ÚTIKRITIKA.HU / Kelet-mediterrán






hirdetes

útikritikák


Kelet-mediterrán

Kelet-mediterrán hajóutak - Beszámolók és vélemények

,, A hajóút

A hajóút elött pár nappal megkapjuk a vouchert egy email mellékletekén, amit egy kb. 10 oldalas anyag. Ezt nyomtassunk ki úgy, hogy minden külön lapon legyen, tehát nem kétoldalasan. Ez az egész hajóútra vonatkozóan hasznos információkat tartalmaz. Fontos része a személyre szóló adatlap, amivel a hajóra való beszálláskor igazoljuk magunkat, amolyan belépőjegyként funkcionál. A másik fontos része a csomagok megjelölésére szolgáló "slejfni". Ezt az oldalt annyiszor nyomtassuk ki, ahány csomagunk lesz, vágjuk ki a jelölt csíkot, érdemes belehúzni egy műanyag tartóba "bugyiba" és ragasszuk vagy tűzzük rá a csomag fülére a jelzett módon. A csomagokat a beszálláskor le kell adni és azokat a kabinunk elé fogják vinni.

Alapvető gyógyszereket vigyünk magunkkal, mert a hajón ugyan van orvos, de a meglehetősen szűkös rendelési ideje alatt igen borsos áron áll csak a rendelkezésünkre.

2016-ban egy Genovából induló körúton vettünk reszt. Akkor autóbusszal utaztunk Budapestről Genovába. A busz az esti órákban indult és délelőtt érkeztünk meg hullafáradtan miután az éjszakát a buszon ülve töltöttük, fejünk csuklott,nyaklott jobbra balra.

2017-ben inkább a saját autós megoldást választottuk Velencéig. Előző nap reggel kényelmesen indultunk és délután már Velencében is voltunk Így nekünk ez az odautazás sokkal jobbnak bizonyult, még ha drágább is volt.

A parkolót is az irodán keresztül foglaltuk es könnyen megtaláltuk a táblák és a leírás alapján. Leparkoláskor csak jegyet kaptunk, és csak a végén kellett fizetni a kijáratnál lévő automatánál kp vel vagy kártyával. Nekünk így a plusz egy nappal együtt 117€ volt.

A hajón az érkezéskor mindenki kap egy mágneskártyát, ami a hajóúton való tartózkodás teljes ideje alatt nagyon fontos szerepet tölt be, ezzel nyílik a kabin ajtó, ezzel kell azonosítani magunkat a hajóról való ki és beszálláskor és ezzel igazolod magad a bárokban es éttermekben, hogy milyen italcsomagra fizettél be. Ezen található az ültetett étkezésekor az asztalod száma az adott étteremben, és a vészgyakorlat alkalmával milyen jelű helyre kell menned a szekrényben található narancssárga színű mentő mellénnyel. A gyakorlatot mindig a felszállás napján tartják az új beszállóknak és az kötelező.

A teljes utazás alatt volt magyar csoportvezetőnk, aki mindig tájékoztatott a következő fontos eseményekről, mikor hol találkozunk és mi lesz a program. Az idegenvezetések során audioguide-ot kaptunk, amin keresztül egy adott körzeten belül maradva hallgathattuk a tájékoztatásokat.

Az Olyimpia es Athén város vezetés alatt Görögországban élő Ildikó idegenvezetőnk adott nagyon alapos és részletes ismertetőt a nevezetességekről és azok történelmi háttereiről. Korfun Gabriella volt profi kalauzunk.

Az egyes állomásokon, a hajóról való kiszálláskor mindig vigyük magunkkal az útlevelet vagy személyi igazolványt, készpénzt, bankkártyát és telefont. Ezek alapvetően nélkülözhetetlenek lehetnek, ha valamilyen oknál fogva véletlenül lemarad az ember a hajó indulásakor. A hajó egy mély, hosszú és markáns hajókürttel jelzi mindig az indulást, úgy hogy ha ezt halljuk és nem a hajón tartózkodunk, akkor jó eséllyel lemaradtunk.

A kabint mindennap takarítják beágyaznak és cserélik a törölközőket.

Minden délután eljuttatnak a kabinokba egy "újságot" amin a következő napi információk szerepelnek. Mi német nyelvűt kaptunk, de kérésre tudnak más nyelvűt is adni, persze magyar nincs.
Az utolsó este beadnak a kabinba egy végső elszámolási számlát, amin szerepelnek a befizetéseink és a költéseink (italcsomagok árai, a 10€/fő/nap kötelező borravalók és az esetleges vásárlásaink). Ezzel érdemes lemenni a recepcióra még az este, hogy rendezzük a számlát és hogy elkerüljük a reggeli sorban állást.

Korfu
Korfura 12 kőrül érkeztünk meg, így a reggeli után volt még egy kis időnk napozni a 13. szinten.
Befizettünk egy szervezett Korfu-túrát, ahol Gabriella személyében remek idegenvezetőnk volt. Először a Sisi palotát tekintettük meg, mindenképpen ajánlom már csak azért is mert magyar vonatkozása miatt is érdekes.
Külön "élmény" a buszos fel-, sőt a leutazás a bűvész sofőrök vezetésével a szerpentineken a hajtűkanyarokban.
Korfu városának megtekintésére már csak kevesebb időnk maradt egy kb. egy órás szabad időt kivéve végig buszoztuk a várost, de tudjuk jól, hogy ezek a hajós utazások nem is szólnak sokkal többről.

Athén
Reggel 8-kor érkezett meg a hajónk Athén kikötőjébe Pireuszba ahonnan autóbusszal vittek minket be Athénbe. Egy rövid városnézést követően kiszálltunk az Akropolisz lábánál. Innen gyalog sétáltunk fel az Akropolisz és mellék épületeinek óriási oszlop csarnokai közé.
A bejárat előtt jobbra érdemes a wc-t használni, a bejárat után jobbra pedig automatából lehet hideg vizet vásárolni 0,5€ fél liter.
A feljutás meglehetősen körülményes volt egyrészt a nagy tömeg miatt, másrészt pedig a járó felület csúszóssága miatt. A márvány lépcsők és az egyenletlen márvány járó felületek is csúszósak, érdemes a lebetonozott járda felületeket keresni.
Miután le sétáltunk az Akropoliszról, idegenvezetőnk az Agoranal hagyott minket magunkra. Egy közeli kis vendéglőben jót ettünk és finom görög sört ittunk, ami Alfa névre hallgatott. Egy másfél órás pihenő után a csoporttal végig sétáltunk Athén Váci utcáján, megnéztük a parlament és az ismeretlen katona sírjánál az őrségváltást ami inkább egy bohózatra emlékeztetett de hát ez egy tradíció itt Görögben.

Kotor - egy gyöngyszem
Valéria, az idegenvezetők jó előre felhívta a figyelmünket, hogy a kora reggeli Kotori megérkezés nagyon látványos lesz, ezért már hajnali 5-kor felkeltünk. Valóban lenyűgöző volt ahogy a óriási hajónk benavigált az öböl szűk bejáratán, bár a nap még nem kelt fel így kicsit fakó színek uralták a tájat.
Rendkívüli látvány volt ahogy a hajónk a parti kis települések házai fölé magasodva méltóságteljesen siklott végig az öblön és a legvégén ahogy beparkolt Kotor kikötőjébe, nem tudtam pontosan eldönteni, hogy a móló tarja a hajót vagy fordítva.
A Kotori kirándulásra nem fizettünk be, de nem is bántuk meg.
A kikötő kijáratánál ott vártak a taxik és utazást kínálók sokasága, mi végül egy magán ajánlatba botlottuk. A 25€/fős ajánlatban az szerepelt, hogy felvisznek minket autóval az egyik közeli hegyre, ahonnan fantasztikus kilátás tárul majd elénk, és valóban így is volt. A hegyoldalból visszapillantottunk az öbölre, ahol a gigantikus hajónk horgonyzott az 1000 méteres hegyek között megbúvó öbölben. Nem mindennapi látvány!
Ezt követően elvittek minket az öböl szélén húzódó kis úton úgy 15 km-t visszafelé, és az öböl bejáratánál lévő két kis sziget közelében tettek ki minket egy nagyon aranyos kis falucskában. Már itt is kezdtünk szédelegni az élménytől, amikor a sofőrünk mondta, hogy 5€/fő-ért kivisz minket egy kishajó az egyik szigetre. Persze hogy kaptunk az alkalmon, 5 perc múlva ott termett egy kis motoros hajó és kirepített minket néhány más turistával együtt arra a szigetre, amelyiken egy régi templom áll, semmi más. A mini sziget valami elképesztően aranyos, minden régi kövekkel épült és a rajta lévő kis templomról nehéz szavakkal elmondani, hogy milyen szép. Az ember itt valóban a középkorba csöppen egy fél órára, és ahogy 1€ belépődíj mellett beléphettünk a tündéri templomba, csak ámultunk, hogy mennyi régi kép, dísztárgy, hajó modellek és hajós kellékek sokasága van kiállítva. Kilépve a templomból és körbejárva azt - más nincs is a szigeten - azt se tudtuk, hogy melyik irányba fényképezzünk, ahogy az öböl közepén egy falatnyi szigeten, csak szédelegtünk a látványtól.
A kis hajó vissza is jött értük a szigetecskére úgy 20 perc múlva és visszavitt oda, ahol a sofőrünk várakozott. A sofőr még azt is megvárta míg megittunk egy gyors italt egy közvetlen vízparti kis étteremben.
Ezután visszavitt minket a hajóhoz, és még bőven volt időnk bemenni az óvárosba, ahol a bájos városka szűk kis utcácskáján sétálgatva töltöttük el az indulásig megmaradt időnket. Még egy kis vásárlás és egy könnyű kocsmázás is belefért az időnkbe.
A hajón, az utolsó vacsoránk után a bárokban további kísérleteket tettünk italcsomagjaink "optimalizálására".

"  (D. Ákos, 2018)


Kommentek

Még nem érkezett hozzászólás.


Új hozzászólás beküldése

Név:
E-mail cím:*
Hozzászólás:


* az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon