.
La Salle Street Bridge (hivatalosan: Marshall Suloway Bridge) - Pap Erika fotója
.
Ha ott vagyunk, ne mondjuk magyarosan Csikágónak, mert a helyes kiejtés ez: Sikágó (az á betűre helyezve a hangsúlyt).
Chicago az USA középnyugati részén, Illinois államban fekszik a Michigan-tó partján.
Lakosság (2024-ben): 2,7 millió, de az elővárosokkal együtt közel 9 millió
42,4% fehér, 29% fekete (afroamerikai), 11% mexikói és puerto ricoi, 7% ázsiai, valamint rengeteg arab (zömében palasztínok)
Chicago az USA harmadik legnépesebb városa, de a lakosság száma csökkenőben van, és az a prognózis, hogy kb. 10 év múlva már Houston (Texas) lesz a harmadik helyen.
A város lakosságának csökkenését elsősorban ezekkel a tényezőkkel magyarázzák:
Az ipar csökkenése és a munkahelyek külföldre telepítése miatt sokan elhagyták a várost, különösen a középosztálybeliek és a fiatalabb munkaerő. A lakásárak, az adók és egyéb költségek sokakat arra ösztönöznek, hogy olcsóbb régiókba vagy városrészekbe költözzenek. Mint sok más amerikai városban, Chicagóban is az elöregedő népesség és a viszonylag alacsony születésszám hozzájárul a lakosság fogyásához.A város egyes részein a magas bűnözési ráta és a közbiztonsági problémák szintén hozzájárulnak ahhoz, hogy a lakosok elhagyják Chicagót.
Gyakran nevezik ,,Szeles városnak" (Windy City). A Michigan-tó partján fekvő városban a nagy vízfelület befolyásolja a szelek alakulását. A tó gyakran felerősíti a szelet, főként a hideg évszakokban. Amúgy San Francisco és Boston szelesebb város.
Milyen híres Hollywood-i filmek játszódnak Chicagóban?
Mik a fő turisztikai nevezetességek? Millennium Park, Willis Tower (korábban Sears Tower), Navy Pier, The Art Institute of Chicago, Magnificent Mile, Chicago Riverwalk, Field Museum of Natural History, Shedd Aquarium, Lincoln Park Zoo
"Chicago az egyik kedvenc amerikai városom. Igazából nem tudom megfogalmazni, hogy miért. Sokat gondolkoztam rajta, hogy ez miért is lehet, de mindig csak arra jutottam, hogy valahogy a sok részlet áll össze egy remek várossá. Hol van már a 20-30-as évek félelmetes gengsztervárosa, ma egy rendkívül barátságos, élhető város várja az ideutazókat.
Chicago, hasonlóan a többi amerikai nagyvároshoz, gyakorlatilag összeépült az őt övező kisebb alvóvárosokkal, így kiterjedésre hatalmas. Mindezek ellenére a belvárosa belátható, és egészen jól bejárható néhány nap alatt. Elhelyezkedését tekintve az a baj, hogy a környéken igazán semmi sincsen, tehát nagy kirándulásokat nem nagyon érdemes csinálni. Kivéve a Harley Davidson fanoknak, akikre kötelező látogatás vár Milwaukee-ban a Harley Davidson múzeumban. Nekem, aki nagy rajongója vagyok a márkának, hatalmas élmény volt a múzeum, rengeteg motorral, végigkísérve a gyár több mint 100 éves történelmét. Milwaukee-ban más nagyon nincs is, több időt nem is érdemes a városra szánni. Sajnos ide is elért a válság szele és ez látszik is, sok az elhagyatott ház, üzlet, a nem túl bizalomgerjesztő környék.
Rengeteg olyan hely van, amit meg kell nézni akkor, amikor Chicago-ban járunk. Az egyik kedvencem a Millenium Park volt, közepén a hatalmas babbal, aminek a felülete tükör, nincs az a fénykép, ami visszaadja azt a látványt, amit ez a csoda nyújt, akár nappal, akár este, látogatjuk meg, lenyűgöző az, ahogy a nézelődők, környező házak és minden visszatükröződik rajta. Figyelem, este nagyon nehéz jó képet csinálni róla, szükséges egy nagy fényerejű objektív, biztos kéz, de a legjobb az állvány. MUST SEE!
Chicago-ban rengeteg park van, illetve maga a tó miatt nincsen betonrengeteg érzése az embernek. Rengeteget lehet sétálni, és gyakorlatilag csak nézelődni. Sok híres és gyönyörű épület van a városban, pl. Wrigleys building, Tramp buliding (itt is), a régi Chicago Theater stb. Szorosan hozzátartozik a városképhez a magasvasút, ami sok-sok filmből ismerősen, hangosan robog el a fejünk felett percenként.
A közbiztonság véleményem szerint a belvárosban remek, itt sehol sem tapasztaltam olyat, hogy nem lennénk biztonságban. Külvárosokban ugyanez azért nem mondható el, de erre nem is nagyon jár az ember. Vásárolni Chicago-ban is rengeteget lehet. A belváros is tele van üzletekkel, de az igazi kincsek az outletek. Fillérekért lehet az itthon vagyonokért árult márkák termékeihez hozzájutni, ide is félig üres bőröndökkel kell jönni!:)" (M. Gyuri)
A város pillanatok alatt elbűvölt, és hamar rájöttem, mi az a különleges vonzerő, ami teljesen magával ragadott. Olyan érzésem volt, mintha New Yorkot és San Franciscót egyesítenénk, és így születne meg Chicago. Néhány éve jártam mindkét városban, és azóta is rajongójuk vagyok, így kimondhatatlanul boldog voltam, hogy rátaláltam egy helyre, ami ötvözi a várost, ami sosem alszik, és a nyugati part ékszerdobozát. Chicagóban ott van New York nyüzsgése és pezsgése, az eszméletlen felhőkarcolók és építészeti csodák, ahol a régi és a modern harmonikusan keveredik. Ugyanakkor árasztja San Francisco kifinomultságát és eleganciáját, valamint azt a nyugalmat és szépséget, amit SFO nyújt számomra."
Chicago igazán magával ragadó légkörrel bír, teljesen elvarázsolt! Mindenkinek ajánlom, aki hozzám hasonlóan szereti a nagyvárosokat. Nem is tudnék pontosan megfogalmazni egyetlen okot, amiért annyira megfogott, de az egyedi atmoszférája biztosan nagy szerepet játszott ebben.
Több barátom is azt mondta, hogy Chicago a kedvenc amerikai városuk, és sokaknak jobban bejött, mint New York – bár NY-t jóval többen ismerik. Őszintén szólva, ha választhatnék, én is inkább visszamennék Chicagóba, mint New Yorkba. Szerencsére a LOT-nak köszönhetően átszállás nélkül eljuthatunk ide!"
"Chicago nemcsak nagy, modern és stílusos, hanem egészen különleges atmoszférát is ad neki, hogy a világ legnagyobb édesvizű tavának partján fekszik. A Michigan-tó olyan hatalmas, hogy inkább tengernek tűnik, mint tónak. Talán a legegyszerűbben úgy lehet elképzelni, ha a Balatonhoz viszonyítjuk, ami 78 km hosszú és 14 km széles, míg a Michigan-tó esetében ezek a méretek 494 km és 190 km. Itt is úgy vész el a horizont a végtelenben, mint egy tengerparton. Ráadásul a Chicago folyó több irányban is átszeli a várost, a partját pedig modern és art deco stílusú felhőkarcolók szegélyezik, ami futurisztikus hangulatot kölcsönöz a városnak."
Az időjárás bizony nem tartozik Chicago fő vonzerői közé. Bármelyik évszakban el lehet kellemesen tölteni itt az időt, de a klíma tényezőt mindig erősen figyelembe kell venni.
Bár Chicago telei híresek, több olyan nap van, amikor a maximum hőmérséklet 27-29°C (80-84°F) között mozog, mint bármely más öt fokos tartományban. A város zord telei gyakran elhomályosítják a nyári hőhullámokat. Júliusban és augusztusban a szokásosnál melegebb napok gyakran forróak és párásak, a harmatpontok pedig hasonlóak lehetnek azokhoz, amelyek közelebb a Mexikói-öbölhöz fordulnak elő. A város meglepően vonzó tengerparti strandjai enyhülést nyújthatnak a forróság ellen. A nyári éjszakák általában kellemesek, és a tóparton néhány fokkal hűvösebb van – ezt a helyiek úgy mondják, "cooler by the lake" (hűvösebb a tónál). A nap 5:15 és 20:15 között van fenn.
Aztán jönnek a telek. December és március között nagyon hideg hőmérsékletek várhatók, még hidegebb szélhűtési tényezőkkel, bár alkalmanként melegebb időszakok is előfordulhatnak, akár 16°C-os (60°F) hőmérséklettel. A hó általában szezononként néhány nagyobb viharra korlátozódik, és néhány enyhébb havazás történik közben. (És kicsit több a tópart mentén – ezt a helyiek "lake effect snow"-nak, vagyis "tóhatású hónak" nevezik.) A jégviharok szintén kockázatot jelentenek. Chicago jól felkészült a telekre, így a városi szolgáltatások és a tömegközlekedés ritkán állnak le. Télen a nap korán nyugszik, már 16:30 előtt sötét lesz, a nap pedig csak 7:15 után kel fel.
Azért van néhány kellemes hónap is az időjárás tekintetében. Május és szeptember kellemes és enyhe, április és június általában szintén jó időt hoz, bár hirtelen fellépő zivatarok és erős szelek is előfordulhatnak. Októberben lehet némi hűvösség a levegőben, de ritkán van szükség vastag kabátra, és néhány napra még az is felesleges. Egyes években a tó által tárolt meleg meghosszabbíthatja a kellemes őszt novemberig.
Mások lesznek a szempontjai az olyan utazóknak, akik a belvárosban szeretnének lakni és vezetés helyett a tömegközlekedést szeretnék használni, mint azoknak, akik autót béreltek és nem gond, ha a külvárosi szállodából be kell autózni a központba. Ebben az esetben napi parkolási díjjal kell kalkulálni.
Chicago számos nagy konferenciának ad otthont évente, és rengeteg szálláshelyet kínál. A legtöbb szálloda vagy az O'Hare repülőtér környékén, vagy a belvárosban, a Loopban és a Near North területén található (a Magnificent Mile közelében). Ha a várost szeretnéd felfedezni, érdemes a belvárosban szállást keresni — egy szálloda az O'Hare közelében csak akkor ideális, ha a repülőtérhez van dolgod (bár a CTA Blue Line sétatávolságra van a legtöbb szállodától, így könnyű bejutni a városba, bár körülbelül 30 percet vesz igénybe). Ha azonban konkrét érdeklődési köröd van, a város egész területén találhatók szállodák, és ha eltávolodsz a belvárostól, jobban megismerheted a különböző városrészek hangulatát. Ezt különösen akkor fogod értékelni, ha több napot töltesz a városban. Mielőtt elköteleznéd magad egy szállás mellett, győződj meg róla, hogy a választott hely megfelel a kényelmi szintjeidnek. A távolabb eső, átmeneti szállodák megfelelnek azoknak, akik Jack Kerouac kalandos életét szeretnék újraélni, de a legtöbb utazó számára ijesztőek és visszataszítóak lehetnek.
Az olcsóbb szálláshelyek általában meglehetősen messze vannak a Loop-tól, így foglaláskor ne feledd, hogy Chicago hatalmas város. A költségtudatos utazóknak érdemes a belvárostól távolabb eső szállásokat keresni, amelyek könnyen elérhetők a számos CTA vonal bármelyikével. Van egy hostel a Loopban, egy másik a Wrigley Field közelében, egy Greektownban, sétatávolságra a Union Stationtől, valamint két másik az egyetemek közelében, Lincoln Parkban és Rogers Parkban. Ezek mind érdekes városrészek, és közel vannak az L-hez, így könnyű hozzáférést biztosítanak a város többi részéhez. A középkategóriás szállodák jó ajánlatai a belvárostól távolabb, Midway környékén és North Lincolnben találhatók.
"Nem kell félni attól, ha nem a belvárosban szállunk meg. Sokkal olcsóbbak a hotelek az agglomerációban, és a bejutás egyszerű, soksávos autópályákon mehetünk be a városba, ahol az autót egész napra le tudjuk parkolni (nem drága, érdemes early bird akcióban részt venni). Erre talán a Navy Pier a legjobb, innen gyalogos távolságra van sok minden." (M. Gyuri)
"A Holiday Jones nevű hostelben szálltam meg, és ez volt eddig a legjobb hostel, ahol valaha jártam! Tiszta volt, és nagyon finom reggelit kaptam – tipikus amerikai stílusban: sokféle müzli, mogyoróvaj, lekvárok, vaj, tej és egyéb finomságok. A helyszín is remek volt; bár nem a belvárosban volt, minden fontos dolog megtalálható volt a közelben, például metróállomás, éttermek, szupermarket és gyógyszertár. A hostelhez tartozott egy nagy közösségi tér is, ahol biliárdasztal, tévé és társasjátékok vártak. Ajánlom mindenkinek, aki spórolni szeretne a szálláson, és nem riad vissza a hálótermes elhelyezéstől! Ha jól emlékszem, két éjszaka reggelivel együtt körülbelül 55-60 USD-be került."
Mi retro szállást kerestünk, ezért a The Congress Plaza Hotel & Convention Center vettünk ki szobát, ahol elnökök szálltak meg, amikben ültek székek, ki is vannak állítva a földszinten. Ez amerika egyik ,,legkísértetjártabb" szállodája, sok youtube video van a neten, valóban nyomasztó a hely, én imádtam, ráadásul itt lakott Al Capone is, akit nem kell bemutatni,
jaaaa, a Congress ablaka a Michigan tóra, és a jól ismert szökőkútra néz, amivel a Rém rendes család kezdődik.
Chicago-ban könnyű tájékozódni. Az utcaszámok egységesek az egész városban, a standard háztömbök, melyek mindegyike 100 címet tartalmaz, körülbelül 1/8 mérföld (200 méter) hosszúak (így egy mérföld 800 számbeli különbséget jelent). Minden utca száma az címszámrendszer nullpontjától, a State Street és a Madison Street kereszteződésétől való távolság alapján kerül kiosztásra. Az utcanevek mellett található W (nyugat) vagy E (kelet) betűk az irányt jelzik, az N (észak) és S (dél) pedig az észak-déli futású utcákat. Az utcaszámok általában az utcatáblákon, az utcanév alatt olvashatók. Minden mérföldnél (többszörösen 800-nál) főútvonalak, fél mérföldnél pedig másodlagos utak találhatók.
Általánosságban az "avenue"-k észak-déli irányban, a "street"-ek kelet-nyugati irányban futnak, de sok kivétel akad (pl. a 48th Street-et követheti a 48th Place). Beszélgetésekben a helyiek ritkán tesznek különbséget az utcanevek, például "street", "avenue", "boulevard" között. Néhány utca, például a Clark St, Lincoln Ave, Broadway, Milwaukee Ave, Ogden Ave, Archer Ave, Vincennes Ave és South Chicago Ave, átlós vagy kanyargós útvonalat követ.
Tömegközlekedéssel
A városnézés legjobb módja a tömegközlekedés: olcsó (többnyire), hatékony (időnként) és biztonságos (általában). A Regionális Közlekedési Hatóság (RTA) irányítja Chicago és környéke tömegközlekedési hálózatát. Utazásodat az RTA online tervezőjével is megtervezheted, vagy segítséget kérhetsz telefonon a 836-7000 számon, bármely helyi körzetszámmal hajnali 5 és éjjel 1 óra között. Az RTA hivatalos partnerségben áll a Google Maps-szel, így ott is megkereshetők a tömegközlekedési útvonalak.
CTA
A Chicago Transit Authority (CTA) üzemelteti a város és néhány külváros vonatait és buszait. Egyszerűen fogalmazva, a CTA maga Chicago: kényelmes és néha bosszantó, de kihagyhatatlan. Még ha autóval is közlekedsz a városban, a CTA nélkül nem teljes a chicagói élmény.
A CTA teljes vonathálózatát "L"-nek hívják, ami az emelt pályán közlekedő vonatok hagyományából ered, bár ma már az összes, beleértve a földalatti járatokat is, "L" néven ismert. Minden vonal a Loop-ból indul a város minden irányába. Az "L" kifejezés eredetileg a felszíni villamoskörforgalomra utalt, amely az emelt pályák elődje volt. Bár néhány állomás meglehetősen régi, a hálózat még mindig jól működik.
A CTA vonalait színek szerint osztják fel: piros, zöld, barna, kék, lila, sárga, narancs és rózsaszín. Az összes vonal a Loop-ba vezet, kivéve a sárga vonalat, amely Skokie külváros és Chicago északi határa között közlekedik, valamint a lila vonalat, amely csak csúcsidőben közlekedik a Loop felé. A piros és a kék vonalak a hét minden napján, éjjel-nappal járnak, így Chicago és New York azon kevés amerikai város közé tartozik, ahol 24 órás vasúti szolgáltatás van. A többi vonal üzemideje változó, általában reggel 4:30 és hajnali 1 között járnak.
Mielőtt utazol, tájékozódj a célállomáshoz legközelebbi vonatállomás nevéről és a vonal színéről. Figyelj arra, hogy a kék vonalon két "Western" nevű állomás is van, és a zöld vonalon két hasonló nevű állomás, "Ashland" és "Ashland/63rd". A vonat kocsikban térképek találhatók az ajtók felett (bár gyakran eltűnnek), és online is elérhetők. Az állomási táblák gyakran jelzik az utca koordinátáit is, például "5900 N, 1200 W" a Thorndale állomásnál.
Minden állomáson van ügyeletes személyzet, akik nem kezelhetnek pénzt, de segíthetnek az útvonaltervezésben és az automaták használatában.
Busz
A város szinte minden főutcáján közlekednek buszok, gyakran négy háztömbönként megállóval. A buszmegállókat kék-fehér táblák jelölik, amelyeken az útvonal térképe és a főbb megállók is megtalálhatók. Amint felszállsz, figyeld a busz elején lévő piros LED kijelzőt, ami jelzi a közeledő utcák nevét, így könnyen kiszállhatsz akár egy kis mellékutcánál is. Megállót kérni a felső vezeték meghúzásával lehet, ami egy „csengetés” hangot ad, vagy a legtöbb kapaszkodón található piros „STOP” gomb megnyomásával. A sofőrhöz kiabálni ugyan gyors megoldás lehet, de feszültséget kelthet.
Ha csak pár utazást tervezel, a $3-os CTA Single-Ride Ventra jegy tökéletes választás, amely egy útra érvényes az L-re vagy a buszra, és két átszállást tartalmaz. Az O’Hare reptérről való utazás $5-ba kerül. Ha van NFC-képes bankkártyád vagy Google Pay, Apple Pay, Samsung Pay eszközöd, egyszerűen érintsd a leolvasóhoz: az út $2.50-ba kerül (vagy $5-ba az O’Hare-ről). A buszon készpénzzel is fizethetsz, ekkor az út $2.25, de átszállásra nincs lehetőség, így minden új járatért külön kell fizetni.
Ha 24 órán belül legalább négyszer utaznál, érdemes megvenni az $5-os, 1 napos CTA bérletet az L állomásokon (a buszokon nem kapható). Ez korlátlan utazást enged a CTA buszokon és L járatokon 24 órán keresztül, de nem érvényes a PACE (távolabbi külvárosi) buszokra vagy a Metra (elővárosi vonatokra).
Ha 72 órán belül nyolcnál többször, vagy egy hét alatt több mint tizenkétszer utaznál, választhatod a $15-os háromnapos vagy a $20-os hetijegyet. Ezeket csak saját NFC-s fizetőkártyára, vagy egy $5-ba kerülő Ventra kártyára lehet feltölteni (az összeget visszakapod, ha 90 napon belül regisztrálod a kártyát a Ventra honlapján). Ventra kártyákat és bérleteket az L állomásokon, illetve számos kiskereskedelmi üzletben is megvásárolhatsz. A CTA bérletek nem érvényesek a PACE buszokra vagy a Metra vonatokra, azonban $33-ért kapható egy heti bérlet, ami a PACE járatokat is magában foglalja.
A CTA-n alacsony a bűnözés aránya, de mint minden nagyvárosban, érdemes ébernek lenni, főként késő éjszaka. Ha bármi miatt kényelmetlenül érzed magad, ülj közel a sofőrhöz. A buszokat fokozatosan videokamerákkal szerelik fel, és minden vonatkocsi közepén van egy gomb és hangszóró vészhelyzeti kommunikációra. Ezt azonban csak vészhelyzet esetén használd, mivel a sofőrnek ilyenkor meg kell állítania a vonatot, amíg a helyzet megoldódik.
Pap Erika fotója
Chicago tömegközlekedési rendszerét sokan dicsérik az Egyesült Államokon belül, ami amerikai léptékkel annyit jelent, hogy egyáltalán létezik és használható is. Már érdemes érkezés előtt eldönteni, hogy mennyit és hogyan akarjuk használni a tömegközlekedést, mert egyes jegy- és bérlettípusok csak nagyobb állomásokon és a repülőtéren kaphatóak. Mondjuk ha pont nem elérhető az a bérlet amit szeretnénk, nem nagy gond, mert az árképzés lineáris, azaz a háromnapos jegy háromszor annyi, mint a napi jegy, csak nem kell vele naponta foglalkozni. A napijegyek egyébként óra alapúak, így egy kis trükközéssel nyújtható az időtartam többszöri vásárlás esetén. De erre sem kell nagyon ráfeszülni, mert az 5 dolláros napi ár igazán nem vészes, a Chicago Transit Authority oldalán részletes táblázat van a jegyekről, amelyek egyébként papír és online formában is megvásárolhatóak.
A repülőtéren csak automatákból lehet jegyet venni, ami eleinte nem akart sikerülni, mert készpénzből nem adott volna vissza a gép és nem volt annyi apró nálunk, pár kártyát egyáltalán nem fogadott el, a többi hitelkártyánál meg amerikai zip kódot kért. Végül a metró ügyfélszolgálatán, miután nem akarták felváltani a húsz dollárosomat, azt azért elárulták, hogy külföldi kártyához nullát kell beírni. Csak azt nem értem a gép miért nem ismeri fel a külföldi kártyát és ugorja át ezt a kérdést vagy legalább írná ki ezt az opciót. A repülőteret a kék metróvonal köti össze a belvárossal, ami a tizensok megálló végigzötykölődését leszámítva kényelmes módja a bejutásnak. A metróvonalak mellett magasvasút is van a városban, melynek egyes ágai a külvárosokat kötik össze a központtal, ahol egy "Loop"-nak nevezett kört tesznek. Ez a megoldás roppant praktikus, mert egyrészt átszállás nélkül elérhető a belváros nagy része, másrészt a vonalak között számtalan átszállási pont van, nem koncentrálódik az átszálló tömeg.
A magasvasút egész jól beleolvad az utcaképbe, az autók az alatta futó utcán kerülgetik az oszlopokat, mert a forgalmi sávok az oszlopok között, a kanyarodó sávok és a parkolók az oszlopokon kívül vannak. Az állomások közel hasonló stílusban épültek, de van egy-két modernebb vagy klasszikusabb kialakítású is. (2022) forrás
Amint megérkeztem, első dolgom volt egy egynapos, korlátlan tömegközlekedésre jogosító jegy vásárlása, amely 5 dollárba került.
Mivel a szállásom nem a belvárosban volt, naponta többször is használnom kellett a tömegközlekedést.
Ez a város igazi sétálós város, mindent elérsz gyalog, sík terepen, a helyiek kedvessége nyitottsága szinte egyértelmű már számomra, szólnak hozzád, Honnan jöttél? Hogy vagy? Tudok segíteni valamiben? stb… megdöbbentő. (nekem) (2024)
Chicago Transport Authority (CTA) - T.M. fotója
Ha lehet, kerüld a vezetést Chicago belvárosában. A forgalom rettenetes, a gyalogosok folyamatosan váratlanul lépnek az útra, és a Loop garázsai akár napi $40-be is kerülhetnek (bár a SpotHero szolgáltatás kedvezőbb árakat kínálhat). Bár a belvárosi utcák rácsszerkezetűek, soknak több szintje van, ami még a rutinos sofőröket is összezavarhatja. A belvároson kívül sem mindig egyszerű utcai parkolóhelyet találni. Ha mégis sikerül, ellenőrizd a parkolási táblákat, hogy a) nem szükséges-e lakossági engedély, b) nincs-e tilalom bizonyos órákban „utcatisztítás”, csúcsforgalom vagy egyéb korlátozás miatt. A parkolási szabályokat szigorúan és gyorsan betartatják: a jegyek és a vontatás mindennaposak – különösen téli hóesés idején figyelj.
A parkolást egy utcánként elhelyezett automatából kell intézni, ahová be kell írni a rendszámodat. Az automaták érmét és hitelkártyát is elfogadnak. Ha az automata nem működik, található rajta egy telefonszám, ahol bejelentheted a problémát, és így elkerülheted a jogosulatlan bírságot. Ha sokszor parkolsz az utcán, a ParkChicago alkalmazással telefonon is fizethetsz a parkolásért. Ha segítségre van szükséged, a helyiek gyakran panaszkodnak arról, milyen rosszul sikerült a parkolóórák privatizációja.
Chicagóban illegális kézben tartott mobiltelefont használni vezetés közben, és a rendőrök szívesen büntetik ezt. Használj kihangosítót, vagy ha lehet, húzódj félre a híváshoz.
Az állandó építkezés már magában is gond, de a városi autópályákon sok sofőr rendkívül agresszív. Ha hozzászoktál a keleti parti autópályák stílusához, ez talán ismerős lesz, de másoknak meglehetősen ijesztő élmény lehet.
Chicagóban is javasolt autót bérelni, főleg akkor, ha belvároson túlra is tekint az egyszeri utazó. Kombinálható egy párnapos gyalogos városnézés, utána pedig egy autós túra a környéken.
"Autót bérelni véleményem szerint kötelező, mint szinte mindenhol Amerikában. A távolságok nagyok, a bevásárlóközpontok általában a város határában vannak, sokkal egyszerűbb az élet egy autóval, még akkor is, ha napközben sokat sétálunk és csámborgunk a városban. A közlekedés, túl azon, hogy az autó alap, jól megoldott. Érdemes használni a hop-on hop-off buszokat, de aki nem vesz kártyát, annak a tömegközlekedés is jó választás, olcsó, tiszta és gyors." (M. Gyuri,)
-------------
vízi taxi - T.R. fotója
Taxi
Chicagóban az egyik legolcsóbb a taxis tarifa az Egyesült Államokban. A turisták által kedvelt területeken bárhol leinthetünk egy taxit az utcán, és a város szigorúan szabályozza a taxizást. Az alapdíj („zászlóhúzás”) $2.25 az első 1/9 mérföldre, majd $0.20 minden további 1/9 mérföld után, illetve $0.20 minden eltelt 36 másodpercenként. Ehhez hozzájön egy $1.00 üzemanyag pótdíj. A második utas után $1.00, minden további utas után pedig $0.50 díjat számolnak fel (például négy fő esetén az extra díj összesen $2.00). A poggyász és a hitelkártyás fizetés után nincs külön díj. Az O'Hare és a Midway repülőtérről a külvárosokba tartó utazások esetén a mért díj felét kell még hozzáadni.
A belvároson kívül, valamint az északi, nyugati és déli közeli negyedeken kívül nehezebb utcáról leinteni egy taxit. Ilyen helyzetekben hívhatunk taxit, amely általában 10-15 percen belül megérkezik. A főbb társaságok:
American-United Taxi: ☏ +1-773-248-7600
Checker Cab: ☏ +1-312-243-2537
Universal Taxi: ☏ +1-888-344-8294
Flash Cab: ☏ +1-773-561-1444
Fontos, hogy ez csak a chicagói taxikra vonatkozik. A külvárosi taxik saját tarifákkal dolgoznak, a helyi szabályozások alapján.
Nyáron a vízi taxik kényelmesebb közlekedési alternatívát nyújthatnak, mint a CTA, ha a belváros peremén utazol. Emellett viszonylag olcsó módja annak, hogy csodálatos kilátást élvezz a vízről. Két magántársaság üzemeltet vízi taxikat a Loop környékén.
Chicago Water Taxi (Wendella Boats), ☏ +1-312-337-1446. Sárga hajókat használ, és hét megállót kínál, összekötve az Ogilvie/Union Metra állomást a Michigan Avenue-val, Chinatownnal és a Goose Islanddel. Menetrend: H-P 6:30–20:30, Sz-V 10:00–21:30. Ár: $6 egy útra, $10 napijegy, $20 tíz utazásos bérlet. (Frissítve: 2019 március)
Shoreline Sightseeing, ☏ +1-312-222-9328. Kék-fehér hajókat használ. Kissé drágább ($5–7), de hét megállót szolgál ki, köztük néhányat a Michigan-tó partján: Union Station/Sears Tower, Wells & Wacker, Michigan Ave Bridge, Navy Pier-Ogden Slip, Navy Pier-Dock St, Buckingham Fountain és Museum Campus. Menetrend: Emléknaptól a Munka Ünnepéig 10:00–18:00 között 20 percenként, 18:00–21:00 között félóránként, tavasszal és ősszel ritkább járatokkal.
Kerékpárral
Chicago a Michigan-tó partján végigfutó kerékpárúttal rendelkezik, ami ideális lehetőséget biztosít az észak-déli közlekedésre, amennyiben kedvező az időjárás a tó mellett. A legtöbb főbb városi utcán találhatók biciklisávok, és a város kerékpáros kultúrája már eléggé elterjedt ahhoz, hogy az autósok (akár vonakodva is) figyeljenek a biciklisekre, és gyakran elsőbbséget adjanak nekik. A biciklis utak kombinálhatók a CTA járataival, és a város DIVVY kerékpármegosztó programjának állomásai több főbb megálló közelében elérhetők.
Erről hosszabban itt: https://utikritika.hu/amerikai_egyesult_allamok/chicago_-_etkezes
"Enni-inni gyakorlatilag bármit lehet, de amit nem lehet kihagyni az a chicago-i hot-dog. Ebből is a Portillo féle. Igazi amerikai étterem, remek kaják, olcsó árak. Itt magasan ez volt a kedvenc! Több is van belőle, és a helyiek is nagyon szeretik. Aki fogyózik, annak nem a legjobb választás, de az USA sajnos nem is erről híres. Rengeteg gyorsétterem van a városban, ugyanúgy, mint bármelyik másik amerikai nagyvárosban, így mindenki megtalálhatja azt, amelyik az ő ízléséhez a legközelebb áll." (M. Gyuri)
,,Kipróbáltam a méltán híres chicagói deep dish pizzát (magyarul “mély edény”, de igazából nincs hivatalos magyar megfelelője). A Google Maps mindig a barátom, főleg, ha egyedül utazom 🙂 , így gyorsan megkerestem a hozzám legközelebb lévő pizzázót. Azt kell mondanom, hogy nem csalódtam a deep dish pizzában. Ez az a kaja, amit nem szabad kihagyni, ha a szeles városba utazol. (2018)" forrás
A híres besózott marhahúsos szendvics - V.S. fotója
A homáros szendvicsem - J.K. fotója
Fagylalt kompozíció - D.P. fotója
Bár Chicagót olcsónak nevezni talán túlzás, meglepően megfizethető az amerikai nagyvárosokhoz képest. Különösen a szállásárak alacsonyabbak, mint New Yorkban vagy San Franciscóban.
Chicagóban bármit megtalálsz, legyen szó költséghatékony vagy luxus vásárlásról. A város leghíresebb bevásárlóutcája a Michigan Avenue egy szakasza, amelyet The Magnificent Mile néven ismernek a Near North városrészben. Itt számos designer butik található, és többemeletes bevásárlóközpontok, például a 900 N Michigan és a Water Tower Place, melyek nagy áruházakkal büszkélkednek. További márkák is elérhetők a Michigan Avenue déli és nyugati részén.
A Loop-ban lévő State Street régen a nagy áruházak utcája volt, de mostanra megkopott fényéből: az egykori Carson Pirie Scott épületében, melyet Louis Sullivan tervezett, ma már egy Target áruház működik, míg a korábbi Marshall Field’s épület ma Macy’s-nek ad otthont (bár a helyiek többsége még mindig „Marshall Field’s”-ként emlegeti).
Érdemes megkóstolni egy doboz Frango Mints-et – ez a Seattle-i édesség a Marshall Field’s által 1929-ben vásárolt Frederick & Nelson révén került Chicagóba. Bár már nem a State Street áruház tizenharmadik emeleti konyhájában készítik, az eredeti receptet továbbra is használják, örömet okozva a rajongóknak – még akkor is, ha ez transzzsírokat is tartalmaz.
Aki különleges vásárlási élményre vágyik, látogasson el a mókás és eklektikus üzletekhez Lincoln Square-ben, vagy a trendi boltokhoz Bucktownban és Wicker Parkban, ahol a zenerajongók is igazi kincsekre bukkanhatnak – bár a város más részein is találni fontos lemezboltokat. A Lakeview városrészben lévő Southport és a Lincoln Park-i Armitage is remek hely a divatkedvelők számára.
Művészeti vagy designer otthoni termékekért a River North negyedet érdemes felkeresni. A Merchandise Mart és a Chicago Avenue Brown Line „L” megálló között található galéria negyed Észak-Amerika legnagyobb művészeti és design negyede Manhattanen kívül. Az egész környék gyalogosan bejárható, ami remek lehetőséget ad az ablakon keresztüli nézelődésre.
A világ minden tájáról származó termékeket megtalálod Chicago etnikai negyedeinek importüzleteiben; részletes leírásokért érdemes a megfelelő negyedek cikkeibe beleolvasni.
Azok számára, akik szeretnek független könyvesboltokban böngészni, Hyde Park fantasztikus választékot kínál: poros antikváriumok, melyek régi könyvektől a 17. századi ritkaságokig mindent árulnak, és itt található a világ legnagyobb akadémiai könyvesboltja is. A Near South-i Printer’s Row szintén remek hely a könyvszeretőknek.
Élelmiszer és egyéb alapvető áruk
A legnagyobb chicagói szupermarketláncok közé tartozik a Jewel Osco, Mariano’s, Meijer, Food 4 Less, Aldi, Whole Foods Market és a Trader Joe’s. Emellett az ország három legnagyobb diszkontlánca, a Walmart és a Target is több üzlettel rendelkezik a városban. A 7-Eleven boltok szinte minden sarkon megtalálhatók, 0-24 órás nyitvatartással, bár a választék korlátozott és az árak magasabbak. A városban alapított Walgreens gyógyszertárlánc szintén számos helyen elérhető, több üzlete éjjel-nappal nyitva van. Versenytársa, a CVS, szintén számos helyen képviselteti magát.
A város jelentős bevándorló közösségének köszönhetően Chicagóban sokféle etnikai élelmiszerbolt is megtalálható, például indiai, pakisztáni, kínai, koreai, vietnami, lengyel és mexikói boltok.
Chicago éjszakai élete pezsgő és változatos, tele olyan helyekkel és programokkal, amelyek minden látogatót lenyűgöznek. A város híres jazz klubjairól, és ha igazi chicagói élményt szeretnél, mindenképp látogass el a Green Mill Jazz Clubba. Ez az ikonikus hely a jazz történelmének része, és maga Al Capone is rendszeresen megfordult itt. Érdemes időben érkezni, mivel gyorsan megtelik, különösen a hétvégéken.
Ha inkább valami modernebbre vágysz, a West Loop negyedben rengeteg stílusos rooftop bár vár, mint például a London House, amely a Michigan Avenue felett helyezkedik el, és csodálatos kilátást kínál a városra és a Chicago folyóra. Az italok drágábbak, de a látvány és az élmény megéri. Tipp: a naplemente előtti időszak a legjobb, hogy helyet találj, és még a város esti fényeiben is gyönyörködhess.
Azoknak, akik szeretnek táncolni, a River North negyed bárokkal és klubokkal teli utcáit ajánlom. A TAO Chicago és az Electric Hotel különösen népszerűek, mindkettő lenyűgöző belső dizájnnal és élő DJ-kel, akik hajnalig biztosítják a jó hangulatot. Az árak itt is magasabbak, így érdemes előre tájékozódni a belépőkről.
Ha szereted a stand-up comedy-t, ne hagyd ki a The Second City-t, ahol több híres komikus kezdte a pályafutását. A műsorok kiválóak, de a jegyek gyorsan fogynak, így érdemes előre lefoglalni őket. Chicago híres a komédia kultúrájáról, és itt igazán megismerheted, milyen a város humora.
Az éjszakai étkezéshez a Chinatown és a Greektown negyedek tökéletes választások. Itt több étterem is késő estig nyitva tart, így a buli után kiváló hely egy gyors falatozáshoz. Ha valami helyi különlegességet szeretnél kipróbálni, akkor egy deep-dish pizzázó is remek opció, például a Giordano’s, amely szintén sokáig nyitva tart.
Az éjszakai közlekedés Chicagóban viszonylag egyszerű, de érdemes az Uber vagy a Lyft szolgáltatásait használni, különösen késő este. A biztonságra is figyelj: bizonyos környékeket, mint a South Side, érdemes elkerülni éjszaka. Az éjszakai élet színes és pezsgő Chicagóban, és ha követed ezeket a tippeket, biztosan felejthetetlen élményben lesz részed!
Tina Turner-utánzó - M.Z. fotója
Elképesztő sportélet van a városban, a Cube’s tól a Sox ig, minden van mint a búcsúban, baseball, hoki, foci, kosár, amit szeretnél, Itt a pénzzel már nem foglalkoztam, mert a bőség zavara elvette az eszem.
Röviden/ Szerintem Chicago az egyik legjobb választás ha fel akarsz fedezni egy tipikusan amerikai várost. Erősen ajánlom.
Annak ellenére, hogy a bűnözési ráta jelentősen csökkent az 1970-es és 1980-as évekhez képest, Chicago még mindig nagyváros, nagyvárosi problémákkal. Néhány forgalmas hely, például a United Center és a Guaranteed Rate Field közelében, néhány háztömbnyire lepusztult területek találhatók. A város erőszakos bűncselekményeinek többsége viszonylag kis számú, mélyszegénységgel küzdő, a déli és nyugati oldalon található városrészben fordul elő, de mivel a bűnözés véletlenszerű lehet, mindenhol érdemes az általános óvatosságot gyakorolni. Még egy rossz hírű környéken is kellemesen érezheted magad, amennyiben a saját komfortzónádon belül maradsz.
Éjszaka óvatosnak kell lenni a Loopban; munkaidő után a State Streettől nyugatra eső rész gyorsan csendes és sötét lesz, de a hotelek közelében, valamint a Michigan Avenue és a tó környékén biztonságban leszel. Amikor leszállsz egy zsúfolt CTA vonatról, különösen a belvárosi metrómegállókban, figyelj a táskalopásokra.
A hajléktalanság problémát jelent a városban, és gyakori, hogy segítséget kérő emberekkel találkozol a belvárosban. Általában nem jelentenek problémát. Többségük táblát tart, amelyen valamilyen segítséget kér, míg mások közvetlenül aprópénzt kérnek. Ha figyelmen kívül hagyod őket, ők is figyelmen kívül hagynak téged. Néhányan egy Streetwise nevű helyi újságot árulnak, hogy megélhetésüket biztosítsák. Ezek az emberek viselnek valamilyen jelvényt, ami jelzi, hogy újságot árulnak, és az összes profit az övék. Ha segíteni szeretnél, de biztonságban akarsz maradni, azok, akik a Streetwise-t árulják, a legjobb választás.
Egy gyakori csalás, hogy egy koldus odamegy hozzád, és megjegyzéseket tesz arra, hogy a cipőd tisztításra vagy fényesítésre szorul. Nagyon barátságosak lehetnek, de rendkívül rámenősek is a gyanútlan turistákkal. Mielőtt észrevennéd, a cipőd már az ő térdén van, és kérnek egy összeget, amelyről azt állítják, hogy korábban közölték veled. Ha egyszerűen figyelmen kívül hagyod őket és továbbmész, békén hagynak. Nem gyakran, de előfordulhat, hogy tovább követnek és zaklatnak. Ha ez történik, menj be bármelyik étterembe vagy boltba, amíg el nem mennek.
Általánosságban elmondható, hogy a józan ész megóv Chicago-ban: éjszaka kerüld az ismeretlen mellékutcákat, maradj távol a sikátoroktól, tudd, merre tartasz, ha elindulsz, maradj forgalmas helyeken, és tarts magadnál egy 20 dolláros bankjegyet taxira, ha szükséges.
Lovas rendőrök - D.S. fotója
,, Én nem nagyon éreztem, hogy Chicago olyan veszélyes hely lenne, mint a statisztikák alapján állítják, de belefutottam pár erre utaló dologba. Például a benzinkúton golyóálló üveg mögül folyt a kiszolgálás, ami elég lehangolóan nézett ki. (2018)" forrás
UFO-k . R.V. fotója
1. A dohányzást állami törvény tiltja minden étteremben, bárban, éjszakai klubban, munkahelyen és középületben. Tilos továbbá bármely nyilvános hely bejáratától, ablakától vagy kijáratától számított (kb. 4,5 méter) távolságon belül, valamint a CTA vasútállomásokon. A tilalom megszegéséért kiszabható bírság 100 és 250 dollár között mozoghat. Illinois államban a kannabisz fogyasztása legális, azonban ugyanazok a dohányzási szabályok vonatkoznak rá.
A látnivalókról itt lehet olvasni: https://utikritika.hu/amerikai_egyesult_allamok/chicago_latnivaloi
Magyar főkonzulátus Chicagoban- Cím: 303 East Wacker Drive, Chicago, IL 60601
Tel: +1 (312) 344 1290 - Ügyeleti telefon: +1 (312) 608 0456
Főkonzul: Kovács Tamás - I. beosztott, konzul: dr. Virányi-Gyermán Erika - Konzul: Dr. Páva Zsolt, magyar közösségi diplomata
E-mail: consulate.chi@mfa.gov.hu, mission.chi@mfa.gov.hu
-----------------------------------------------------
"Megint neki indultunk a városnak, bár minden egyes lépésnél meg kellett küzdenünk a süvítő széllel. Mivel mellettünk van a "The Magnificent Mile", azaz a város Andrássy útja, ezért azon baktattunk végig egészen a Chicago folyóig. A folyón egyszerű az átkelés, van rajta sok híd, csak épp mind úgy mozog, mintha szét akarna esni – pedig nem is. Lehet, csak azért tűnnek túl mozgékonynak, mert tavasszal és ősszel, amikor jönnek a nagy vitorlásokkal, akkor a hidakat felnyitják.
Miután átkeltünk a folyón, és beléptünk a Loop nevezetű városrészbe (itt járkálnak körbe-körbe a metrók, ezért ez a neve), megtekintettük a Millennium Parkot, ami nem mással, mint a Wrigley Square-rel kezdődik. Itt van a „Bab” névre hallgató látványosság is (ha rossz indulatú akarnék lenni, akkor mondhatnám, hogy na tessék, még egy ok, amiért szeles városnak hívják Chicagót), ami valami fényes, tükröződő fémből készülhetett, és amit nézegetve simán el lehet tölteni egy jó negyedórát. Mert hát minden irányból másképp néz ki a látvány benne.
Szintén innen indul a nagyon furcsa kinézetű Pavilion és a hozzá tartozó még furcsább gyalogos híd. Az biztos, hogy aki tervezte, annak elgurulhatott a gyógyszere. A parkból továbbsétáltunk a Buckingham Fountain felé, ami sajnos épp nem szökött, mert hiába írunk már márciust, itt még nagyon hideg van, na. Víz helyett viszont voltak benne szép számmal ludak.
Következő célpontunk a Willis Tower (aka Sears Tower) volt, ehhez átgyalogoltunk az egész belvároson az akváriumtól. Láttuk a chicagói tőzsdét, a 2 könyvtárat, és érdekességképpen egy parkolót is, aminek az ára potom 38 millió $ volt. Hát itt ennyit ér egy belvárosi telek…A Willis Tower 2004-ig a világ legmagasabb épülete volt, 289 db Michael "Air" Jordan-nyi magasságával.
Ami érdekes, hogy a torony 103. emeletén kialakítottak néhány üvegteraszt, amire a vakmerő látogatók ki is állhatnak. Eléggé para élmény, hogy amikor lenézel, látod magad alatt a közlekedő autókat. Szintén érdekesség, hogy míg New Yorkban Bartók Bélára leltünk, addig itt, Chicagóban Moholy-Nagy Lászlóra." forrás
J.K. fotója
"Chicago belvárosának szíve, a Loopnak becézett kerület alatt húzódik a Pedway. A föld alatti, gyalogosok számára is igénybe vehető rendszer számos középületet köt össze és különösen havazás vagy heves esőzés idején válik népszerűvé. A télen fűtött, nyáron hűtött hálózat nem csupán az egyes helyszíneket és metróállomásokat köti össze, hanem boltokat, éttermeket is rejt, lejáratait kék-sárga, iránytűre emlékeztető jel mutatja.
A gyalogosok mellett azonban a turistabuszok is nagy hasznát veszik Chicago föld alatti hálózatának: a forgalom elől egyébként elzárt, elhagyott alagutakban és csatornákban való közlekedéshez külön engedély szükséges, amelyet a konferenciák résztvevőit szállító buszok mindig megkapnak, hiszen a város vezetése nem szeretné, ha a dugók miatt bárki is lekésné a rendezvényeket. Erre márpedig szükség is van, hiszen Chicago egy 2010-es felmérés szerint az Egyesült Államok dugóktól leginkább sújtott városa − ha épp nem küldenek értünk „konferenciabuszt”, jobban járunk, ha a föld alatti (és helyenként feletti) metró-, illetve vasúthálózatra bízzuk magunkat.
Eközben Chicago felhőkarcolói nem csupán építészeti kuriózumokat rejtenek. A Sears Towerként megismert, napjainkban Willisre átkeresztelt, 107 emeletes, fekete torony 25 évig a világ legmagasabb épületének számított, most a globális ranglista 8. helyét foglalja el. Kilátószintjéről − a 103. emeletről − napos időben négy amerikai államot − Indiana, Illinois, Michigan és Wisconsin – is láthatunk. A 412 méter magasan fekvő, Skydecknek keresztelt szintre öt éve újabb látványosságot készítettek: 4 üvegkalitka nyúlik az utcaszint fölé, az ide kilépők szó szerint a lábuk alatt érezhetik a mélységet, és félelmük legyőzéséről képet is készíttethetnek.
A város másik ikonikus épülete, a John Hancock Center valamivel alacsonyabb (344 méteres, 100 emeletes), ám ennek 94–95. szintje kimondottan rendezvények számára bérelhető. A korábban Observatorynak nevezett, manapság 360 Chicago néven futó 94. szint új attrakciót is kínál, szintén nem a tériszonytól sújtottaknak. A Tilt nevű fejlesztés az ablaktáblákat nagyjából 30 fokban az utcaszint fölé forgatja, a nekik támaszkodókkal együtt. Az emelkedő adrenalinszint itt is garantált. (2014)" forrás
A város népszerű szabadidős területe a Michigan tó partján elterülő hatalmas park komplexum. Azért mondom park komplexumnak, mert egyes részei más-más nevet viselnek. Az észak-nyugati sarkán helyezkedik el a Millenium park, benne rögtön egy szerény Millenium emlékművel azok nevével, akik minimum 1 millió dollárral járultak hozzá a park létrehozásához. A Millenium parkban kapott helyet a város talán legfelkapottabb látványossága, a Cloud Gate, azaz a "Bean", mely egy hatalmas fényesre polírozott fém bab. Nem tudom hogy tartják tisztán, de sikerül nekik. Amilyen egyszerű installáció, olyan érdekes a tükörkép változása, ahogy körbesétál az ember. Ha pedig úgy sétál be alá az ember, hogy csak a felette magasodó tükörképet nézi, igen könnyű elveszíteni a térérzetet és megszédülni kicsit. A szomszédos mezőn áll a Jay Pritzker szabadtéri színpad, melynek érdekes rácsos szerkezete hálózza be a nézőteret. A parkot keleti irányban, a mókás BP gyalogoshídon keresztül elhagyva a Maggie Daley Parkba jutunk, ahol a megszokott ovális pálya helyett egy kacskaringós korcsolyapályát alakítottak ki.
Innen dél felé haladva a Butler Fielden keresztül jutunk az eggyel idősebb generáció számára ismerős látványossághoz, a hatalmas Buckingham Fountainhoz, mely a Rém rendes család főcímében szerepelt és a versailles-i Latona szökőkút ihlette. Sajnos csak áprilistól októberig működik, így ez kimaradt. (2022) forrás
V.D. fotója
"Ingyenes programok: Adományoknak köszönhetően Chicago összes múzeumában van ingyenes nap. A Szépművészeti Múzeum például minden csütörtökön 17 és 20 óra között ingyenes. Mivel chicagói lakosok számára a városi könyvtár korlátozott számú ingyenes múzeumi bérlettel szolgál, érdemes a chicagói ismerősöket előszedni, esetleg felezni velük a belépő árát.
Chicagóban több, mint 3000 hektárnyi park található. A belépés mindegyikbe ingyenes. A Lakefront Trail például tökéletes sportolási lehetőségekkel szolgál: futásra, biciklizésre, görkorizásra, és hasonlókra kiváló választás. A Ping Tom Memorial Parkban kayakokat is lehet rendelni. Nyáron a Megemlékezés Napjától (Memorial Day) egészen a Munka Ünnepéig (Labor Day) ingyenes strandok állnak rendelkezésre, ahol napozhattok, de akár úszni is lehet a hatalmas, ám jég hideg Michigan-tóban. Futni, biciklizni és sétálni egyébként a park menti 18 mérföldes és a várost körbeölelőösvény- és bicajút hálózaton is érdemes.
A Lincoln Park Állatkert a hét minden napján ingyenesen látogatható. Állatkert mércével nézve nagyon jó állatkert, nagy területet foglal el, és nagyjából minden állat megtalálható az oroszlántól a gorilláig, az aligátortól a pókokig. Ehyszóval mindenki megtalálhatja a kedvencét.
Mind a John Hancock, mind a Sear Tower felhőkarcolók belépője elég magas. Viszont a John Hancock 96. emeletén található John Hancock Signature Lounge-ból is nagyon szép a kilátás. Bárki felmehet egy italra vagy vacsorázni is. Ez persze nem olcsó, de azért menjünk fel bátran és mondjuk azt, hogy még gondolkozunk, esetleg várunk valamire, míg az ablakhoz surranva élvezzük Chicagót fentről. Nem kell aggódni, nem leszünk ezzel egyedül, nem csak csóró diákok és hátizsákosok, de akár tehetősebb turisták, sőt helyiek is eljátsszák ugyanezt.
A Millenium Park teljesen ingyenes mindenki számára és sok érdességgel szolgál. A bab talán mindenki kedvence. Igazából Felhő Kapu a neve, de egy hatalmas torzító tükör-szerű babról van szó leginkább, mely vicces fotókra és nevetésre serkent. Amerika általában a kóstolók királya. Menj be bármelyik Whole Foods-ba és a kóstolókból egész jól megreggelizhetsz vagy meguzsonnázhatsz. Őstermelői piacra, gasztronómiai rendezvényekre, és hasonlókra is érdemes járni. Sok bárban ingyenes nassolnivalók vannak. (2016)" forrás
A hontalanság nem művészet - W.H. fotója
,, Első utunk a North Avenue Beach felé vezet. Mivel a szállásunk a „Magnificent Mile” (később lesz még róla szó) közelében volt, így a strand felé vezető út alatt, végigsétálhatunk a felhőkarcoló rengeteg egy kisebb részén. Nagyon érdekes látvány a modern épületek közt, egy ősréginek tűnő víztorony kastélyt megpillantani. A parton végigsétálva tényleg olyan érzése van az embernek, mintha az óceán mellett lenne, amíg a szemünk ellát csak víz, víz és víz, ami ráadásul annyira tiszta, hogy 2-3 méteres mélységbe is lelátni. Visszatekintve a városra, a fent látható látványban lehet részünk. És ha valakinek eddig nem lett volna meg a tengerpart feelingje, hát a North Avenue Beache-en meglesz! Homokos strand, röplabda pályák, sőt még Jet Ski-t is bérelhetünk! Élvezzük ki a pillanatot, és teljen pihenéssel a nap hátralévő része." forrás
Marilyn Monroe szoknyájának ikonikus fellebbenése - B.E. fotója
Chicago-i köd - fog jelen időben - B.E fotója
Chicago . street art - E.F. fotója
Hason lesők - W.H. fotója
Esteledik - A.H. fotója
Több mint kocogás - W.H. fotója
Glass floor - Z.M. fotója
g.e. fotója
* az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon
© Utikritika.hu. 2012.
Amerikai Egyesült Államok | Amszterdam | Argentína | Ausztrália | Ausztria | Bahama-szigetek | Balatonszéplak-felső | Bali | Barcelona | Berlin | Ciprus | Dominikai Köztársaság | Dubai | Egyiptom | Franciaország | Görögország | Hajóutak | Horvátország | Hongkong | India | Isztambul | Kanada | Kanári-szigetek | Kuba | Kvarner-öböl | London | Madrid | Malajzia | Maldív-szigetek | Mallorca | Mauritius | Málta | Mexikó | Nagy-Britannia | Németország | New York | Olaszország | Párizs | Portugália | Róma | Seychelle-szigetek | Sharm el-Sheik | Skócia | Spanyolország | Sri Lanka | Szingapúr | Thaiföld | Törökország | Toszkána | Tunézia | Vietnam | Zöld-foki Köztársaság
Gyuri, 2013. 04. 29. 15:31
Családosoknak és mindenkinek aki szereti az ilyesmit, kiváló program lehet a város északi részén elhelyezkedő SixFlags vidámpark, tele fantasztikus játékokkal és attrakciókkal.Hatalmas hullámvasutak, gyerekjátékok és minden ami egy adrenalinbombához szükséges itt megtalálható.