Dubai repülés
.
Hajadon - Molnár Dávid fotója
Dubai légitársasága, az Emirates Airlines naponta, menetrend szerinti járattal repül Budapest és Dubai között 2014. október 27-től! A járatot kezdettől a nagy befogadóképességű, széles törzsű Airbus A330-as repülőgépekkel üzemeltetik és így a gépen 278 hely lesz.
A járatok Dubaiból helyi idő szerint 8.20-kor indulnak és 11.35-kor érkeznek Budapestre, majd 15.05-kor indulnak vissza és 23.30-kor érkeznek. Várhatóan sokan fogják használni az Emirates-t távolabbi ázsiai célpontokra, Dubait átszálló állomásként használva.
2017-ben az Emirates lett a világ legjobb légitársasága, nem érdemtelenül. Update: sajnos a régebbi, lestrapáltabb gépeket közlekedtetik Magyarországra.
Óriási a repülőtér forgalma, folyamatosan nyitják meg az újabb terminálokat. Sőt 2024-re tervezik a belvároshoz közeli repülőtér üzembe állítását is.
Flydubai, az Emirates fapadosa is jár időszakosan. Jó gépekkel, de fapados kiszolgálással. Fizetős filmnézés, kaja, zsúfolt gépek.
"Nagy átverés volt a flydubai nekünk. Az ülőhely, itt 40.- dollár fejenként. Ingyenes meg már nem volt szerintük. Nem 48 órával a járat indulása előtt csináltuk a checkint, hanem kb 38-cal. Nagyon nem kedveltem meg őket. Fizetős a film, de sok járaton adnak valami ennivalót ingyen. A gépek újak és tiszták voltak, ez melletük szól azért. Kr"
Wizzair
A Wizzair fapados légitársaság 2013. októberében indította el közvetlen Dubai járatát. Mint minden légitársaságnál, itt is érvényes az a szabály, hogy minél előbb foglaljuk le az utazást, annál olcsóbban jutunk hozzá a jegyekhez.
Átszállásos járatok
Budapestről átszállással szinte minden nagyobb légitársasággal (Turkish Airlines, Air France/KLM, Lufthansa, British Airways, Aeroflot) eljuthatunk Dubaiba. Az árak turista osztályon akciósan, kb. 130 000 Ft-tól kezdődnek.
Bécsi indulással az Emirates légitársaság közvetlenül repül a térségbe, 145 000 Ft-ért már megválthatjuk repülőjegyeinket a járataikra, és 5-6 óra alatt már ott is vagyunk Dubaiban. Járataik egyik nagy előnye, hogy nem hajnalban érkeznek meg a városba, hanem vagy késő este (23:00-kor) vagy kora reggel (06:35-kor) landolnak. A hazaúton pedig délelőtt 10 óra tájban vagy a délutáni 17:15-kor induló járatok közül is választhatunk. Így Bécsbe is könnyebben juthatunk ki, ha ennek a légitársaságnak a szolgáltatásait választjuk.
Az Emirates-nek előfordulnak akciós árai (esetenként akár 115-120 ezer körül). Érdemes ezekről tájékozódni a utikritika@utikritika.hu e-mail címen vagy az online foglalási rendszerünkön.
Az Emirates a világ egyik legjobb légitársasága, ráadásul Dubaiban hazai pályán, otthonosan működik, külön fogadó területtel.
"Az Emirates légitársasággal utaztunk Bécsből, odafelé business osztályon, visszafele turistán. Hosszabb utakra valóban érdemes a business osztályt választani azoknak, akik szeretik a kényelmet, az úton igazán pihenni akarnak és meg is tudják fizetni a jelentős felárat. Itt az ülések majdnem fekvő helyzetbe dönthetőek, és masszázs programokat is be lehet állítani, így biztosított az utasok számára a kényelmes pihenés.
A személyzet nagyon kedves és lesi minden kívánságunkat, frissítő kendőket szolgálnak fel, valamint még egy kis tisztasági csomagot is kapunk, hogy a hosszú út után felfrissítsük magunkat. Aki nem kíván, vagy nem tud aludni a repülőn, annak az ICE nevű szórakoztató program rendkívül sok lehetőséget kínál: több mint 100 mozifilm, sorozat áll az utasok rendelkezésére, mind régi klasszikusok vagy legújabb filmek. Rengeteg zenecsatorna vagy album elérhető, vagy izgalmas számítógépes játékokkal üthetjük el a 6 órás repülőidőt. Valamint 2 kamera is elhelyezésre került a repülőgép orrán és hasán, így élő kamerafelvétellel kísérhetjük figyelemmel a fel és leszállást.
Az étkezés mesés, háromféle előétel, főétel és desszert közül lehet választani, saláták és friss pékáru mellett. A kiszolgálás akár csak egy előkelőbb étteremben. Leszálláskor pedig, fotó is készül rólunk, melyet egy kedves tokban emlékként haza is vihetünk. Ezzel szemben a turista osztályon az ülések épp, hogy dönthetőek, kevés a hely a lábnak, így érdemes sokszor felállni és megmozgatni a végtagokat. A szórakoztató egységekben nincs különbség az osztályok között, ugyanaz a választék áll itt is az utasok rendelkezésére, habár a képernyő jóval kisebb. A kiszolgálás is kifogásolhatatlan, viszont kétféle főétel között lehet csak választani az étkezést tekintve, a többi fogás adott. A hazafele úton mindenképpen a délutáni visszautat ajánlom, mivel így pont naplementében száll fel a gép, így igazán különleges, szinte meseszerű színekben pompázik Dubai, ahogy mögöttünk hagyjuk."
Rendkívül forgalmas, többnyire zsúfolt a Dubai Nemzetközi repülőtér. Kinőtte magát, ezért nem véletlen, hogy új, nagyobb repülőtér épül, fokozatos terminál megnyitásokkal. Állítólag 2017-ben lesz teljesen készen. A jelenlegi repülőtéren a tranzitutasoknak és az elrepülésre váróknak gyakran még ülőhely sem jut. Sokan kénytelenek beülni valamelyik kávézóba, étterembe. A kényelmesebb, fekvő ülőalkalmatosságokért éberséget igénylő küzdelem folyik. Hatalmas a repülőtér, azaz hosszas gyaloglások szükségeltetnek, igaz, van sok helyen mozgójárda.
Upgrade 2018 - A repülőtér elkészült és remek lett. Belülről. Kívül, ki tudja, miért busszal viszik be az utasokat, akik aztán a csatlakozó járatokra csőben szállnak fel. Nem nagyon követhető, miért szervezik ezt így? Belül a repülőtér remek, külön nagy járszótér a gyerkekenek, kölcsönözhető babakocsikkal. A babakocsi csak olyan gyerekkel használható, aki már tud ülni. Viszont nagyobbak is kényelmesen elférnek benne. Rengeteg a bolt, elég jó a nyitva tartásuk, általban 6-7 között kinyitnak és nyitva vannak estig. Szinte minden beszerezhető, ami otthon maradt, de az alapcikkek mindenképpen. Gyógyszertár is van nyitva, kettő is. Jók az éttermek, egészen a francia sütikig terjed a választék, kávé is van természetesen. Sajnos nem olcsó, de ez egy repülőtér.
A városba való bejutást legyszerűbben metróval oldhatjuk meg. Amikor a metró nem jár, csak a taxi, az uber vagy a Careem .
"Szigorú szabályozást vezetett be a Dubai Airports 2017. március 8-tól, mely minden a Dubai International (DXB) repülőtérre érkező, vagy onnan induló utas, valamint a repülőtéren átszálló utasok csomagjára egyaránt vonatkozik. A korlátozás a különleges alakú és nagy méretű csomagokat érinti.Az új szabályok szerint a repülőtérre közlekedő légitársaságok nem vehetnek fel feladott poggyászként olyan csomagokat, amiknek nincs legalább egy lapos felülete.
Az ilyen csomagokat a légitársaságok nem engedhetik fel a fedélzetükre, vagy külön díjazás mellett dobozokba kell azokat becsomagolni a check-in-nél a földi kiszolgáló munkatársaknak.
A repülőtér üzemeltető azzal indokolja a döntést, hogy ezek a megszokottól eltérő alakú és/vagy különlegesen nagy méretű csomagok zavarokat okozhatnak a repülőtér egyébként high-tech csomag-továbbító rendszereiben.
Azok a csomagok, amik egyetlen sík felülettel sem rendelkeznek a legnagyobb eséllyel okoznak leállásokat az automatikus csomag-továbbító rendszerek egyes részein, ez pedig "forgalmi dugókat", torlódásokat eredményezhet a rendszerekben, mely késésekhez vezethet, illetve növeli a csomagok elkeveredésének kockázatát.
A repülőtér a honlapján és tájékoztató táblákon hívja fel az utasok figyelmét az új szabályzásra, valamint értesítették a repülőtérre közlekedő légitársaságokat is, hogy frissítsék információs oldalaikat.
A dubaji DXB repülőtér poggyászkezelő rendszere az egyik legnagyobb a világon, 140 kilométeres futószalag hálózattal rendelkezik. A rendszerben 15 000 futószalag szállítja a csomagokat és 21 000 motor felelős azok meghajtásáért. Az idén januárban 8 milliós utasforgalmú repülőtér 9,3 millió csomagot kezelt az év első hónapjában. Egy csomag átlagosan 29 percet tölt el a poggyász-továbbító rendszer útvesztőiben. (2017)" forrás
A Wizz a Terminál 2-re érkezik, ahonnan a városba való bejutás nem feltétlenül könnyű, hisz a piros metró ítt nem áll meg. Elvileg vannak ingyenes buszok a terminálok között, de nekem a zöld metró kellett, nem a piros.(innen a zöld metróhoz is busz kell) Nol kártyát állítólag lehet venni a T2-n is , én nem kerestem, mert még itthon kaptam egy kedves hölgytől, aki előttem járt itt. Érdemes kérni egymástól itt a csoportban is, nagyban könnyíti a helyzetet. Már az én NOL kattyaimnak is megvan az új gazdája. Töltsd le a NOL Payt, és ha a telefonod NFC-s, akkor te magad is tudod töltögetni, illetve nézni, hogy mennyi credited van még rajta. Én nem szaroztam, egy heti jegyet töltöttem a kártyára még itthon. Ez mindenre korlátlan utazást biztosít, kivéve a palman a minorail -re. Belépés az országba a T2-n: sokkal kisebb, mint a T1 és T3, ezért gyorsabban is ki lehet jutni a terminalbol. (Már ha a határőr a bélyegzőjet valós időre állítja,nem 2022-n hagyja mint nálam. Ezt szerencsére észrevette, és jött a Cancel procedúra, ami plusz 40 percembe került, viszont 3 db 1 Gigás netkartyat kaptam cserébe. 1 GB amúgy is jár most ingyen. Kérd az útlevél kezelonel, ha nem ad magától. Én már itthon kaptam 2 db net kártyát attól a hölgytől, akitől a NOL kártyát, és azt hittem ennyi net kártya bőven elég lesz, nem kell netre költeni. De kellett, ugyanis útlevél számhoz van kötve a net kártya, így egyet tudsz csak felhasznalni. (V.Z., 2023)
A nagy forgalom miatt gyakoriak a hosszú sorok az útlevél ellenőrzésnél. Figyeljünk, hogy hová álljunk, mert van külön ellenőrző hely az Arab-félsziget térségéből valók számára. No, oda kell állni, ahol nem csak arab külsejűek vannak. A hosszas várakozás gyakran szervezetlenségből adódik, mert az érkezők nagy száma ellenére nem nyitnak ki kellő mennyiségű ellenőrző pultot. Egyáltalán nem jellemző, hogy az útlevél ellenőrző emberke bármit is kérdezzen az érkezőtől. Adminisztrálnak elég gyorsan és kész. Kamera, írisz szkennelés (a szem szivárványhártyájának, az írisznek bizonyos részleteit chipkártyán tárolt biometriai adatokkal vetik össze), pecsét és kész, de a sorban állás lehet kb. egy-másfél óra.
"Beszálltunk a buszba, és 5 percen belül már a terminálban voltunk. Egy ajtón kellett bemenni, ahol már az arab határőrök vártak minket, szép hosszú fehér ruhába és kendővel a fejükön. (Komolyan mondom kimondottan tetszik rajtuk ez az öltözék). Rengetegen álltak a sorokban, pont elgondolkodtam, hogy hányra fogok innen kijutni, ha ennyien lesznek előttem, amikor is egy férfi pont mellettem megnyitott egy új pultot. Nagyon féltem, remegtem, hogy mi lesz, de úgy voltam vele, próba szerencse. Ha belém akarnak kötni, úgyis megteszik. Gyorsan odarohantam ahhoz az üres sorhoz. Egy férfi volt csak előttem (látszólag Ő is arab) úgyhogy tudtam, gyorsan rám kerül a sor. Fuuu, na ezt az érzést senkinek nem kívánom. Bólint az arab ellenőr, hogy mehetek (addig egy vonal mögött kellett állnom, szigorúan!! Ha nem, szó szerint rád üvöltenek...). Remegve odalépek, odaadom az útlevelem, a vízumot..." forrás
Érdemes a repülőtéren kisebb összeget váltani, taxira legyen elég.
Az érkezési csarnokból kijőve egyenesen a krémszínű (teteje más színű), legális taxik állomásához kell menni. Jól szervezett a taxi állomás. Semmiképpen se menjünk felajánlkozó illegális taxisokkal. A legális taxik esetében nem kell alkudozni és csaknem biztosan nincs átverés. Dubaiban a taxizás viszonylag olcsó. A városban az alapdíj 3,50 dirham (kb. 230 HUF), míg a repülőtérről közlekedő taxiknál ez 25 dirham (kb. 1600HUF)! Kilométerenként 1,75 dirham (110 HUF) a tarifa. A Dubai területén belüli szállodákba a repülőtérről a taxizás átlagos költsége 40-50 dirham (kb. 2600-3200 HUF) körül van. Ha három-négy főnél többen vannak az érkezők, akkor érdemes a taxi standnál kérni mini buszos taxit is. Ez persze többe kerül. Nem kell aggódni, nem verik át ennél sem a turistát.
Sok taxisofőr nem tud igazán jól angolul, sőt az is előfordul, hogy az utas se. Tanácsos ezért alaposan tisztázni, hogy hová is megy a fuvar, nehogy valami tévedés, félreértés történjék. Jobb megmutatni a szállásfoglaláson szereplő hotel nevét, pontos címét. A taxisok (mint nálunk) vadul hajtanak a sok fuvarra, és ezért gyorsan vezetnek. Nyugodtan lehet nekik szólni, hogy menjenek lassabban. Nem elvárt, de illik felkerekíteni az összeget fizetéskor. Ezek a taxisok napi 12 órát güriznek nagyon kevés pénzért, nekik bérbe adott autóval. 5-10 dirham (300-600 HUF) borravalónak örülni tudnak.
(A taxik színe fehér, színes tetővel, a szín jelzi melyik taxi társaság. Pl. Green, White, Blue, Red, Orange, Yellow, Gold, Pink. Pink: Ladies taxi – csak nő utasoknak és nő vezeti.)
A metró piros vonalának két megállója is van a repülőtéren. Az újabb, most bővülő másik (zöld) vonalnak is lesz megállója a repülőtéren. A metro jól szervezett, viszonylag olcsó. Reggel 5-től jár 10 percenként, kivéve a pénteket, mert akkor később nyit. Jegyet zónák szerint kell az automatákból megvenni. Lehet egy útra és napijegyet is venni. Az egyetlen probléma akkor lehet vele, ha az általunk kiválasztott hotel nem a metroállomáshoz közeli. Csatlakozó buszokkal nem minden oldható meg.
Az utazó által választott hotelnek van jellemzően ajánlata repülőtéri transzferre, de ez jóval többe (kb. duplájába) kerül, mint a taxi. Lehet akár 200-250 dirham is (13-14 ezer forint) nem túl nagy távolságért.
"A reptérről a városba be lehet menni taxival - igen ez az az ország, ahol olcsó a taxi, vagy a hipermodern metro, amely valójában magasvasút. Ez megáll az egyes és a hármas terminálon is, és be lehet suhanni vele a városba. Én nem vittem helyi pénzt (a dirham a cikk megírásakor 78 Ft-ot ért), csak kártyát és amerikai dollárt, amit természetesen mindenütt elfogadtak, de nem volt olyan hely, ahol ne tudtam volna kártyával fizetni, kivéve egyetlen taxit. Azt érdemes tudni, hogy a taxisok egy része nem kifejezetten perfekt angol, így érdemes a címet leírva megmutatni nekik. Ha rózsaszín-bézs járművet lát, jó ha tudja, hogy ezeket nők vezetik, ez értelemszerűen a nőknek szóló taxi." (2015) forrás
Figyelem! Idegenforgalmi adó - 2014-ben Dubaiban bevezetésre került az IFA, 'Tourism Dirham' néven, melyet a szállodák a helyszínen közvetlenül az utasoktól szednek be, ahogy ezt más országokban már megszokhattuk.
A mértékét szoba/éj alapján számítják majd:
Az árak tájékoztató jelegűek és változhatnak!
Egy dirham most kb. 98-100 Ft-nak felel meg. Nem fizetés vagy bármilyen csalás, késedelmes fizetés esetén díjat számolnak fel. Fontos, hogy az utazók nehogy azt higgyék, hogy a szálloda önkényesen "le akarja őket húzni".
Íme egy lista azokról a dátumokról, amiket érdemes kerülni Dubai vagy Abu Dhabi foglalása esetén. Ezekben az időszakokban kiállítások, találkozók vagy a forma 1 miatt a megszokottnál jóval magasabb az ár, és akár hónapokkal a dátum előtt megtelnek a szállodák. Nincs minden esemény vagy ünnep felsorolva, sokszor pl. a környező országok ünnepei is befolyásoló tényezők (mint ahogy a magyarok is elindulnak mondjuk márc. 15-én és egyéb hosszú hétvégéken), ezek nincsenek a lenti listában.
Ramadán ideje alatt korlátozott működésre kell számítani.
Az úti kritika nyomatékosan hangsúlyozza: Dubai esetében a megszokotthoz képest is nagyobb a tétje annak, hogy az utazó melyik hotelt választja ki magának. Segíteni akarunk a tájékozódásban és a foglalásban egyaránt. Az ajánlott hotelek nevére rákattintva megjelenik az ajánlatunk és a független, tárgyilagos hotelértékelés is (feltöltés alatt!).
1. Milyen az ár-érték arány?
A Dubai utazás kiválasztásakor természetesen az a szempont szokott az első lenni, hogy mit tud, akar az ember áldozni a szállásköltségekre. Legalább ilyen fontos azonban alaposan tájékozódni arról, hogy milyen a szóba jöhető szállodák ár-érték aránya. Ehhez azonban egyáltalán nem nyújt támpontot az adott szálloda öndicsérő honlapja. Több segítséget jelentenek a világhálón olvasható vendégvisszajelzések, de ezek nincsenek magyarul, és időigényes a lényeg kihámozása.
2. Milyen az elhelyezkedése (negyed, környék jellege, strand, közlekedés, vásárlás)?
Jóllehet a taxi elég olcsó Dubaiban, azért lényeges szempont, hogy a hotel közelében van-e busz- és főként metrómegálló. Dubaiban nagy közlekedési dugók vannak és a metró használatával sok időt lehet megtakarítani. A visszajelzések alapján megállapítható, hogy a turista közérzete szempontjából fontos, hogy rokonszenves-e a hotel környéke. Vannak, akik szeretik, ha a hotelből kisétálva könnyedén belecsöppenhetnek mozgalmas, kellemes környezetbe. Fontos eldönteni, hogy városi vagy nyaralós jellegű hotel kívánatos-e inkább. Sokaknak fontos, hogy a szállodához elég közel legyen valami bevásárlóközpont, ahová akár naponta többször is át lehet járni enni, vásárolni, nézelődni, a kinti melegből bemenekülni. Itt alább a város különböző részeit értékeljük a hotelválasztás szempontjából.
Jumeirah-hotelek
Akiknek kiemelkedően fontos a strand hotelhez való közvetlen közelsége azok elsősorban a Jumeirah partszakaszon lévő szállodák közül választanak. Ezek a hotelek bizony nem olcsók, éppen a parti elhelyezkedésük miatt. Nem csupán a természetes strand közelsége adott, hanem 5-15 perc gyalogtávolságra vannak a legnevesebb bevásárlóközpontok, meg az Atlantis is. A negyed szállodái el vannak kényeztetve vendéglátóhelyek nagy választékával. Plusz privát csónakokkal (abras) viszik ide-oda a turistákat.
Általunk ajánlott Jumeirah-i hotelek: Al Quasr (Madinat Jumeirah) és a Jumeirah Beach.
Ras al Khaimah–hotelek
Talán praktikusabb megoldás, ha az alapvetően nyaralásra összpontosító utazók a Ras al Khaimah emírségbéli szállodát foglalnak, mert ott sokkal élvezetesebbek a privát strandok s tágasabbak, resort jellegűek a hotelek. Hátrány, hogy onnan fáradtságos, időigényes gyakran beutazni Dubaiba. 107 kilométerről van szó, de döntően a nagyon jó autópályán megy a közlekedés. Ha a városlátogatásra elegendő – mondjuk – egy vagy két alkalom, akkor jó kis nyaralás hozható össze.
Deira hotelek
Deira városrészben azoknak érdemes megszállni, akiknek nem igazán fontos a strand közelsége és a város hagyományosabb részérének felfedezésére akarnak összpontosítani. Deirában van legalább városiasnak tekinthető utcai élet. Tudunk kis utcákban járkálni, rengeteg a hitelesen helyi bolt. Az itteni hotelekből gyalog is megközelíthető a fűszer-, a hal- és az aranypiac. Meg kényelmesen megközelíthető a Creek partján a sétány, a Corniche Road. Délután 5 és 6 között csodás a naplementét csodálni egy parti kávéház teraszáról. Nagyon hangulatos arrafelé. Deirában még a bevásárlóközpont, az elnyűttebb Deira Ciity Centre is hitelesebben helyi hangulatú, mint a modernebb negyedek újabb építésű mall-jai.
Dubai Marine-hotelek
A Dubai Marina térségében lévő szállodák előnye, hogy gyalogtávolságra vannak az esti, éjjeli szórakozásokhoz, az éttermek és kávéházak nagy választékához. Van egy Walk nevezetű sétány tele - egyebek mellett - gyorséttermekkel. Szépen kialakított térség, de a fránya építkezések zajosak. Van közelben praktikusnak tűnő metrómegálló, de érdekes módon a turisták (is) gyakran inkább taxiba ülnek, annyira olcsó. A térségben persze van bevásárlóközpont is. A repülőtértől 30 perce van a Marina.
Media City hotelek
Van ide metró összeköttetés, ám az itteni hotelek vendégei taxival mennek ide-oda. A negyed nem annyira izgalmas, csak szuper modern.
Bur Dubai hotelek
Dubai rnem frissen modern része. Gyalogosforgalom, hagyományos városias élet nincs. Van taxizás mindenhová. Metróállomások is vannak a városrészben.
3. Van-e idegesítően zajos, vagy lehangoló építkezés a hotel közvetlen közelében?
Specifikus szempont Dubai esetében. Gyakori panasz, hogy a hotel, a szoba nagyon megfelelő, de elrontja a pihenést, a medencézést, a strandolást, a reggeli lustálkodást a szomszédban zajló csúnya, zajos, kellemetlen építkezés. Nagyon fontos tájékozódni, hogy mi a hotel vonatkozásában ilyen téren az aktuális állapot.
Dubaiban tömeg jelleggel és végtelennek tűnően építkeznek. A zajprobléma mértéke, aktualitása állandóan változó, s ezért érdemes e-mailen érdeklődni, hogy a számításba jövő hotel környezetében mi a helyzet. Reméljük, hogy a hasznos, értékes információért cserébe fontolóra veszi azt is, hogy az adott szállodát nálunk rendelje meg, hisz semmivel sem adjuk drágábban, mint máshol. Ez esetben részletes, egyéb tényezőkre is kitérő hotelértékelést is adunk!
A Jumeirah-i és a Marina projekthez közel eső szállodákat különösen sújtják az építésekből adódó zajok! Tanácsos tengerre néző szobát rendelni, mert az nem kapja telibe az építési zajt. Bizony előfordul, hogy a nap 24 órájában folyik az építkezés, tehát az éjszakai alvás nyugalma is veszélybe kerülhet. E tekintetben kockázatos hotelek: Hilton, Oasis Beach, The Ritz Carlton, Sheraton Jumeirah Beach, Le Meridien Mina Seyahi.
A Jumeirah Beach Hotel, a The Burj Al Arab, a The Royal Mirage és a The Mina A'Salam esetében a tenger felől is jöhet zaj. A Pálma-szigeti munkálatok lényegében az összes Jumeirah-i hotel tengerre néző szobáiból kellemetlen látványt nyújt.
Ami még rosszabb: A hotelek privát strandjainak vízét is szennyezhetik a partközeli tengeri mesterséges területeken lévő építkezési területek felől jövő szemetek, szürke, habszerű vegyi anyagok. Fujj!
4. Milyen a szálloda jellege és vendégköre?
Dubaiban vannak hotelek, ahol többségében nyaralás céljából tartózkodó vendégek vannak. Itt nyilván komfortosan érzi magát az a vendég, aki nyaralni jött. Viszont a medence gyakran zsúfolt, és az a hotel is napközben. Vannak szállodák, ahol sok az üzletember. Ilyen helyeken a nyaralós vendég némileg kényelmetlenül érezheti magát, mert feszesebb a légkör. Előny viszont az, hogy az üzletemberek napközben és hétköznap nincsenek a hotelben és így nincs zsúfoltság a medencénél, az épületben. Vannak hotelek, ahol a vendégkörben az ázsiaiak (pl. indiaiak, arabok) dominálnak, jellemzően nagycsaládosok, vagy szingli férfiak. A magyar turista, jellemzően, nem túl toleráns felfogású és zavarhatja a más kultúrájú, neveltetésű, (elnézést) testszagú, temperamentumú, gyakran nagycsaláddal érkező (indiai, pakisztáni, stb.) hotelvendégek jelenléte az étkezésnél, a folyosókon, a fogadótérben, a medencénél. Függetlenül attól, hogy ez valakinek fontos-e vagy nem, azért érdemes tájékozódni arról, hogy milyen a hotel jellemző vendégköre.
5. Milyenek a higiéniai, tisztasági körülmények?
Dubaiban az 5 csillagos szállodáknál fel sem merülhetnek tisztasági, higiéniai problémák. A 3 és 4 csillagos városi hoteleknél annál inkább. A hotelértékelésekből biztos lehet tájékozódni arról, hogy egy hotelben e tekintettben miként áll a helyzet.
6. Megvannak-e a szállodának a számomra egyedien fontos szolgáltatások?
Vannak utazók, akiknek lényeges, hogy a szállodában van-e például edzőterem, wellness részleg. Van-e, fizetős-e és a szobában is használható-e a wifi. Érdemes hotelértékelés révén tájékozódni az ellátás színvonaláról, jellegéről, valamint a szervezett (animációs) programokról. Fontos megtudni, hogy a hotel családbarát-e.
7. Mik a helyi speciális szabályok?
Lehetnek egyes hotelekben speciális, csak Dubaiban alkalmazott szabályok. Általános szabály, minden hotel vonatkozásában az, hogy elméletileg férfi és nő nem szállhat meg egy szobában, ha nincsenek összeházasodva. Turistáknál nagyon ritka, hogy egyáltalán megkérdezik ezt. De tény, hogy a szabály tilt ilyet. Érdemes ezért (főleg ha nem egyforma a vezetéknév) a házasságlevelet is becsomagolni. Fontos: csak akkor szoktak foglalkozni a házassági státusszal, ha ettől függetlenül van valami probléma, balhés ügy. Ha két mozlim, vagy mozlim/nem mozlim pár kombináció szeretne együtt megszállni egy szobában, akkor már picit szigorúbban veszik a dolgokat, de az ilyen helyzetet is meg lehet oldani, általában egy kis kenőpénzzel.
Az általunk itt javasolt minden egyes szállodáról részletes értékeléseket adunk a honlap olvasóinak. A fenti kérdések megválaszolásához megpróbálunk minden értékelésben hasznos támpontokat adni. Nyomatékosan hangsúlyozzuk, hogy a hotelértékelések szigorúan tárgyilagosak, és nem szépítjük meg a valóságot értékesítési érdekből. Csaknem minden szállodának vannak előnyei is, meg hátrányai is. Jobb ezekről előre tudni, a hotel kiválasztása előtt.
"Elmentünk egy másik emírségbe, Ras Al Khaimah-ba, hogy ott megtekintsünk néhány tengerparti szállodát, valamint egy vízi vidámparkot. Az út kb. másfél óra Dubaiból, viszont a pihenni vágyóknak és az igazi fényűzést és tengerparti nyaralást igénylőknek megéri ez az út, mivel Ras Al Khaimah sokkal nyugodtabb, mint Dubai, kedvezőbb árakat biztosítanak a tengerparti hotelek, és nem tömbházas elhelyezést, hanem kis villákat, bungalókat. Látogatást tettünk az Ice Land vízi birodalomban, mely kicsiknek-nagyoknak egyaránt rengeteg szórakozási lehetőséget kínál megannyi csúszdájával, vízi sport programokkal és saját sznorkelezésre kialakított korallzátonyával."
"Sokaknak (főleg briteknek) fontos, hogy mennyire oroszbarát a szálloda (itt most persze az újgazdag oroszokról beszélünk). The One And Only Royal Mirage szálloda például egy időben nem is fogadott orosz csoportokat, egyéni orosz vendégeket elvétve. Inkább a brit vendégekre összpontosítanak. De vannak olyan szállodák is (pl. az Atlantis Lost Chambers suite-je), amire a sales manager annyit mondott: ezek az oroszoknak készültek... Vannak szállodák, ahol külön szárny/medence/étterem van a gyerekes családoknak, és külön a gyerekteleneknek. Olyan éttermekkel is találkoztam, ahova nem engednek be 15 évnél fiatalabbakat. És egy olyan szállodával is találkoztam, ahol volt külön arab és nem arab rész (többről is hallottam, de most nem ugrik be melyek voltak ezek)."
"Dubaiban megfelelő ár/értékarányú, középkategóriás szállást sem könnyű találni. Belépő szinten vannak a Booking.com-os és Tripadvisoros kommentekben csótányosnak minősített Apartman Hotelek, a másik végletet pedig az 5+ csillagos luxushotelek képviselik. Mindegyikből akad bőven, csak az arany középutat nehéz megtalálni egy tiszta, korrekt, esetleg nemzetközi lánchoz tartozó, de még megfizethető 4 csillagos szálloda formájában. A szálláskeresést nehezíti még, hogy a tengerpart mentén 50 km hosszan és 2-5 km szélességben elhúzódó városnak nincs egy központja, azaz több központja is van. Ha autót bérlünk (ami erősen ajánlott, mivel nem egy gyalogosbarát hely) akkor majdnem mindegy hol találunk szállást, ha inkább tömegközlekedéssel szeretnénk megoldani és a pénztárca sem végtelen, akkor az óvárosi részben (Bur Dubai vagy Deira negyed) a piros metró valamelyik állomásának közelébe érdemes kialakítani a bázist. Így a metróval gyorsan elérhetjük a város távolabbi látnivalót, este pedig azért ki tudunk sétálni az óvárosba (az új negyedekkel ellentétben itt van járda) vagy a Creek partjára." forrás
,, Mindenféleképpen a központban akartunk szállást foglalni a tengerparthoz közel, de számomra kicsit meghatározhatatlan a központ, hiszen akkora a város, hogy fél órákat kell taxizni, hogy egyik pontból a másikba eljussunk a 6-8 sávos autópályákon. Végül a Dubai Marina városnegyedre esett a választásunk, hiszen ez egy jó környék, sok irodaházzal, hotellel, skybarral, modern épülettel, és a közelében található a JBR (Jumeirah Beach) is.
Először a Booking-on foglaltunk egy hotelt, de utazás előtt egy héttel kiderült, hogy az apró betűs részben több rejtett költség is hozzáadódik az árban, amiért már nem érte meg oda mennünk. Így gyorsan találtunk egy utcával arrébb egy apartman komplexumot, ahol még voltak kiadó szobák. Így hát azt ajánlom, hogy aki szállást foglal ne dőljön be az alacsony áraknak, hiszen azokra később rájöhetnek extra költségek. Mi viszonylag olcsón megúsztuk így, de talán azért is, mert már májusban ott nincs szezon a nagy hőség miatt. (2018)" forrás
Nekem a szállásom a Baniyas metrónal volt. Ennek a résznek van előnye, hátránya. Előny, hogy olcsóbb, nekem itt jól jött mind a két metró közelsége. Ez a rész szinte indiai és Pakisztán keveréke,nekem ez is tetszik. Érdekes európai ember számára. És abszolút biztonságos. Olvastam pár beszámolót, hogy este nem mernek ezen a részen kimenni az utcára a turisták, hát nem tudom....engem semmi atrocitás nem ért, sőt megállítotak, és kérdezgették hogy honnan származom, pár másodperc beszélgetés, és haladtam tovább. Hátránya: a sok mecsetből reggel 6 előtt már üvölt az imára szóló "ének".. továbbá aki luxusra vágyik, az ne itt szálljon meg. Illetve itt tenger sincs a közelben. De a Creek, és a piacok gyalogos távra vannak,nekem most ez számított. (2023)
3 csillagos: Centro Barsha ,
4 csillagos: Hilton Dubai the Walk , Wyndham Dubai Marina ,
5 csillagos: JW Marriott Marquis Hotel Dubai , Amwaj Rotana Jumeirah Beach Residence ,
-------------------------------
Nem ajánlott hotelek: Tryp by Wyndham Barsha Heights, Citymax Al Barsha at the Mall ,
2015. május 6-án teljes körű vízummentesség lépett érvénybe: magyar állampolgárok a beutazás napjától legalább 6 hónapig érvényes útlevéllel (magán-, diplomata, szolgálati) előzetesen beszerzett vízum nélkül léphetnek be az Egyesült Arab Emírségekbe, és tartózkodhatnak az országban 6 hónapon belül 90 napig.
A foglalás csak Emirates járaton érkező és induló utasoknak lehetséges. A Dubai Stopover program foglalható általunk: utikritika@utikritika.hu, vagy keresse fel a legközelebbi Vista irodát.
Az Emirates légitársaság az utasainak szervezett repülőtéri fogadtatást kínál fizetett szolgáltatásként. A "Marhaba meet and greet" elnevezésű szolgáltatás célja, hogy a tapasztalatlanabb, tájékozatlan, angolul, arabul nem beszélő utazót átsegítse az érkezés és vagy az átszállás esetleges nehézségein. A Dubaiban egy-két napra megálló és utána a légitársasággal tovább utazó (stopover) turistáknak a szállás, a vízum elintézését tartalmazó csomagban ezt a fogadtatási procedúrát is kínálják, csaknem kötelező jelleggel. Ez szükséges lehet valóban a rutintalanoknak, viszont a tapasztalt, angolul beszélő utazó számára ez csak felesleges többletkiadást jelenthet.
Az ára 99.- AED től indul fejenként, gyerekes családoknak, elbaltázott menetrenddel közlekedő járatokhoz ajánlott erősen.
Silver Szolgáltatás érkező Emirates utasoknak
Silver Szolgáltatás induló Emirates utasoknak
Családi szolgáltatás -max 4 fő; 6 300 Ft minden további családtag részére
A látogatók 2000 db cigarettát vagy 400 db szivart vagy 2 kg dohányt és 150 g parfümöt vámmentesen vihetnek be az országba. A nem muzulmán vallásúak ezen felül 2 liter égetett szeszt vagy 2 liter bort is bevihetnek. Felfőzetlen igaz-, vagy tenyésztett gyöngy bevitele - személyes használatot kivéve - tilos! Lőfegyver, pornográf irodalom, kábítószer bevitele pedig szigorúan tilos!
Az Egyesült Arab Emírségekben, tehát Dubaiban és Abu Dhabiban (avagy Abu Dzabiban) is, tiltólistán van a mák. Ne vigyünk mákus bejglit, mert a mákot drognak sorolják be, és komoly bonyodalmakba taszíthatjuk magunkat. Sőt! Még a mák morzsáját is kiszúrhatják érkezéskor és elkezdhetnek kutakodni, bedurvulni. Egy svájci embert őrizetbe vettek csupán azért, mert 3 mákszem maradt a ruháján és ezt a vámellenőrzéskor valahogy kiszúrták.
"Az országba való belépés nem tartozott a kellemes élmények közé: pökhendi, lekezelő stílus, "örülj, hogy beengedünk" mentalitás, más mozlim országban ezt nem tapasztaltam."
"Idegesítő volt, hogy egy átutazott éjszaka után hajnali 3-kor másfél órát várakoztunk a "bebocsátásra" azért, mert összesen 3 ablak volt megnyitva, miközben sorra érkeztek a gépek (ez a reptéren csúcsidőnek számít). Bezzeg az arabok, vagy pl. a szomszédos Ausztria állampolgárai sorban állás nélkül "sétálnak át" az ellenőrzésen."
,, Ekkora káoszt, csak Ázsiaiakra ne hallgasson az ember... Életemben először időben elindulok a repülőtérre mivel nem fapados jegyem van és van feladott poggyászom, tehát 3 órával indulás előtt. Dubai Union Metróállomáson megkérdezem a kedves pakisztáni urat hogy a T2-re hogy jutok ki. Mondja menjek metróval a T3-ra onnan busz visz. El is indulok. A 3-as terminálon közli velem a kedves indiai úriember hogy a 2-es terminál a másik oldalon van és nincs összeköttetés. Így legalább 15 metróallomast vissza.. Elnézve az óriási dugót jobban járok a metróval. Az indiai srác tanácsát megfogadva kikötök a másik oldalon Etisalat állomáson. Itt közlik hogy a reptéri busz egy hónapja megszűnt, szóval csak taxi. A taxi standnál sorállás, rengetegen várnak kocsira de taxi nincs. Nagy nehezen megérkezik egy de nem nagyon erdekli az újabb pakisztáni fiatalembert a várakozók sora rágyújt egy cigire nyugodtan. Na itt vész el a türelmem, a sor elejére tolakszom és ordítok vele hogy most indulunk mert lekésem a gépem.
Bent ülünk az Eid esti dugóban újabb fél óra a pár kilométer. Most már igen feszült vagyok. Megérkezünk pont egy órával indulás előtt a Fly Dubai terminálra. Mint akit rakétából lőttek ki megcélzom a check-in pultot ahol egy újabb pakisztáni úriember közli lezárult a check-in.
Én meglátom viszont a Fly Dubai-os agenteket könyörgöm csekkoljanak be. Most egy Kambodzsai vagy mit tudom én honnan check-in agent borzasztó angol kiejtéssel közli addig nem csekkolhat be amíg a Pass Track pakisztáni Covid alkalmazást le nem töltöm a mobilomra mert rá kell vezetni a járatot.
Közli ő két klikkel regisztrál de az 50 dirham, azaz 5000 Ft. Elküldtem meleg Ázsiai éghajlatokra magyarul. Nagy nehezen találok wifit és letöltötöm az alkalmazást ekkor már fél óra van indulásig.
Áttolakodom magam az útlevél és biztonsági vizsgálaton majd biometrikus felismerővel akarnak kiléptetni az Emirátusokból. A külügy külön figyelmeztet a honlapon hogy legyen kilépő pecsét az útlevélben mert ügyes trükkel következő érkezéskor ezért megbüntetnek ha nincs. Húsz perc van indulásig, találok egy ágyékát vakaró (végre az első arab) határőrt aki jó lassan be is pecsétel.
A fél terminálon keresztül rohanok a F7 kapuhoz ahol már last call van éppen beeesem szinte utolsónak.
8F az ülésem. A helyemen egy jól megtermett csadoros pakisztani nő ül már sem nekem sem a légiutaskísérőnek nem sikerül közös nyelvet találnunk vele. Feladjuk közli a Kambodzsai fiú pöszén alig értem angolul hogy várjak mig mindenki leül és talál nekem helyet. Már késik a gép fél órát mert a pakisztániaknak komoly gondot okoz számok és betűk felismerése mindenki oda ül le ahová gondolja. Másrészt akkora csomagokkal jönnek nincs az a hely ahova befér. Több mint egy órás késéssel leül mindenki. Heuréka a srác talál nekem egy helyet az utolsó sorban ahol mellettem egy beduin gondolom a sivatagban élő arab ül akinek az úton nekem kell megmutatni hogy kell enni az ételt késsel és villával mivel kézzel állt neki 🙂
Felszálltunk. Jön a vezető utaskísérő és a kezembe nyom mint egyetlen külföldinek a gépen öt nyomtatványt hogy ezt töltsem még ki érkezés előtt. Mire megvan, jön a fincsi kaja és már szállunk is le. Ennyire mozgalmas öt órám régen nem volt 🙂
Teljesen úgy érzem magam mint az 1998-as utazásaimnál. (Atam 2022)
fotó by Elter
Deira - halfeldolgozó - fotó by Ata
* az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon
© Utikritika.hu. 2012.
Amerikai Egyesült Államok | Amszterdam | Argentína | Ausztrália | Ausztria | Bahama-szigetek | Balatonszéplak-felső | Bali | Barcelona | Berlin | Ciprus | Dominikai Köztársaság | Dubai | Egyiptom | Franciaország | Görögország | Hajóutak | Horvátország | Hongkong | India | Isztambul | Kanada | Kanári-szigetek | Kuba | Kvarner-öböl | London | Madrid | Malajzia | Maldív-szigetek | Mallorca | Mauritius | Málta | Mexikó | Nagy-Britannia | Németország | New York | Olaszország | Párizs | Portugália | Róma | Seychelle-szigetek | Sharm el-Sheik | Skócia | Spanyolország | Sri Lanka | Szingapúr | Thaiföld | Törökország | Toszkána | Tunézia | Vietnam | Zöld-foki Köztársaság
Úti Kritikus, 2016. 05. 25. 10:01
Kedves Ildikó!
Amennyiben a fedélzetre szeretné vinni, úgy csak a terminálban vásárolt víz vihető fel. Az Algopyrinből csak személyenként 1 levélnyit vigyenek, abba biztosan nem fognak belekötni.
Baumgartner Ildikó, 2016. 05. 24. 18:35
Szeretném megkérdezni, hogy a Dubai útra 1,5 l es ásványvíz és algopirin nevű gyogyszer a böröndben felvihető-e?
Papp Mihályné, 2016. 01. 29. 13:15
A repülőgépen van-e ellátás?
Milyen fizető eszközöket lehet beváltani? Mikor indul Budapestről a repülőgép Dubaiba?
coroiu maria, 2015. 02. 03. 15:47
Szeretnek erdeklodno hogy a Budapest - Dubai jaraton van ellatas ,etel ,ital
coroiu maria, 2015. 02. 03. 15:42
Szeretnek erdeklodni hogy aBudapest- Dubai W 6 2497 jaraton van elletas etel - ital az utazas soran
Sánta Martin, 2014. 12. 25. 08:50
Érdekelne milyen lehetőség van átvészelni egy éjszakát, ugy hogy másnap 15 órakkor indul tovább a gép? Van-e erre praktika? Köszönön!!
Rozmán Vince, 2014. 05. 27. 18:40
Legyen szíves tájékoztatni,hogy ha átutazó vagyok,mehetek-e várost nézni Dubajba ,Abu Dhabiba(ne a reptéren kelljen 8-10 órát üldögélni)Ott kapok ingyenes vízumot,ez esetben is ?