Sri Lanka – Ahungalla – Riu Sri Lanka
Lényeg
A Riu Sri Lanka egy óriási méretű resort, amely inkább egy önálló település benyomását kelti, mintsem egy egyszerű szállodáét. Elsőre lenyűgöző a tágas, modern kialakítás, de a monumentalitás egy idő után inkább ridegnek hat, mintsem barátságosnak. Az ember könnyen érzi magát egy turisztikai gyárban, ahol a tömeg kiszolgálása az elsődleges szempont. A hotel kétségkívül látványos és a szolgáltatások széles választékát kínálja, de mindezt a személyesség és az intimitás rovására. Aki inkább nyugalomra vágyik, annak túl sok lehet a zaj és a folyamatos nyüzsgés. Egy olyan élmény, amely egyszerre lenyűgöző és fárasztó.
Hol
Ahungalla egy csendesebb tengerparti település, de a hotel mérete miatt a környék alig érzékelhető a vendég számára. Gyakorlatilag mindent a resorton belül talál az ember, így kevesen mozdulnak ki a falakon túlra. Ez kényelmesnek tűnhet, de elzárja a valódi Srí Lanka-i élményektől. Aki szeretne helyi éttermekbe, kisboltokba vagy akár egy piacra beülni, annak hosszabb utat kell megtennie. A szálloda zártsága erős kontrasztban áll a környező falvak egyszerű életével. Így a vendég inkább egy buborékban érzi magát, mintsem egy egzotikus ország közepén.
A strand
A hotel előtti partszakasz látványos, széles és hosszú, de az óceán hullámai gyakran túl erősek a kényelmes fürdőzéshez. Az őrzés és a figyelmeztetések folyamatosak, ami érthető, de ez rontja a felhőtlen tengerparti élményt. A napágyak és a strandszolgáltatások jól szervezettek, de a tömeg itt is érezhető. Nehéz úgy megélni az idillt, ha mindenütt más vendégek zaját hallja az ember. A naplemente viszont valóban festői, és talán ez az a pillanat, amikor a hely varázsa tényleg átüt a zajos háttéren. Ez a strand inkább látványban erős, mintsem nyugodt pihenésben.
Milyen?
A hotel vendégköre vegyes, családok, párok és baráti társaságok egyaránt megtalálhatók. Emiatt azonban sokszor zsúfolt, és az intimitás ritkán jön létre. A medencék környékén szinte mindig zaj van, animáció, hangos zene, gyermekzsivaj – akinek erre van szüksége, az jól érzi magát, de a csendet keresők csalódhatnak. Az általános hangulat inkább egy nyaralóközpontéhoz hasonlít, mintsem egy elegáns tengerparti hoteléhez. A személyzet kedves, de a tömeges működés miatt nehéz valódi figyelmet kapni. Inkább szervezett élményről van szó, mintsem személyre szabott vendéglátásról.
A szobák
A szobák tágasak, modern bútorokkal és jó felszereltséggel, de a nagy volumen miatt sok esetben inkább standard, steril érzést keltenek. Egyes vendégek panaszkodnak a hangszigetelés hiányára: a folyosó vagy a szomszéd szoba zaja könnyen beszűrődik. A tisztaság általában rendben van, de nem mindig hibátlan – előfordulnak kisebb hiányosságok a részletekben. A tengerre néző szobák valóban impozánsak, de a kertre néző változatok kevésbé adják a várt élményt. A klíma és a felszereltség jól működik, de a miliő inkább praktikus, mint barátságos. Ez inkább egy szállodai szoba, mint otthonos pihenőhely.
Szolgáltatások
A szolgáltatások kínálata széles: több étterem, bárok, medencék, animációk és programok állnak rendelkezésre. Azonban a mennyiség sokszor a minőség rovására megy. Az animációs csapat lelkes, de túl hangos és túl gyakori, így zavaró lehet azoknak, akik pihenni szeretnének. A wellness és a sportlehetőségek vonzóak, de a hatalmas tömeg miatt nem mindig könnyű hozzáférni. Gyerekes családoknak előnyös lehet a sok szórakoztatási lehetőség, ám a nyugalmat keresőknek inkább nyomasztó. A hotel mindenre kínál valamit, de kevesebbet ad abból a bizonyos „különlegesből”, amitől egy hely igazán emlékezetes lenne.
Ellátás
Az ételválaszték bőséges és változatos, de a tömegkiszolgálás miatt sokszor inkább menzaszerű az élmény. Az ízek nem minden esetben tükrözik a helyi gasztronómia valódi arcát, inkább nemzetközi kompromisszumokat kínálnak. Az éttermekben nehéz nyugodt környezetben étkezni, mert az állandó zsúfoltság itt is jelen van. Aki szeret felfedezni helyi ízeket, annak kevés élményt ad a választék. Az italok korlátlanul elérhetők, de minőségük vegyes: sok a tömegtermék. Bár az ellátás bőséges, az étkezések után inkább a tömeg emléke marad meg, nem a kulináris élmény.
2025. 8.15.
* az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon
© Utikritika.hu. 2012.
Amerikai Egyesült Államok | Amszterdam | Argentína | Ausztrália | Ausztria | Bahama-szigetek | Balatonszéplak-felső | Bali | Barcelona | Berlin | Ciprus | Dominikai Köztársaság | Dubai | Egyiptom | Franciaország | Görögország | Hajóutak | Horvátország | Hongkong | India | Isztambul | Kanada | Kanári-szigetek | Kuba | Kvarner-öböl | London | Madrid | Malajzia | Maldív-szigetek | Mallorca | Mauritius | Málta | Mexikó | Nagy-Britannia | Németország | New York | Olaszország | Párizs | Portugália | Róma | Seychelle-szigetek | Sharm el-Sheik | Skócia | Spanyolország | Sri Lanka | Szingapúr | Thaiföld | Törökország | Toszkána | Tunézia | Vietnam | Zöld-foki Köztársaság
Még nem érkezett hozzászólás.