.
Tájkép - Mázsár Fanni fotója
Repülővel
2024: KEDVEZMÉNYES REPÜLŐJEGY. BUDAPEST - PODGORICA útvonalon az AIR MONTENEGRO járataival budvai transzferrel!
- Ár 06.22-29. és 06.29 - 07.06. Között 1 hét:
60.000 Forint / fő
- Ár minden további dátumra 1 hetes utazással 07.06. és 08.31. közötti indulással:
80.000 forint/ fő
Az ár tartalmazza a két írányú repülőjegyet és kétíranyú budvai belvárosáig a transzfer árát, valamint 23 kg feladható poggyászt, 8 kg felvihető poggyászt és kis táskát.
Fedlézeti ellátás: víz és csoki.
Az árak visszavonásig és a szabad helyek függvényében érvényes!
Menetrend:
Budapest - Podgorica indulás: 09.05 órakor
Podgorica - Budapest indulás: 07.00 órakor
Bővebb információ itt:
http://www.robinsontours.bg/.../montenegro...
Érdeklődni lehet a Robinson Toursnál.
Tel: 0670 387 5352
Email: info@robinsontours.bg
Podgorcába repül a Wizzair eléggé nyomott áron. Onnan bérelt autóval lehet tovább menni a tengerpartra.Vagy autóval Magyarországról legalább 8 óra alatt lehet odaérni.
Az út hosszú de hát messze van, amúgy nem vészes. Magyar autópálya, Szerb fővárosig A1 autópálya, majd onnan továbbra is autópálya A2 még sokáig, utána már nem. Szerbiában az autópályát elhagyva kezdődnek a szerpentinek, majd határt lépve folytatódnak, Montenegróban is van azért egy kb. 40 km sztráda.Aki nem bírja a szerpentint annak kicsit nyűgösebb lehet, figyelni kell és fogynak azért a km-ek.A parton menet Budva, Kotor , Bar lehetnek dugók , 30-40 km úgy 1 óra út. (2024)
,, A podgoricai reptér 10-12 kilométerre van a fővárostól, Podgoricától, ami nem lenne nagy akadály, de …
A reptér nem közelíthető meg tömegközlekedéssel, nincs reptérbusz, de mivel a közlekedés olyan “igazi balkánosan” működik, csak nyugalom, minden meg lesz oldva! 🙂
(Ez általános szabály a Balkán-félszigetre: csak nyugi, végül minden rendben lesz. )Lehetőség 1: Amikor leszállt a gépünk és kijövünk a terminálból, valószínűleg igen sok taxis fog lerohanni minket. Kínálnak mindenféle árat, az ár attól függ, mennyi pénzt néznek ki belőlünk. Nagyon fontos, hogy az árat MINDIG egyeztessük indulás előtt, ne érjen meglepetés.
Lehetőség 2: Csinálhatjuk azt is, hogy eleve olyan szállást foglalunk, ahol van transzfer. Ez egy Podgorica reptér – Kotor távon körülbelül 70 euró lesz irányonként.
Lehetőség 3: betaxizunk Podgoricába és onnan megyünk tovább a montenegrói “Volánbusszal” (2017)" forrás
Budapest és Podgorica között (ami egyébként egy nagyon kicsi reptér) a Wizzair közlekedik. Észrevettük, hogy a Wizz applikáció visszafelé nem engedte letölteni a mobil beszállókártyát. Sok helyen írták, hogy ezen a reptéren nem mindig fogadják el mobilon a vonalkódot. Mi nem kockáztattunk és elintéztük, hogy ki legyen nyomtatva visszafelé a beszállókártyánk. Bár ha jól láttuk, voltak akiknek elfogadták mobilon is (beszállásnál valamelyik sorban elfogadták, valamelyikben nem), én inkább azt ajánlom, hogy menjünk biztosra hiszen a fapados társaságok sok-sok pénzzel lehúzhatnak, ha elfelejtjük a check-in-t, vagy nincs nálunk a beszállókártya a megfelelő formátumban. (2019)" forrás
Kinti repülőtér
A reptér épülete egész egyszerűen kicsi, nincs felkészülve egy turizmusból élő ország ekkora forgalomra. A becsekkolásra igyekezve konkrétan nem fértünk be az épületbe, a sor kívül kígyózott. A becsekkolást nem lehetett online elvégezni (nekünk legalábbis nem engedte). Egy jó félórás sorban állás után megkaptuk a beszállókártyát, majd beálltunk abba a legalább 50 méteres kanyargó sorba, ahol ezt ellenőrzik, összvissz két ablaknál (amiből van, hogy az egyik nem működik), legalább másfél órás sorban állás volt. Ráadásul azokat az utasokat összegyűjtik, akiknek a gépe lassacskán indul, vagyis nem kell kiállniuk a sort, hanem automatikusan előre viszik őket - ezt legközelebb már tudni fogjuk. A "másfél ablakos" jegyellenőrzést követően jött a két ablaknál működő útlevél ellenőrzés, majd a biztonsági ellenőrzés szintén két szalaggal (szalag nélkül, a tálcáidat, benne a cuccaiddal neked kell betolni a gépbe). Ha ezen is túl vagy, átjutsz végre a váróba, ahol az aprócska duty free-ben vásárolhatsz. (2022)
A WizzAir ma már alacsony áron kínál retúrjegyet Podgoricába. Nekem 22 ezer Ft-ért sikerült kifognom a jegyet és le is csaptam rá. A kicsivel több, mint egy órás út végén egy meglepően pici reptérre szálltunk le.
Buszjárat nincs a reptérről, taxi vagy bérelt autó közül választhatunk. Mi az utóbbi mellett döntöttünk, kicsit félve, mert jártunk már rosszul bérlés során. A MontenegroCar-tól foglaltunk a Bookingon keresztül autót, aminek az ára két napra 14 ezer Ft volt (mi kötöttünk hozzá egy 10 ezer Ft értékű biztosítást is). A bérléshez hitelkártyára van szükség – mondja mindenki. Nekem az nem volt, így sima bankkártyával fizettem a letétet. Mivel egy viszonylag új autót béreltünk, 900 euró letéti díjat kellett fizetnünk. Ez soknak minősül, átlagban 200-300 eurót fognak le. Nekünk semmilyen plusz költségbe nem került az, hogy nem hitelkártyával béreltünk autót. Viszont megismerkedtünk egy párral, akik akkor foglaltak egy másik társaságnál autót hasonlóan hitelkártya nélkül, nekik + 46 ezer Ft-ot számoltak emiatt fel (BudgetCar). Szívből ajánlom a MontenegroCar –t, nagyon kedvesek, becsületesek voltak és nem másodsorban az autó is hibátlan volt. Legközelebb is tőlük bérlünk majd.
Amikor kihajtunk a parkolóból, 2 euró parkolási díjat kell fizetnünk. (2023)
Autóval
Odafele út Bosznia-Hercegovinán keresztül történt, aki szereti a "kalandos utat" csak az válassza. (2023)
2023-as Útinform a Montenegróba utazóknak:
Szerbia:
A Szerb autópályákon már új sebességmérő
kamerák vannak üzemben. Nincs már a régi átlagsebességezés kaputól - kapuig
Az autópályák több szakaszra vannak osztva.
Pl. Subotica - Žednik - Topolya - Vrbas - Zmajevo - Novi Sad - Kovilj - Beška - Inđija - Beograd
Vannak új mobilkamerák is azok egyszerre oda - vissza sávokban is 5 különböző autót tudnak bemérni.
A büntetés szabály szerint 131 km/h-tól van ez 3.000 RSD-tól indul 120.000 RSD-ig
a birság terminálon fizethető a helyszínen.
Aki már 170 felett megy (nem szerb állampolgár ) azt gyorsított birósági eljárás alá kell vonni.
A megszállott rendetlenkedőknek birságok nagysága útközben:
Horvátország:
A szokásos kamerák a szokott helyeken.
Horvátországban: Ittas vezetés 90-2600 €
tiltott parkolás 60 €-tól + autoelszállitás
Sebességtúllépés 130 €-tól
Piros lámpán 40-2600 €
Biztonsági öv nem használata: 130 €
Mobil használat vezetés közben 130 €
Bosna i Hercegovina:
Kamerák kis oszlopokon az utak mentén + rejtözködő rendőrök.
Ittas vezetés 200 €-tól
Sebességtúllépés 20 €- 500€-ig
tiltott parkolás 20-100 €+ autoelszállitás
Mobil használat vezetés közben 100 €-
autofelszerelés hiánya: 40 €-
Crna Gora:
Ittas vezetés 200 - 2000 €
Sebességtúllépés 50 - 2000 €
Piros lámpán áthaladva 80 - 350 €
Biztonsági öv nem használata 40 - 100 €
tiltott parkolás 60-150 €+ autóelszállitás
Mobil használat vezetés közben 60-150 €
2023: ápr. 30
BiH: Foča-Goražde közt még mindig takaritják a hegyomlás nyomait.
Más:
Horvátország felől érkezőknek:
Legyetek szívesek Čibača vége és Kupari kezdete táblák közt a lehetőségekhez képest 90km/h val közlekedni, ugyanis itt lakott területen kívül annyi a megengedett a kirakott trafi 102+-tól mér, és csak az idegenek mennek valamiért 40-50 közt, ezzel is dagasztva a sort. (p. i. , 2023)
,, 2021. április 24:
A Miloš fejedelem autópálya folytatása közvetlenül összeköttetést jelent majd Magyarországról Montenegróval.
A montenegrói határig vezető autópálya első szakaszát már használják az utazók. A Belgrád és Čačak közötti 120 kilométeres útszakasz a Miloš fejedelem autópálya része, amelyet a tervek szerint jövőre már nagyobb ütemben tudnak folytatni. Jelenleg ugyanis Preljina és Požega között folynak a munkálatok: szakmai körökben ez a szakasz számít a legnehezebben kivitelezhetőnek. A 30 kilométeres útszakaszon ugyanis 30 hidat, 10 felüljárót és három alagutat kell építeni, a további összeköttetésekre pedig még 5 hidat kell biztosítani. Požegától már sokkal egyszerűbb feladat lesz eljutni Zlatiborig: ezt a 30 kilométeres szakaszt jövőre tervezik kivitelezni. A Boljareig fennmaradt csaknem 110 kilométeres útszakasz kiépítéséről már évek óta beszélnek, ám eddig még nem írtak alá szerződést a Miloš fejedelem autópálya utolsó részének kiépítésére. A Szerbiai Utak Közvállalatban megerősítették, hogy folyamatban van a montenegrói határig húzódó szakasz terveinek kidolgozása. Előreláthatólag egy igen összetett építési folyamattal kell számolni, az előzetes tervek alapján ugyanis a 107 kilométeres autópálya-szakaszon 97 hidat kell építeni." forrás
,, Az autós eljutás számításánál egy közepesen fogyasztó benzines autóval számolok (bár itt nagyon sok tényező miatt óriási a szórás, kénytelen vagyok egyszerűsíteni): Hipotetikus hősünk elméleti autója autópályán 8 litert fogyaszt 100-on, sima főúton 7 litert, hegyvidéken (pl.:Montenegró) 9 litert. Autónál úgy fogok számolni, hogy a 6:00-ás kelés után 6:30-kor már el is tud indulni emberünk. Autós barátunk 4 óránként áll meg 15 percre pihenni, ezen felül, ahol kell, számolok a határátkelés idejével is.Az autónak a benzin-fogyasztáson kívül csak az útdíjakat számítom. Nem számolok amortizációt, feltételezem, hogy nem büntetik meg, és nem kell váratlanul, külföldön szervizbe vinni az autót.
Minden eljutásnál megnézzük, hogy mennyi hasznos idővel többet tudunk eltölteni a városban a leglassabb verzióhoz képest (hasznos idő: Amit ébren, aktívan töltünk. Ha egy repülővel éppen este 10-re esünk be a szállásunkra, a vonattal meg másnap reggel 7:00-re érkezünk, akkor hiába érkezünk 9 órával korábban, hasznos időben csak 1 óra a különbség). Természetesen vizsgálom a költségeket, és a kényelmi faktort is, bár ez utóbbi nehezebben mérhető, mint az idő, vagy a pénz. Mivel egy hétre megyünk, így nagyobb csomagra is szükség lesz, ezért a repülőnél 1 feladott poggyásszal számolok (a többi közlekedési módnál ez nem jelent plusz költséget. Az autótól eltérő közlekedési módoknál számolom a tömegközlekedés árát arra az útra, amíg emberünk eljut a busz/vasútállomásra vagy a repülőtérre, illetve értelemszerűen számolunk a bejutás költségeivel is. (2017)" forrás
Autóval
"Nehéz kérdés hogy merre menjünk. A rövidebb Bosznián, vagy Szerbián át vezető úton, vagy Horvátország felől. A különböző fórumok megosztottak, inkább a rövidebbet javasolják a megérzésem szerint a plusz üzemanyag, a drága horvát autópálya miatt. A horvátot az autópálya adta gyorsabb haladási lehetőség, a kiépített infrastruktúra, a kevesebb rendőr miatt szokták. A mi tapasztalunk az alábbi volt;
A mi útvonalunk Budapest-Trogír-Dubrovnik-Budva (MNE) volt. Az út rettentő hosszú erre ez tény, nem szépítem. Pénteken utaztunk augusztus végén 7:40-kor indultunk némi késéssel, az M7-esen jó forgalom volt, de a határon valamiért igen hosszú sor fogadott, nagyon lassan ellenőriztek, kissé szőrőzösnek tűntek a határőrök. 45 perc ment rá, majd a határ után sok megállóval végül négy óra körül érkeztünk meg Trogíri szállásunkra (Serget Donji). Tehát a határ nélkül is 7,5 óra. Kevesebb megállóval ez természetesen lehet rövidebb.
Másnap fél kilenc körül indultunk tovább Dubrovnikba (táv 250 km), még kb. 120 km-t megyünk autópályán aztán pocsék úton levezetnek a tengerparti Polcje felé útra, ahol pedig kacskaringózunk a bosnyák határokon át Dubrovnikig, délre értünk oda. Személyivel át lehet menni Boszniába is, a határon ebben az irányban nem volt semmi forgalom, a szemközti oldalon legalább 3-3,5 km-es sor volt (szombati napon vagyunk). Nem értettem amúgy miért ért itt véget a pálya, másik irányban mintha még jöttek volna autók.
Innen Budva még 120 km, amit két órára becsült a Google. Csakhogy a határ előtt mindkét sávon fel van szedve az aszfalt kb. 6 km-en, így 20-al se lehet menni. A horvát montenegrói határon senki sem volt, viszont szembe megint csak nagyon hosszú legalább 3 km-es a sor, rengeteg olasz rendszámú autót kipakoltattak (szerintem montenegróiak vezették azokat is amúgy).
A Kotori öbölben van egy komp, 4,5 euró per kocsi, ami elég sűrűn jár és eléggé lerövidíti az utat. Ezután Tivat felől közelítettük meg Budvát. Kotornál amúgy van egy alagút Budva felé, ezt párszor használtuk. Montenegróban nem lehet 60 km/h-nál gyorsabban menni gyakorlatilag a frekventáltabb helyeken. Ezt az utat a két órás célidő helyett 3 óra alatt tettük meg. Budva előtt nagyon hosszú volt a sor mindenki ment be a városba bulizni.
Ez az út Budapest-Budva tehát sok pihenővel 15 óra határokkal együtt lefelé. Viszont én mindenképpen meg akartam nézni Dubrovnikot szóval az is egy érv volt emellett az útvonal mellett. Az autópályadíj Horvátországban, amit kifizettünk egy útra az 260 kuna.
Visszafelé a két határon látott borzalmas hosszú sorok miatt Bosznián át jöttünk (akkor a Durmitorból mentünk Sibenikbe). A montenegrói-bosnyák és a bosnyák-horvát határokon nem fogadott érdemi kocsisor minket (szintén szombati nap) és simán átengedtek, de a zöldkártyát nézték. Összességében jobban lehetett haladni Boszniában, bár tudtommal ezen délebbi részen nincs nagy népsűrűség az északihoz képest. Boszniában a GPS nem volt a helyzet magaslatán, nem tévedtünk el de ezt a rutinom számlájára írom csak :) Gondolom az északi rész rosszabb, vagy legalábbis a fórumokon ezt olvastam.
Ez az út tehát: Zabljak - Niksic - Terbinje (BIH) - Vrgorac (HRV) - Sibenik 436 km (szombat), és két határral sok pihenővel együtt kb 7-7,5 óra volt. Sibenik - Budapest (házig) pedig 8 óra, bár itt volt egy baleset Zágráb előtt és az M7-es szörnyű volt (vasárnap), ráadásul végig zuhogó esőben kellett vezetni az iszonyat feltorlódott forgalomban. Ez tehát lehetett volna 6 is.
Azt hogy merre nem tudom eldönteni míg a másik irányba nem mentem el egyszer, de ez így hosszú volt az tény, engem mondjuk Dubrovnik, visszafelé pedig a Krka nemzeti park kárpótolt, de a másik irányban meg van a Neretva völgye, Mostar stb.
A viamichelin Szerbián át ajánlja 800 km és 11 óra. Ehhez jönnek még a határok és pihenők, azt saccolom ez 13 óra ha minden simán megy. Sarajevon át pedig 833 km és 12,5 óra + határok és pihenők. Ez is lehet 14,5-15 végül. Egy ismerősöm ez utóbbit megtette - neki 16 óra volt. (2012)" forrás
Busszal/vonattal
,, Busszal odafele nehéz dolgunk van, ugyanis a heti egyszer közlekedő „Montenegró-expressz”, mellyel közvetlenül elérhető Montenegró Budapestről, pénteken 15:15-kor elindul, így munka után ezt nem érhetjük el. Viszont 19:00-kor indul a Dalmát-expressz Splitbe. Ezzel másnap reggel 8:00-ra le is érhetünk, ami épp ideális, hiszen a napi egyszer közlekedő Split-Podgorica járat 9:45-kor indul, ez 16:42-kor ér Podgoricába. Podgoricában akár körül is lehet 1-2 óra alatt nézni, ha van kedve valakinek, a fontosabb tudnivalókról ide kattintva olvashattok. Innen már rengeteg buszjárat van Bar-ba, számoljunk a 18:00-ás busszal, ezzel 19:10-re érünk úticélunkhoz. A buszállomás a város szélén, szinte a vasútállomásnál van, innen kb. fél óra alatt lehet bejutni a központba. Jó közelítéssel este 8:00-ra beérünk, ez után legfeljebb egy vacsorára marad idő, így vasárnap reggel kezdhetjük meg a fürdőzést.
Visszafele nem olyan viszontagságos az út, mint odafele, mert a szombat este visszainduló Montenegró-expressz épp jó nekünk. Igaz, ez sem Barból, hanem Budvából indul, ám a két város között szinte félóránként van busz. A Budva-Budapest járat 19:15-kor indul Budvából. Érdemes azért a kanyargós tengerparti úton dugóval és késéssel is számolni, így Bar-ból 16:18-as busszal kell elindulni, ez 17:44-re van Budvában, ott van 1,5 óránk átszállni. Így Bar-ból szombaton 4-kor kell kb. elindulni. Ezzel a járattal vasárnap 12:45-re érhetünk Budapestre. (2017)" forrás
"Hazafelé Belgrádon keresztül utaztunk busszal, majd vonattal. A Budváról este 6 órakor induló buszon képtelenség volt aludni. Egyrészt a sofőr balkáni slágerekkel szórakoztatta a szerb utazóközönséget maximum hangerőn, amit ők azzal honoráltak, hogy maguk is rázendítettek az éneklésre. Másrészt az út szinte végig hegyi szerpentinen haladt, így egy idő után ránk tört az émelygés. Végül hajnali ötre értünk Belgrádba, ahol kényelmesen elértük a 6.45-kor induló, Budapest felé tartó Avala EC-t.
Nem panaszkodhatunk, hiszen tíznapos montenegrói nyaralásunk során sok mindent láttunk, főleg a tengerpartból. Montenegró egyik legdélebbi üdülőközpontja, a többnyire albánok lakta Ulcinj kimaradt, valamint az északi partszakaszon Herceg Novi is, ám minket jobban izgatnak az ország belső területei, a híres Tara-kanyon és a Durmitor Nemzeti Park. Az biztos, hogy amilyen kicsi ez az ország, éppoly gyönyörű, és éppoly sok látnivalóval és természeti szépséggel dicsekedhet. Itt az idő tehát, hogy ne mindig csak az unalomig ismert tengerpartokat keressük fel, mert ezek sokszor elbújhatnak az olyan gyöngyszemek mögött, mint Montenegró. (2014)" forrás
Szállás
Fontos tudni, hogy a szállások többsége domboldali, s ezért kalkulálni kell a meredek utcákon felfelé baktatás erőfeszítéseire.
Montenegroban a hotelek és apartmaházak szállásadói nagyon nem szeretik a Booking.com-ot mert nagyon draga nekik…Gyakran jobb árat kapunk, ha direktben fordulunk a szálláshoz. Használ fordító app-ot, ha nem tudsz angolul.
Montenegróban a szállásárak nincsenek elszállva, persze eltekintve a nagyon luxus hotelektől. Budva nyaralóhelyen a hotelválaszték nem nagy, viszont sok, családi tulajdonú apartmant kínálnak. Luxushoteleket csupán a legutóbbi években kezdtek el építeni. A csúcs luxus tekintetében a Sveti Stefan sziget, ahová világcelebek is járnak.
Szállás keresésnél az egyik fő szempont legyen a parkolás lehetősége.
Ajánlott hotelek (2023):
3 csillagos: Hotel Palma (Tivat) ,
4 csillagos: Hotel Riva (Petrovac) , Iberostar Bellevue (Becici) , Hotel Palac (Petrovac) ,
5 csillagos: The Chedi Lustica Bay (Radovici) ,
Nem ajánlott hotelek: Azul Beach Resort Montenegro by Karisma (Ulcinj) ,
Úti okmányok és vám
Montenegróba érvényes (új típusú, kártya formátumú) személyi igazolvánnyal vagy útlevéllel vízummentesen lehet beutazni. Ideiglenes személyi igazolvánnyal nem lehet átlépni a határt!
Személyi igazolvánnyal történő beutazás esetén a tartózkodás időtartama nem haladhatja meg a 30 napot, útlevéllel történő beutazás esetén a 90 napot (ez alatt a tényleges tartózkodás napjait kell érteni fél éves időszakon belül, tehát lehetséges a többszöri beutazás és tartózkodás, de a tartózkodás napjainak száma az első beutazási naptól számított fél éven belül összesen nem haladhatja meg a 90-et).
A montenegrói haárőrség a határon a belépéskor egy ingyenes turistaigazoló nyomtatványt tölt ki, amely tartalmazza a belépés dátumát, a személyi igazolvány számát és érvényességének idejét, illetve a kiállító hatóság, ez esetben a határátkelőhely belügyi pecsétjét. A nyomtatványt a montenegrói tartózkodás teljes ideje alatt meg kell őrizni, a montenegrói hatósági igazoltatása esetén a magyar személyi igazolvány csak azzal együtt érvényes, és az országból történő távozáskor a montenegrói hatóság azt visszakéri.
A vízummentes beutazás a fenti időhatároknál hosszabb tartózkodásra, illetve munkavállalásra vagy egyéb jövedelemszerző tevékenységre nem jogosít, ahhoz külön engedélyre van szükség.
Vámok, háziállatok bevitele
Házi kedvencek behozatala Montenegróba
Háziállatok előzetes állatorvosi kontrollvizsgálat nélkül beutaztathatók az országba, amennyiben az állatoknak van megfelelő állatorvosi igazolása, egészségügyi kartonja vagy útlevele. Az állatokat a határon be kell jelenteni.
Amennyiben a fenti feltételek nem valósulnak meg, a háziállat az országba nem hozható be.
A háziállatok saját gépjárművel hozhatók be Montenegróba, autóbusszal vagy vonattal történő utaztatás esetén az adott szállítási cég nyújt bővebb információt a szállítás feltételeiről.
A turisták által behozott háziállatok nem kerülnek karanténba.
Állati vagy növényi eredetű fertőzések bevitelének megakadályozására hozott intézkedések
Az állati vagy növényi eredetű fertőzések bevitelének megakadályozása érdekében, a nemzetközi gyakorlathoz igazodva Montenegróba nem engedélyezett egynapi mennyiségnél több élelmiszer behozatala. Mindenféle állati és növényi eredetű terméket be kell jelenteni a határon. Ezekből az országba bevinni legfeljebb az alábbi mennyiségeket lehet:
Növények
- Friss gyümölcsök, zöldségek (burgonya kivételével) - 5 kg
- Vágott virágból csokor vagy koszorú - 1 db
- Virág- vagy zöldségmag - eredeti csomagolásban - 10 dkg
- Dísznövényhagymák vagy gumók - 3 kg
- Szobanövény (kivétel bonsai) - 3 db
- Erkélyre való növények - 3 db
Ételek, italok
- Gyerektápszer - orvosi rendelvényre - a meg nem kezdettek felbontatlan, szabályos csomagolásban
- Szárított gyümölcs, zöldség, gomba, nyers kávé- illetve kakaóbab, fűszer, tea - 1 kg
- Alkoholos italok eredeti csomagolásban, zárjeggyel - 1 l
- Nem alkoholos italok - eredeti csomagolás - 5 l
- Ásványvíz - 5 l
- Vegyes, csomagolt élelmiszer közvetlen fogyasztásra (amik nem igényelnek speciális kezelést) – max. 1 kg
,, Mit lehet bevinni? Amit a törvényes szabályok megengednek. Nyers hús sanszos.. azt lehet a horvátok elveszik már!!
Szerintem felesleges itthonról vinni "alapanyagokat". Magyar áron kb minden van, hús is bőven. Isteni hentesáruik vannak! Szupermarketben előkészített csevap! http://www.idea.co.me/ Akciójuk. Hús is van! http://www.idea.co.me/Katalozi/IDEA-katalog-petak-02.lipanj-2017.-12-00-00-cetvrtak-15.lipanj-2017.-12-00-00
Talán a paprikát és a megengedett mennyiségű páleszt vinném itthonról, meg a megszokott kávét. :) Én tuti nem főzöcskéznék.
Ha autóval utaznak és van egy kis idejük, mindenképp Mostar felé menjenek. Gyönyörű! 2,5 óra pihenés nem árt!
Egyébként kérdés, hogy Montenegróba merre mennek, hol lesz a szállás. Mi a Kotor-i öbölnél voltunk.
A lényeg: sok a macska!!! Aki nem szereti, háááát... (Szötske, 2017)Fotóegyveleg
A busznál kicsit gondban vagyok az árakkal, mert a cikk írásának időpontjához képest 1,5 hónapra nincs járat, így itt kicsit csalni vagyok kénytelen, és nyárra néztem járatokat. Mivel még elég korán van, így volt „filléres ajánlat” is, tegyük fel, hogy hősünk szerencsés alkat, és 1,5 hónappal indulás előtt is talál ennyiért jegyet. A Budapest-Split út 12900Ft így, míg a Budva-Budapest 15900Ft. A Split-Podgorica szakasz 345 horvát kunába, azaz 14500Ft-ba kerül (nem mérik olcsón!). A Podgorica-Bar 4 euróba, a Bar-Budva szintén ennyibe kerül, de a montenegrói buszosoknak van egy olyan jó szokásuk, hogy ezen felül még 1 eurót felszámolnak a nagyobb csomagért, így igazából összesen a két montenegrói belföldi buszozásra 10 eurót, azaz 3100Ft-ot kell kifizetni. A buszozás így oda-vissza 46400Ft-ba kerül. Ezen felül 1-1 vonaljeggyel kell számolnunk, mellyel hősünk a népligeti buszállomásra utazik a 3-as metróval, ami így 700Ft-al dobja meg a költségeket, összesen 47100Ft-ra hozva ki a teljes eljutást.
* az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon
© Utikritika.hu. 2012.
Amerikai Egyesült Államok | Amszterdam | Argentína | Ausztrália | Ausztria | Bahama-szigetek | Balatonszéplak-felső | Bali | Barcelona | Berlin | Ciprus | Dominikai Köztársaság | Dubai | Egyiptom | Franciaország | Görögország | Hajóutak | Horvátország | Hongkong | India | Isztambul | Kanada | Kanári-szigetek | Kuba | Kvarner-öböl | London | Madrid | Malajzia | Maldív-szigetek | Mallorca | Mauritius | Málta | Mexikó | Nagy-Britannia | Németország | New York | Olaszország | Párizs | Portugália | Róma | Seychelle-szigetek | Sharm el-Sheik | Skócia | Spanyolország | Sri Lanka | Szingapúr | Thaiföld | Törökország | Toszkána | Tunézia | Vietnam | Zöld-foki Köztársaság
Még nem érkezett hozzászólás.