ÚTIKRITIKA.HU / Tenerife-i utazási beszámoló - 2022. július

Tenerife-i utazási beszámoló - 2022. július

Timár József utazási beszámolója:

2022. július 11-én hajnalban érkeztünk haza Tenerife-ről. Több mint három év óta terveztük az utat,
de mindig le kellett mondani. Most végre eljutottunk, és varázslatos volt. Próbálunk mindig előre
felkészülni, mind a programok, mind az étkezés tekintetében. Nem mindent ehetünk meg, ezért nálunk
elengedhetetlen az önellátás. A programot előre megterveztük, pl. hogy mit mikor nézünk meg.

A szállásunk Puerto de la Cruz-ban volt, egy ellátás nélküli, nagyon jól felszerelt apartman, 150 méterre
a Playa del Castillo strandtól. Oda végül is csak lesétáltunk, és térdig mentünk be, mert az óceán
nagyon hullámos volt.

Szállásunk Puerto de la Cruz-ban - Timár József fotója

10 napra béreltünk egy automata VW Golfot, nulla önrészes biztosítással, 300 EUR alatt. A déli
reptérre érkezéskor vettük át. Akkor sokalltam az árat, de megnézve most a görög és egyéb országokban a
bérleti árakat, ez, harmad, negyed ár.

Hiába a sok szerpentin, az utak minősége kifogástalan. Egyedül az „őrült” biciklisekre kell figyelni a szerpentineken, mert nincs az a főútvonal, vagy hegyi emelkedő, amin ne lennének ott.

A parkolás nem könnyű, hiába írták, hogy privát parkoló is van, bilétás nyitású parkolóval, mert ha betelt, akkor a környéken kellett parkolni. Szerencsére a szállás közelében van egy sziklás földes parkoló, ahol általában mindig volt hely.

A kocsiban nem hagytunk soha semmit, így érintetlen maradt a kocsi a 10 nap alatt.

Tankolás négyszer volt: az E.S. Tgas Santa Catalina állomáson, a sziget legolcsóbb benzinkútján 1,5 EUR/liter alatt.

Szándékosan nyugat felé kerültük meg érkezéskor a szállásra menet a szigetet, hogy lássam milyen
Masca fele az útvonal. Az úttervezés és kivitelezés a szigeteken átgondolt. Mondjuk a körforgalmak
olyanok, mintha valaki a SimCity városépítő játékban játszott volna.

Rengeteg biztonságos kiálló van az utak mentén a fotózáshoz. Viewpoint, Mirador helyek a gugli térképen.

Mirador de Jardina

Mirador de Teide

Mirador Pico del Inglés

Autóbalesetet a 10 nap alatt nem láttam, és senki nem vezetett őrültek módjára. Rendőrt sem lehetett látni.

A szállás fele menet megvettük a vacsoránkat az egyik Lidl-be.

A következő nap reggel, péntek gyalog elbattyogtunk az önkormányzati piacra (Mercado Municipal)
bevásárolni gyümölcsből (mangó, papaya, banán, szilva, cukordinnye, hagyma, paradicsom, uborka),
majd megkerestük ott az előre kinézett sütögetőt az első emeleten, ahol mutogatva megvettük az
ebédünket, a paellát. Még négyszer vagy ötször szereztük be nála az ebédünket vagy a vacsoránkat. Ettünk
onnan paellát még háromszor , töltött cukkínit, rántott halat, azt hiszem kecskét. Minden
nagyon finom volt és nem volt drága (relative). A legnagyobb számla két személyre 16 EUR volt.

Délután meglátogattuk a strandot és a környéken sétáltunk.

Szombati program Masca és Los Gigantes, hogy lássuk hol tudok parkolni másnap reggel, amikor a
bálnaleses programunk volt. A kocsit letettem Santiago del Teide városban a buszmegállótól nem
messze.

Masca-t tömegközlekedéssel közelítettük meg, nem mertem gépkocsival a szűk út és a parkolás lehetetlensége miatt. 1,45 EUR volt a buszjegy, olcsóbb, mint a kocsiba való benzin lett volna. A busz szombaton kb. óránként jár (Titsa 365 line). Utólag is áldom az eszem, hogy nem kocsival mentem.

Masca - Timár József fotói

Masca után Acantilados de Los Gigantes következett, ahol megnéztük a kikötőt, és parkolóhelyet kerestünk a
következő napra. A C. las Adelfas (utca) végén volt jó pár szabad parkolási lehetőség, így 5-10 perc alatt
leértünk a partra mindkét nap.

Vasárnap bálna- és delfinles volt, egy 9 fős túrán. Szándékosan Los Gigantes-ről induló túrát szerettünk
volna, mert a sziklák helyben voltak. A túrát és az időpontot itthonról lefoglaltuk, a Tripadvisor-on keresztül.
Láttunk delfineket, és együtt sodródtunk vagy 15 percig egy pilótabálna csapattal. 4-5 méterre voltak a
hajótól.

Bálnales - Timár József fotója

A Teide másik oldalán jöttünk vissza, hogy lássam mennyi idő kell a felvonó megközelítéséhez.
A látvány, kilátópontok bámulatosak.
Hétfő Icod de los Vinos banán múzeum, lepkeház, ezeréves fa, majd Garachico medencéi.

Timár József fotója

Következő nap délelőtt: piac, pihenés, olvasgatás, majd délután irány a Piscina Natural Punta del Hidalgo,
ahol először fürödtünk az óceánban.

Szerdán reggelre foglaltunk még itthonról 9-re helyet a Teide felvonóra. Mivel az asszonynak vannak
kardió problémái, a hegyi betegségről kedden este olvasva beparáztam, és hajnalban lemondtam a
foglalást. 7:15-kör a szolgáltató is lemondta a foglalást időjárási körülmények miatt. A visszatérítés a
következő nap megjött.

Amikor szombaton megkerültük a Teide-t, akkor láttam, hogy a felvonótól nem messze van egy
szálloda. Szerettem volna megnézni a csillagokat, de az utat látva nem mertem bevállalni éjszaka a
szerpentint. Így rákerestem a szállodára, és lefoglaltam egy éjszakát a felvonó helyett. 40 EUR-ral volt
több. Így szerda kora délután irány ismét a szerpentin, és egy jó nagy túra a szállás mellett a Sendero
Roques de García körül. Már ment lefele a nap, a végén csak mi voltunk ott, talán ez volt a legjobb
kirándulásunk. Szállás: Parador de Cañadas del Teide, ételt s italt vittünk.

Éjszaka kettőkor ébresztő, holdnyugta után, és kisétáltunk a Sendero Roques de García helyhez.
Zseblámpa elengedhetetlen. Gyönyörű, tiszta, csillagfényes égbolt a felhőhatár felett. Ennyi csillagot
még nem láttam, a tejút világított, és csak én voltam kint az asszonnyal. Utoljára a tejutat 45 évvel ezelőtt
láttam a Szigetközben, de nem ennyire kontrasztosan.

Csütörtökön a szállodát elhagyva végig jártuk a fennsíkot. Kilátó pontok, Isana obszervatóriumok.
Megdöbbentő volt látni a biológiai egységeket a magasság függvényében. 2000 méter szikrázó
napsütés, lávamezők, 1500 méter tűlevelűek, szikrázó napsütés, 1000 méter felhővonal, köd, felhő,
hűvös idő, 500 méter meleg, de felhős, mintha le akarna szakadni az ég. Puerto de la Cruzban szinte
mindig ilyen felhős idő volt, ami szinte azonnal változott, ha elindultunk fölfelé vagy délre.

Péntek: irány az Anaga hegység. Mirador Cruz del Carmen, séta a babérerdőben. Mirador Pico del
Inglés, Camino Viejo al Pico del Inglés,

Camino Viejo al Pico del Inglés - Timár József fotója

majd egyedüli éttermi élményünk, amit már itthonról kinéztünk:

Casa Santiago étterem, vagy vendéglő. Nem is tudom minek nevezzem. Ha nem keresem, elmentem
volna mellette. Életemben először, vagy másodszor ettem kecskepörköltöt, majd lefojtottam egy
uruguayi poharas desszerttel. Az étteremhez való hozzászólások miatt választottuk ezeket az ételeket.
Frenetikus volt.

Casa Santiago étterem - menü - Timár József fotója

Az ebéd túlélése után irány Playa de Las Teresitas, a sziget legjobb strandjainak egyike.
Lefefelé menet a szerpentinen ismét meg lehetett csodálni az időjárási jelenségeket. A nyugatról
felemelt pára átbukik a hegy peremén, majd le a szerpentinre, mintha itthon párafüggönyben állna az
ember.

A strand hatalmas, nagyon szép, de számunkra élvezhetetlen volt. A strand kelet-nyugati
szélcsatornában van, és aznapra szélriasztás is volt. Így a parton olyan érzés volt, mintha homokfúvóval
fújnák az embert. Csípte a homok az ember bőrét. Ennek ellenére volt némi pancsolás.

Szombaton először a nyaralás alatt besétáltunk a város központjába. Valami ünnepre készültek, tömeg
volt. Délután pedig, elkezdtünk készülődni a hazaútra.

Vasárnap irány a repülőtér, szintén a nyugat felé kerülő úton, hogy meg tudjunk még állni pár órát
hüssölni Santiago del Teide városban.

A tíz nap alatt körülbelül a fogyasztás alapján 1200 km-t vezettem. Mentünk, ha kellett, ha nem.
Ezt a nyaralást nehéz lesz überelni. Majdnem beérte a pár évvel ezelőtti, Bangkok-Phuket, szintén sok
fakultatívos nyaralást. Viszont itt Tenerife-en az ember magának meg tudta szervezni a programot, és
senkihez sem kellett alkalmazkodnunk, mentünk saját ritmusunkban, a saját stílusunkban.
Majdnem elfelejtettem, ne hagyjátok ki a banánlikőrt.

Icod de los Vinos Lepkeház - Timár József fotója

Icod de los Vinos - sárkányfa - Timár József fotója

Sendero Roque de García - Timár József fotója

Barbara, 2023. 01. 17. 20:56
Jó estét! Szeretnék érdeklődni pár dologgal kapcsolatban, felvehetem Önnel a kapcsolatot?