ÚTIKRITIKA.HU / Karintia-kártya

Karintia-kártya

2023:

2. nap. Bementünk Klagenfurtba ahol a Tourinform irodában megvettük a Karintia kártyákat 58€/fő a 7 napos (ami az első érvényesítéskor kezdődik) Névre szólóak, igazolással, QR és vonalkóddal ellátott kártyák. Itt tettünk egy gyors belvárosi sétát majd átmentünk Villachba. Ez sokkal szebb volt nekünk. Itt gyorsan teszteltük is a kártyát és felmentünk a templom toronyba úgyhogy már 3€-t a kártya javára is írhatunk, maradt 55€ hátra, hogy megérje.

3. nap már szerencsénk volt, gyönyörű idő. Irány Arnoldstein és a Mountain Railways Dreiländereck. Ez egy nyitott libegő amivel az oda vissza út 19€, Karintia kártyával “ingyenes” így már csak 36€ maradt hátra, hogy megérje. Nekem élményben ez volt a kedvencem, aki nem tériszonyos annak nagyon javaslom. Körben hegyek, fenn lovak és bocik, friss levegő. Lefele menetben pedig valami csoda a látvány, de gyalog is lehet túrázni lefele is vagy a hármas határhoz is.
Délután átpattantunk az olaszokhoz, a Fusine tavakhoz. Itt egészen a felső tóig tudtok menni autóval, 5€ a parkolás, de megéri. A tavat körbe lehet sétálni, nagyon javaslom. Esőben érkeztünk a végére sütött a nap, eszméletlen volt.

4. napon a Mölltaler Gletscher volt az úticél és a Raga szurdok (ami végül sajnos nem fért bele az időbe de az itteni 9€ belépőt is kiváltja a kàrtya)
A gleccserhez a felvonó a 2800m magas panoráma étteremig a Karintia kártyával “ingyenes” át sem kell váltani sima jegyre, a kapun a vonalkódot kell beolvasni. Az első etap egy a hegy belsejében közlekedő siklóval történik 2000m-ig majd innen kabinos felvonóval
tudunk 2800m magasságba menni. Csodás volt bár nekem már kicsit kopár de sosem voltam ilyen magasan. Innen amúgy több libegő is menne tovább 3100 m-ig is, ezek most nem is működtek. 2800 m magasan érdemes egy nagy sétát tenni a kilátás lenyűgöző a környékbeli csúcsokkal, tavakkal és víztározókkal. Időnkén teljes ködbe borultunk, de érdemes kicsit várni gyorsan változott az idő és folyamatosan kitisztult. Ide kabát érdemes mert elég hűvös van. A két felvonó ára oda-vissza 36.5€ amit a kártya kivált úgyhogy máris +0.5€-ban voltunk és még nincs vége a nyaralásnak. Lefele megàlltunk a Raga szurdok melletti étteremben amit nagyon ajánlok, majd késő du megnéztük a szálláshoz közeli Pressenger-see-t, ahova 18 óta után ingyenes a belépés a strandra de a kártya is ad némi kedvezményt.

5. napon ismét az olaszok fele vettük az irányt, és a Slizza szurdokban kezdtünk. Elég meredek lejutni de kellemes séta, kb 1.5óra, teljesen ingyen van és ha jó időben értek még parkolni is lehet. Innen pedig a Monte Santo di Lussari volt a cél szintén olasz földön, aminek a kabinos felvonójára 50% kedvezményt adott a Karintia kártya, így oda-vissza út volt 9€ fejenként. (egyenlegünk +9.5€) Parkoló óriási és ingyenes, Látványban ez volt az egyik legcsodálatosabb hely ahol valaha voltam, ezt nem szabad kihagyni, az idő gyönyörű volt, messze elláttunk, úgyhogy nagyon megérte. A kései ebédünket Tarvisio városában ejtettük meg, majd még a Predil tóhoz szaladtunk el ahol a férjem megmártózott a 16 fokos vízben. Itt fizetős volt és kicsi a parkoló de későn értünk így volt hely.

6. napon pedig haza indultunk de még két helyet útba iktattunk. A tiszta idő miatt végre megnéztük a Pyramidenkogel kilátót. Végre ment a lift is, ugyanis több, mint 400 lépcső és 70m. Parkolás ingyenes, a belépő 16€ lett volna de a kártyával, már tudjátok 🙂 (egyenleg +25.5€). A kilátó nem rossz az egész Wörthersee belátható de szerintem brutálisan túlárazott és a sok hegy után nekem kicsit csalódás volt. Így a kártyával oké, de amúgy nem éri meg szerintem.

A kilátó után pedig hazafelé útba ejtettük még a Hochosterwitzi Várkastélyt ahova szintén 17€ volt a belépő, kártyával szabadon bemehetsz. A lift extra díja 10€ fel és le, csak le 6€, erre a kártya nem jó. Parkolás ingyenes. (Záró egyenlegünk: +42.5€ - 4.5 nap alatt, majdnem megdupláztuk a kártya árát) A kastély amúgy fenn kicsi, valószínű a gyalog fel vagy lejövetel teszi izgalmassá a kb 14 várkapuval, így kicsit ez is csalódás volt, kívülről látványosabb.

Összesítve tehát, el tudom mondani hogy nagyon javaslom a Karintia a kártya megvásárlását. Ha több napot vagytok ott akkor, azt gondolom, ebből még többet ki lehet hozni. További rengeteg felvonóra érvényes (amik amúgy brutál drágák nekünk, szerintem) szurdokokra, kiránduló helyekre, hajózásokra vagy akár egyéb zárt program esetén múzeumokba.

Az alábbi weboldal nagyon hasznos: https://www.kaerntencard.at/sommer/en/

Térképpel és egyéb kategóriánkénti felsorolásban is megtaláljátok hogy mikre tudjátok és hogyan alkalmazni a kártyát. Elvileg applikációban is megvásárolható a Tourinformban mondta a hölgy de mi inkább a biztosra mentünk és a fizikai kártyát vettük meg. Nekem nagyon lenyűgöző volt hogy milyen széles körben felhasználható, mind térben és lehetőségekben.