Innen indulnak buszok a keleti partra.

Azon is filozofàlhatnànk hogy a bergamói reptèr mièrt Milano- Bergamo nèven szerepel, hamàr Bergamóban van ès Milano innen azèrt 50 km…(Garda-tó és környéke FB)

a. p. fotója

Látszólag jól szervezett mégis kissé bonyolult a közlekedés a Garda körül. Legnagyobb gondot az okozza, hogy a nyugati része Lombardiában, keleti partja Venetoban míg az északi csücske Trento tartományban van a tónak.
A közvetlen közeledés viszont mindig provincián belül jól szervezett.
A déli parton könnyű akár 9 perc alatt átsuhanni vonattal keletről nyugatra, de a két parton csak a lassú minden bokornál megálló buszközlekedés van.
Mindegyik rengeteget késik de ha épp beállsz egy megállóba éppen jön egy kettővel előtti busz ami épp az időben érkező helyett jön:)
A legdrágább persze a keresztül kasul a tavon járó hajók amelyek pontosak és legszebb kilátás innen nyílik a partra. (Ata, 2023)