Rovinj - gatyák - Kriszta fotója
"Umagtól autópálya vezet egészen le Puláig, amelybe középtájon csatlakozik Rijeka felől a másik fő gyorsforgalmi út (az egészet "Istarski ipsilon"-nak hívják). Ennek köszönhetően egyrészt a félsziget egyik csücskétől a másikig alig egy óra alatt el lehet jutni, másrészt a korábbi, a városokon átvezető főutak szinte üresek. Ezeken az autózás önmagában is élményszámba megy: a dimbes-dombos táj szép, a települések többé-kevésbé érdekesek és hangulatosak. Érdemes előre (vagy a navigátornak útközben) felkészülni az útikönyvből, melyikben érdemes megállni egy szép kút, egy tripla városkapu, vagy más, minket érdeklő dolog kedvéért, de persze magunktól is észrevehetünk az út mentén egy érdekes kőkunyhót, szimpatikus kávézót vagy egyebet. A főutaknál már csak falvak közötti, egy autó szélességű, szőlők, olajfaligetek és zöldségeskertek között kanyargó mellékutak hangulatosabbak; némelyik eldugott, pár házból álló település lakói már ismerősként integetnek a teraszról, amikor elvétve a helyes irányt, másodszor haladunk el házuk előtt." forrás
,, Az Isztriai-félszigetet célszerű autópályán keresztül megközelíteni. A magyar, 10 napos autópályadíj személyautóra alacsonynak mondható, ezen nem érdemes spórolni, vegyük meg. Horvát oldalon más a helyzet. Itt fizetőkapus rendszer működik és elég húzós az ára. Akik szeretnek vezetni, azoknak azt javaslom, hogy a zágrábi elkerülő után fő úton folytassák az utat a helyek közt kanyargó szerpentineken, gyönyörű kilátásokban és hegyi falvakban gyönyörködve. Az én véleményem, hogy maga az utazás is öröm, nem csak maga a nyaralás. Akik szeretnének gyorsan túljutni az utazáson, azok inkább fizessék meg az autópályát.
Ha alacsony, 6-8 liter fogyasztású autóval megyünk, az üzemanyag költség 4 főre elosztva meglepően vállalható mértékűnek fog bizonyulni. A táv oda-vissza kb. 1000 km, ha azonban beleszámolunk egy kis helyi utazgatást is (miért ne tennénk), akkor 1400 km. Összesen 70-80 liter üzemanyagból (4 főnél fejenként 17-20 liter) megvan az egy hetes nyaralás utiköltsége. (2015)" forrás
Az Isztrián az utakat jól karbantartják, és ha az emberek óvatosan vezetnek, akkor nincs gond, viszont ha száguldoznak, vagy merész manővereket hajtanak végre, akkor veszélyes a szakasz. Az is probléma, hogy a legkisebb eső után is gyakran törmelékek kerülnek az útra, és elég egy hirtelen kormánymozdulat vagy nem megfelelő sebességválasztás, és máris megtörténik a baj.
Ugyanakkor a motorosok épp ezt szeretik, és gyakran versenypályaként használják az utat. Emiatt számos tragédia történt már.
Errefelé szinte minden kanyarban található egy emléktábla, vagy ég egy mécses, ezek mind a szerencsétlenségeket jelzik. Ám mégis száguldoznak, nem foglalkoznak a veszéllyel. (2024) forrás
Anyagilag valószínűleg a legjobb választás, kicsit időigényes.
Vonatmenetrendek és foglalás
Rovinj - gatyák - Kriszta fotója
* az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon
© Utikritika.hu. 2012.
Amerikai Egyesült Államok | Amszterdam | Argentína | Ausztrália | Ausztria | Bahama-szigetek | Balatonszéplak-felső | Bali | Barcelona | Berlin | Ciprus | Dominikai Köztársaság | Dubai | Egyiptom | Franciaország | Görögország | Hajóutak | Horvátország | Hongkong | India | Isztambul | Kanada | Kanári-szigetek | Kuba | Kvarner-öböl | London | Madrid | Malajzia | Maldív-szigetek | Mallorca | Mauritius | Málta | Mexikó | Nagy-Britannia | Németország | New York | Olaszország | Párizs | Portugália | Róma | Seychelle-szigetek | Sharm el-Sheik | Skócia | Spanyolország | Sri Lanka | Szingapúr | Thaiföld | Törökország | Toszkána | Tunézia | Vietnam | Zöld-foki Köztársaság
Még nem érkezett hozzászólás.