ÚTIKRITIKA.HU / Sibenik Riviéra

Sibenik Riviéra

Sibenik Riviéra dióhéjban | Olvasmányos linkek | Fotóegyveleg

Sibenik Riviéra dióhéjban

A Sibenik Riviéra Dalmácia északi részének régiója. Szárazföldi partvonala a nyugaton lévő Pirovactól a délen lévő Razanjig terjed el. A partjaival szemben több mint kétszáz kisebb-nagyobb sziget fedezhető fel. A szárazföldi partvonala mögött a belső területeken hegyek magasodnak.

Sibenik Riviéra főbb városai:

A Sibenik Riviérhoz tartozó egyéb települések, szigetek: Grebastica - Jadrija - Kaprije sziget - Krapanj-sziget - Pirovac - Bilo - Razanj - Stupin Celine (Rogoznica) - Srima - Zaton (Sibenik) - Mirlovic Polje - Zaboric - Tribunj - Kanica-öböl (Rogoznica) - Stivasnica-öböl (Razanj) - Zecevo

Vélemények

,, Öt forintot nem adnék érte , ahogy a horvát tenger part nagy részéért sem !!! A kopár sziklák , zöld nélkül .Fejleszteni nem csak pénzt kasszírozni akarnak ! A horvát utazási katalógusokba rendre egy-egy virágos természeti részlet vagy esetleg egy ház látható , ritka a normális utca részlet vagy terület és azokon kívül meg aztán tényleg a semmi !!!! ( Ja még mielőtt valaki azt gondolná , hogy nem .... de igen jártam itt is ! ) Opátia az igen vagy az Isztria Szlovénia felöli része vagy inkább a Balaton !" (Máté, 2021)

Grebastica: Az utóbbi 20 évben,olyan 15-16 alkalommal voltunk itt;konkrétan Villa Delfin.
Kilépsz az apartmanból,és belépsz a tengerbe!
Álomszép strand,az étterem is a Banovac családé,ami közvetlenül a parton van.
Sajnos az utóbbi 2-3 évben már rengeteg lengyel,szlovák,cseh is ideszokott,és minden olyan túlzsúfolt lett.
Egyébként csodás kis öböl,közel Primosten,Trogír,Sibenik

Lidl kb hazai áron. Tommy is jó. Mindenhol kunával fizettünk, volt ahol 3 nyelven( angol magyar horvát) tettük össze közösen ki mit szeretne De nem volt gond. Egyedül a parkolás szerintünk, ami nagyon gáz. (2022)

Parkoláshoz: Tisno is csatlakozott több száz másik horvát városhoz és most már a Bmove app használható Tisnoban is parkolójegy vásárláshoz. Lehet venni órára jegyet, vagy napi, heti, havi bérletet online.

Tisno nekem túl szeles volt és nagyon hideg volt a víz. Első nap nem is tudunk belemenni. Nekem sajnos nem volt annyira szimpatikus a hely. (2022)

Olvasmányos linkek

"Sibenikben megálltunk egy kicsit körülnézni. Nem számítottunk nagy dolgokra, ezzel szemben olyan csodás várost találtunk, hogy egyik ámulatból a másikba estünk. A városkát egy dombra építették, a fő téren látható a gyönyörű Szent Jakab-Katedrális, mely 2000 óta az UNESCO Világörökség része. Belül a dóm, nagyon puritán. Nem színes, nem aranyozott, semmi cicoma nincs rajta. Gyönyörű! Innen még feljebb visz az út a sibeniki várhoz. Mi félúton megrekedtünk, mert találtunk egy régi temetőt, ahonnan csodás kilátás kínálkozott. Kicsit feljebb van egy aprócska kávézó kis kerttel, ahol illatos fűszernövényeket termelnek. Kíváncsiságomat nem tudtam legyőzni, természetesen körbejártam a boszorkánykertet. " forrás

Zltana Ribica étterem

"Ha csak tehetjük, autóval érkezzünk, ha a környéken szeretnénk nyaralni. Az autóbusz, vagy vonatjáratok nagyon rosszul szervezettek, legtöbb esetben csak akkor állnak meg, ha külön megkérjük a sofőrt. Pedig megéri akár a környező városokba is ellátogatni egy napot, mint például Primostenbe." forrás