ÚTIKRITIKA.HU / Bécs-Bangkok - Eva Air - business osztály







útikritikák


Bécs-Bangkok - Eva Air - business osztály

2025: 

A Bécs-Bangkok EVA direkt járatot tesztelte business classon. Tanulságos és érdekes beszámoló, én nagyon régen, olyan 13-15 éve jöttem többször EVA járattal Bangkokba, de csak turista osztályon tudtam a szolgáltatásukat vizsgálni, egyébként azzal is elégedett voltam. De nézzük a friss élményt business classon:
Viszonylag korán érkeztem a bécsi reptérre – Budapestről sosem lehet pontosan kiszámítani az időt –, de már hosszú sorok kígyóztak az economy check-innél. Három priority pult állt rendelkezésre és talán négy az összes többi utasnak, de gondolom menet közben ez az arány változott. A becsekkolás 2 perc alatt lezajlott. Tudtam, hogy a korábban választott ülőhelyem nem ideális, próbáltam megváltoztatni, de az udvarias és hatékony személyzet megerősítette, hogy sajnos nincs más.
A priority biztonsági ellenőrzés villámgyorsan ment, irány a Vienna Lounge, amelyet az EVA használ. Tágas, jól szervezett hely, szép kilátással a kifutóra – kicsit repülőtéri váró, kicsit bécsi kávéház hangulat. Nagy forgalom, itt pihenni nem nagyon lehet. Az osztrák stílusú svédasztal klasszikus helyi fogásokat kínált. Az italválaszték is prémium.: kevertem magamnak egy Negronit és ettem néhány friss parmezándarabot. A lounge még az útlevél-ellenőrzés előtt található, így erre érdemes időt hagyni, de öt perc alatt már a kapunál voltam. A beszállás pontosan időben kezdődött. A kapunál sokan várakoztak, de a business osztály beszállítása szervezetten és gyorsan zajlott.
Kabin és ülés
Az EVA Boeing 787-10 gépein Royal Laurel (Vantage XL) ülések találhatók 1-2-1 elrendezésben, vagyis minden utas közvetlenül a folyosónál ül. A „valódi” ablak melletti ülések (páratlan sorok) kínáljak a legtöbb privát szférát, mert távolabb vannak a folyosótól. A folyosóhoz közelebb eső egyes ülések – mint az enyém, az utolsó sorban – jóval nyitottabbak, itt jóval kevesebb privát szféra van. Ráadásul közvetlenül mögöttem volt a konyha és a mosdó, mindkettő kellemetlen lehet hosszú távon, de végül is meglepően jól alakult a helyzet, minimális volt a konyhai zaj és az átmenő forgalom.
Az ülés lenyűgöző: 56 cm széles és fekvő helyzetben 193 cm hosszú, ez szinte first class szint, a Porsche Design által tervezve – letisztult és minőségi. A főutaskísérő (purser) személyesen bemutatkozott mindenkinek, megkérdezte, hogyan szólíthat, és a személyzet innentől ezen a néven, végig név szerint szólított – apró, de elegáns gesztus.
Az ülésen egy Evian víz, Jason Wu pizsama, papucs, „amenity kit”, zajszűrős fejhallgató várt. Minden kiváló minőségű volt, bár a neszesszert meg sem nyitottam – és persze ott is felejtettem.
Szolgáltatás és étkezés
Felszállás előtt pezsgőt kínáltak, majd röviddel utána kezdődött a hatfogásos vacsora. Az EVA itt kiemelkedik: nem kell választani az ételek között, mint például a Qatar Airwaysnél, ahol sokszor csak egyet kérhetsz a leves vagy előétel, illetve választani kell a sajt és desszert közül. Itt minden rendelhető. A vacsora ahhoz képest, hogy még a business osztályon is minden melegített egy repülőn, teljesen rendben volt, nekem a csúcspont a kiváló német rizling – talán a legjobb, amit valaha itttam.
Vacsora után a kabin elcsendesedett. A személyzet megágyazott (turn-down service) a vastag és puha matracvédő huzattal. Az ülés teljesen vízszintes ággyá alakítható, kiváló alvásra. Én majdnem 190 cm vagyok, de még így sem értem el a lábammal az ágy végét. Éjszaka a személyzet diszkréten, csendben dolgozott, a mosdókat folyamatosan tisztán tartották. Három mosdó jut a 34 business utasra, míg hat a 342 economy utasra – ez is mutatja, mitől prémium, és mitől kerül ennyibe a businesss osztály.
Még a vacsora alatt felvették a reggeli rendeléseket, és megkérdezték, felébresszenek-e, ha esetleg még alszom. Mondtam, hogy ne, de így is feljegyezték a választásomat. Mivel a reggelit két órával leszállás előtt szolgálták fel – nem sokkal a bőséges vacsora után –, inkább kihagytam.
Szórakozás és útvonal
A fedélzeti rendszer hibátlanul működött, bár én főleg az útvonal-térképet néztem, mint mindig. Először csodálkozva láttam, hogy Kijev és Donyeck fölött mutatta az útvonalat, gondoltam is, hogy ez nem lehet komoly. Nem volt. A tényleges út Magyarország, Románia és Törökország felett haladt, elkerülve az ukrán és orosz légteret.
A repülési idő 8 óra 55 perc (!) volt, ami rekordgyorsaságú ezen az útvonalon. A fedélzeten bármikor elérhetők voltak snackek (például instant leves), de a vacsora után szerintem senkinek nem volt erre szüksége.
A filmkínálat maximum átlagos, de engem ez nem zavar – ritkán nézek repülőn az erősen megvágott filmek közül bármit is. Sokkal hasznosabb volt a ingyenes Wi-Fi, ami úgy tűnt, minden osztályon elérhető. Elég gyors voltalapvető hírolvasáshoz, és hogy Bangkokba üzenjek a sofőrnek: majdnem két órával korábban fogunk landolni.
A bangkoki reptér meglepően üres volt, az útlevél-ellenőrzés percek alatt lezajlott, és mire a szalaghoz értem, a csomagom már ott várt – ritka élmény.
Összegzés
Az EVA Air 787-10 Business Class kifinomultan átgondolt, jól szervezett prémium szolgáltatás. A személyzet profi, az étel-ital kínálat színvonalas, az ülés kényelmes, a kabin pedig makulátlan. A gép teltházzal repült, ami októberben, a holtszezonban, különösen figyelemre méltó – még upgrade-re várók is voltak a check-innél.
Repülnék-e velük újra? Igen, bármikor – különösen, ha sikerül egy „valódi” ablak melletti üléshez jutnom.


Kommentek

Még nem érkezett hozzászólás.


Új hozzászólás beküldése

Név:
E-mail cím:*
Hozzászólás:


* az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon


Repülőjegyek Bangkokba Repülőjegyek Bangkokba
Olcsó repülőjegyek Bangkokba a Vistánál
Repülőjegyek Phuketre Repülőjegyek Phuketre
Olcsó repülőjegyek Phuketre a Vistánál



SZÁLLÁSFOGLALÁS